WRT54: wel bridge, maar kom er niet in?

Pagina: 1
Acties:

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Een tijd lang ging het goed: mijn WRT 54 G 3.1 met OpenWRT erop die ik via marktplaats had bemachtigd, liep lekker. Echter, deze week deed hij het niet meer en ik had even de kabel eruit gehaald en mijn pc direct op het modem aangesloten.

Nu wil ik vanavond de boel weer terugzetten, maar ik kom er niet in ...

De situatie is als volgt:
Modem <> WRT 54 <> PC's.
Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-0etc
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 83.87.148.XX
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.252.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 83.87.148.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 10.1.192.13
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 208.67.222.222
208.67.220.220
Lease verkregen . . . . . . . . . : woensdag 19 september 2007 21:55:16
Lease verlopen . . . . . . . . . : donderdag 20 september 2007 21:55:16
Als ik het IP adres automagisch laat herkennen, heb ik gewoon internet. Maar hoe kom ik achter het adres van mijn router?

Loskoppelen van het modem werkt niet, omdat de PC dan geen nieuw IP krijgt. Als ik een standaard IP invul, vindt hij ook niets.

==
hoi

• Acid
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 15:11
Als je aangesloten bent op de wrt router en auto ip aan hebt staan type je
het gateay adres als router adres.

Hiermee kan je dan je router inkomen..... 8)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

is ditniet het ip van je AP?

zit nl indezelfde range als je PC.
Dat 10.x.x.x address lijkt me je router?

wel raar dat ze in verschillende ranges zitten maar ik heb al jaren deze opstelling niet meer (over een maand wel weer als ik naar alice ben)

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Kuroshin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-12-2024
Probeer de te router restarten zonder WAN verbinding. Dan staat als het goed is nog op route mode en heeft hij een eigen ip-adres. Dan kan je erin. Je kan er volgens mij niet in als hij op bridged staat.

[ Voor 4% gewijzigd door Kuroshin op 19-09-2007 22:32 ]

• Eusebius
  • Niet online
Even een update. Helaas werkt het nog niet. Ik zit nu op m'n laptop, die direct aan het modem is aangesloten.

De router heb ik ontkoppeld van het modem, uitgezet en na een tijdje weer aangezet. Mijn win-bak ("automatische IP laten toewijzen") krijgt geen IP van de router. Grmbl ...

Ipconfig /all geeft een ander beeld dan in de startpost, nl
IP adres: 169.254.11.196 (wat standaard van Win is, als de machine geen IP krijgt)
Gateway: geen

Dit snap ik nu echt niet :?

==
hoi

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:27
heb je al een hard reset geprobeerd?
dan zo alles weer op fabrieksinstellingen moeten staan en zou je dhcp server weer moeten werken (lijkt namelijk dat hij niet meer werkt aan je laatste post te zien)

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

• Eusebius
  • Niet online
Ja, 10 seconden de reset button ingeduwd. Ik vind het niet zo erg om dan even de instellingen terug te zetten. Maar als ik er andere firmware op heb staan, werkt de reset dan wel?

==
hoi

• Frunz
zelf heb ik dd-wrt draaien op m'n wrt54g en daar staat er dat hij naar fabrieksinstellingen gaat als je een hard reset doet.

maar hou de reset is 30 seconden ingedrukt en dan de power eruit (nog steeds je resetbutton inhouden, en dan je power er weer in.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Eusebius schreef op donderdag 20 september 2007 @ 20:21:
Ipconfig /all geeft een ander beeld dan in de startpost, nl
IP adres: 169.254.11.196 (wat standaard van Win is, als de machine geen IP krijgt)
Gateway: geen

Dit snap ik nu echt niet :?
Je weet dat Windows zichzelf een 169.254.X.Y-adres aan zich toekent, als hij geen DHCP-lease krijgt? ;)

• Eusebius
  • Niet online
Frunz schreef op donderdag 20 september 2007 @ 21:01:
zelf heb ik dd-wrt draaien op m'n wrt54g en daar staat er dat hij naar fabrieksinstellingen gaat als je een hard reset doet.
Ja, dat leek mij ook al logisch :)
maar hou de reset is 30 seconden ingedrukt en dan de power eruit (nog steeds je resetbutton inhouden, en dan je power er weer in.
30 seconden ... gaan we dat eens proberen. Moet er nog effect te zien zijn aan de lampjes? Ze blijven groen knipperen bij mij.

==
hoi

• Eusebius
  • Niet online
GJ-tje schreef op donderdag 20 september 2007 @ 21:06:
[...]
Je weet dat Windows zichzelf een 169.254.X.Y-adres aan zich toekent, als hij geen DHCP-lease krijgt? ;)
Ja, dat zeg ik :) ..."at standaard van Win is, als de machine geen IP krijgt"...

[ Voor 6% gewijzigd door Eusebius op 20-09-2007 21:07 ]

==
hoi

• Frunz
volgens mij is het fout als al je lampjes blijven branden na de reset, maar ik weet niet meer wat nou precies de symptomen zijn van een bricked router, want zo klinkt het een beetje

• Eusebius
  • Niet online
"bricked router" ... klinkt niet zo fijn :| valt dat te repareren?

Ik heb m net 30sec gereset en toen met de resetbutton ingedrukt de stroom eraf gehaald. Na het opstarten geeft hij nog steeds geen Ip adressen weg. Met een vast Ip adres op de PC kom ik ook niet in de 192.168.1.1 :(

Kan ik m niet met een kabel flashen :(

- edit
Handig, met google gevonden: http://www.wi-fiplanet.co...ticle.php/10724_3618616_2 Gaat over bricked routers. Even kijken of ik hier wat kan vinden. Het schijnt idd vaker voor te komen.

[ Voor 24% gewijzigd door Eusebius op 20-09-2007 21:21 ]

==
hoi

• Frunz
je zou tftp kunnen proberen, ook kan je misschien ffies kijken in het WRT54G Topic

daar staat ook hoe je met tftp kan flashen (manier van flashen als je niet in je web-interface komt)

• Eusebius
  • Niet online
Frunz schreef op donderdag 20 september 2007 @ 21:22:
je zou tftp kunnen proberen, ook kan je misschien ffies kijken in het WRT54G Topic

daar staat ook hoe je met tftp kan flashen (manier van flashen als je niet in je web-interface komt)
Heeeeee .... als ik het tooltje van linksys gebruik (met firmware uit 2003), dan vind hij onder 83.87.148.1 mijn linksys. Ik kan dan ook naar dit adres pingen. Tenminste, dat zegt hij. Als ik de stekker van mijn modem <> router eruit trekt, kan ik opeens niet meer pingen

==
hoi

• Frunz
kan je de webinterface bereiken op dat ip, want dan zou je gewoon kunnen flashen

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Eusebius schreef op donderdag 20 september 2007 @ 21:38:
[...]

Heeeeee .... als ik het tooltje van linksys gebruik (met firmware uit 2003), dan vind hij onder 83.87.148.1 mijn linksys. Ik kan dan ook naar dit adres pingen. Tenminste, dat zegt hij. Als ik de stekker van mijn modem <> router eruit trekt, kan ik opeens niet meer pingen

it's alive! nu nog binnenkomen ;)

geef je computer eens het IP adres 83.87.148.2 en probeer dan nog eens?

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Eusebius
  • Niet online
Volgens Angry IP scanner is 83.87.148.1 van cable.casema.nl, net zoals alle andere varianten van 83.87.255.255 (mocht er iemand in de regio woerden wonen en casema hebben, kijk maar even in je logs - ik heb je net gescand :) )

==
hoi

Pagina: 1