Met Theatron Agrippa geen Dolby Digital Live en DTS Connect?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.958 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 18:07
Ik heb een Club3d Theatron Agrippa geluidskaart met de C-Media 8770 chip. Support voor DTS Connect en Dolby Digital Live dus, waarmee ik in bijvoorbeeld Counterstrike Source en HL2 surround geluid zou moeten hebben via de digitale uitgang.

Ik zet in Xear3d (dat tooltje bij de kaart) een van deze twee modi aan, maar in HL2 en Counterstrike springt de instelling "aantal speakers" steeds terug op 2 speakers. In far cry is ook geen surround hoorbaar.

Dit heeft denk ik te maken met het feit dat ik in dat Xear3d tooltje geen system input kan instellen, dus 2-4-6 of 8 kanalen.Als ik iets instel springt ie er binnen een seconde weer vanaf zodat het instelvakje weer leeg is.
Afbeeldingslocatie: http://i15.tinypic.com/4yil7r5.jpg

Ik heb toen geklooid met de windows vista geluidsinstellingen, of ik digitale uitvoer of luidsprekers als output kies maakt niet zoveel uit. Bij de keuze Luidsprekers is ook je speaker setup te kiezen, daar bieden alle mogelijkheden ook geen uitkomst.
Afbeeldingslocatie: http://i18.tinypic.com/2rzv1pg.jpg
dus; help, hoe krijg ik surround in games?

edit:
Nu met een nieuwere driver nog steeds geen succes, wél kan ik kiezen voor de "system input" kanalen. Vraag blijft overeind waarom het nu niet werkt :/

[ Voor 9% gewijzigd door thettes op 19-09-2007 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
Ik ben er nog niet uit helaas, ook op de c-media forums is niet echt iets te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hmmm vista... Worden die functie`s al volledig ondersteund in vista mbt de drivers?
Wat overigens ook zou kunnen zijn is dat je de game gewoon op 2.0 hebt staan en als die game gebruik maakt van DD dat ie dan naar 2.0 schiet.

Kijk dat eens na

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1234
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-09 14:56
Het wordt nog niet ondersteund in windows vista, ik heb club3d hierover gemailed.
Zij wisten mij te vertellen dat dit in de driver update van oktober opgelost gaat worden

quote:
Geachte,

DTS connect wordt wel ondersteund maar werkt nog niet helemaal vlekkeloos. Dit komt doordat DirectSound en EAX uit Windows VISTA gesloopt zijn. Wij proberen dit opnieuw te porten en verwachten in oktober een goede oplossing te hebben. Hiermee zijn we een beetje afhankelijk van de ontwikkelingen bij C-media.

http://tweakers.net/gallery/158119/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
En dan gok ik dat dat voor Dolby Digital Live hetzelfde is? :)

Thnx iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ga daar maar wel van uit, Er zit geen Direct-sound meer in Vista en dat onderdeel is nou net essentieel voor de afwerking van DTS/DD ;)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
Denk dat de verwachting van Club3d niet uit gaat komen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1234
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-09 14:56
ik vrees het ook maar goed ik ben weer terug naar windows xp werkt toch beter voor mijn doeleinden

http://tweakers.net/gallery/158119/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 18:37

FutureCow

(C) FutureCow

Iemand al een idee wanneer deze nieuwe drivers komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
en nog steeds niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39
Maar als je nu gewoon XP installeerd werkt het wel ;).
En volgens mij gaan je games dan ook nog beter draaien.

Ja o, je mist DX 10, maar of je dat echt zou missen is dan de vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipjack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:55
Ik heb dezelfde kaart, alleen dan de AuzenTech/HDA X-Plosion (is precies dezelfde kaart, ander merk). Ik heb wel gewoon keuze bij system input en DTS interactive/DD Live werken wel gewoon goed bij mij (Vista x64). Ik moet de luidsprekers als standaard hebben ingesteld, als ik de digitale uitgang als standaard neem, doen de DTS interactive/DD Live het niet en krijg ik alleen stereo. De drivers van mijn kaart zijn van 6 augustus, nog van voor oktober dus.
Voor mp3's moet ik 2Ch input kiezen om DTS/DD surround te krijgen, films/games hebben wel echt de 6ch input nodig.
Wat hoor je als je 5.1 surround kiest in dat venster van Vista (of zit je nu weer op XP?). Als ik het Xear3D venster de input verander, veranderd dat in het Vistaschermpje ook. Ook moet ik het volume van de speakers ook op max zetten om de achterste luidsprekers voldoende volume te laten krijgen.

Btw, ik het de Logitech Z-5500 op de geluidskaart aangesloten

[ Voor 53% gewijzigd door Flipjack op 12-12-2007 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
Ik heb met wat andere drivers ook wel gewoon keuze bij system input en mijn receiver geeft ook aan dat er dan een Dolby Digital danwel DTS signaal binnenkomt. Echter waarvoor ik deze kaart kocht, games, heb ik daar niets aan. In Far Cry, Oblivion, Morrowind én HL2/CS Source blijft mijn keuze voor 5.1 geluid óf geeneens staan (alsof ie het "vergeet" nadat ik op OK of toepassen druk) óf het werkt simpelweg niet.
Ik kan het zeker met morrowind ook gewoon vergelijken, omdat ik in een ver verleden mijn speakers analoog had aangesloten. Dat werkte wel perfect.

Dus ondanks dat mijn receiver aangeeft dat er wel degelijk DD of DTS binnekomt krijg ik nog steeds geen surround. Even off-topic; is multiboot met XP mogelijk nadat Vista al is geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcenon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 11:55
Nou ik krijg geen eens een DD/DTS signaal naar mijn versterker toe(Via Spdif). Die zegt gewoon stereo PCM. Maar het komt omdat de Xgear driver nog geen DD/DTS signaal kan versturen over spdif, dit zal worden veranderd met de driver die in Q1 2008 zal uitkomen volgens Club3d. Dus ik wacht nog af.

M3 '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 15:18

Rub3s

+3 , omdat het kan

is het niet mogelijk om de auzentech x-plosion driver te gebruiken? volgens mij zijn die 2 kaarten toch zo ongeveer hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvanvliet
  • Laatst online: 18-03 14:48
From: Raymond: noreply@club-3d.com

Subject: RE: RE: Theatron Support request

Geachte,

helaas is het zo dat we nog steeds wachten op C-media (zij zijn de chipset fabrikant en beschikken over de driver)
In VISTA moet u het geluid instellen via de geluids opties in uw configuratie scherm, daar aangeven dat u 5.1 audio hebt en spdif uitgang.

Hmm hebben we weinig aan

[ Voor 3% gewijzigd door jbvanvliet op 26-02-2008 12:03 ]

Always happy

• jbvanvliet
  • Laatst online: 18-03 14:48
From: Raymond: noreply@club-3d.com

To:

Subject: RE: RE: RE: Theatron Support request

Geachte,

Er bestaat inmiddels een stukje software om DirecSound 3D in VISTA te krijgen waardoor DDL weer mogelijk is. Het wachten is alleen op C-media tot die de driver aangepast heeft. Dit duurt helaas veel langer dan we verwacht hadden. Ook kunnen we helaas nog geen datum geven wanneer het opgelost is.

Always happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

duurt allemaal wel erg lang

had het eind decemer ook gevraagd, toen zeiden ze dat het er begin januari zeker zal zijn...
maar blijf ons maa rop de hoogte houden!

[ Voor 14% gewijzigd door FutureCow op 29-02-2008 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Is er al iets bekent over de driver voor vista? Ik zit je kijken naar een Club3d theatron agrippa of de Auzen X-Plosion. Ik wil een z5500 digitaal op de coax hangen en een 2e z5500 op de optic uitgang (2 kamers; 1 met tft en tobo/muis, en 1 met lcd-tv voor films). Dit zou na veel lezen toch moeten werken. Weet iemand of ik bij mp3 afspelen op 5.1 tegelijk de 2 z5500 sets kan laten blazen?

Thx :)

Edit: Nu lees ik dit ergens over de X-plosion:
- Geen constante stream: je mist de eerst paar bitjes van geluid, waardoor je de windows geluidjes en msn geluidjes niet hoort. Dit is een beetje slordige gedaan, want je zou verwachten dat de kaart op zijn minst voor een constante stream zou zorgen. Voor de duidelijkheid: in games is hier geen sprake van.
:X :X Iemand bevestiging?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daddo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:56
Heb Club3D gevraagd wanneer de DTS drivers voor de Agrippa op Vista beschikbaar komen.

Dit was hun antwoord:
Well, we are very happy to inform you C-media finally started working on the driver development with the emulation program for VISTA. We hope they are finished somewhere in May this year.

De 'Q1 2008' op hun website wordt dus 'Q2 2008'. Nog even geduld hebben dus .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Laatst online: 11-09 15:18

Rub3s

+3 , omdat het kan

Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 19:18:
Edit: Nu lees ik dit ergens over de X-plosion:
- Geen constante stream: je mist de eerst paar bitjes van geluid, waardoor je de windows geluidjes en msn geluidjes niet hoort. Dit is een beetje slordige gedaan, want je zou verwachten dat de kaart op zijn minst voor een constante stream zou zorgen. Voor de duidelijkheid: in games is hier geen sprake van.
:X :X Iemand bevestiging?
ben het probleem nog niet tegengekomen. alle geluidjes die hij moet geven, hoor ik ook (al heb ik die geluidjes van msn wel uitgezet).

als het probleem zich wel voordoet zal ik het wel ff melden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 14:27
Is er al een geluidskaart die onder Vista, Dolby Digital Live over spdif ondersteund? Zo niet dan wacht ik tot de drivers uit zijn en koop ik de Theatron.
Heb voorlopig nog een Audigy 4 in gebruik en hierop analoog een 7.1 set aangesloten. Wilde hier eerst een adapter van Creative voor kopen maar dat heeft geloof ik toch geen zin omdat deze kaart geen DDL ondersteund over spdif. Ik wil namelijk de pc in de huiskamer zetten en aansluiten op de home-cinema set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Misschien geheel overbodig, maar de enige winst die zit in DTS connect en Dolby Digital live zit dus in games. Omdat dan het surround geluid realtime naar DTS/AC3 wordt omgezet kun je in games toch surround geluid hebben.

In films heeft het geen voordeel omdat de soundtrack gewoon via passthrough naar de externe decoder gaat en de geluidskaart er verder niks mee doet.

Je kunt het ook gebruiken om 2 kanaals audio enz te laten omzetten naar 5.1 DTS/AC3 maar dat heeft niet veel voordeel boven het gebruiken van een Prologic functie op de receiver. Je zegt dat je de kaart wil gaan gebruiken om op een Homecinema set aan te sluiten, maar tenzij je daar op gaat gamen heeft dat dus weinig meerwaarde.

Wat betreft het niet constante signaal. Ik weet dat met de nieuwste Club3d drivers in XP iig een constant DTS signaal wordt afgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 14:27
The_nv40_man schreef op zondag 06 april 2008 @ 00:09:
Misschien geheel overbodig, maar de enige winst die zit in DTS connect en Dolby Digital live zit dus in games. Omdat dan het surround geluid realtime naar DTS/AC3 wordt omgezet kun je in games toch surround geluid hebben.

In films heeft het geen voordeel omdat de soundtrack gewoon via passthrough naar de externe decoder gaat en de geluidskaart er verder niks mee doet.

Je kunt het ook gebruiken om 2 kanaals audio enz te laten omzetten naar 5.1 DTS/AC3 maar dat heeft niet veel voordeel boven het gebruiken van een Prologic functie op de receiver. Je zegt dat je de kaart wil gaan gebruiken om op een Homecinema set aan te sluiten, maar tenzij je daar op gaat gamen heeft dat dus weinig meerwaarde.

Wat betreft het niet constante signaal. Ik weet dat met de nieuwste Club3d drivers in XP iig een constant DTS signaal wordt afgegeven.
Bedankt voor je uitleg! Overigens wist ik inderdaad al dat het voordeel van DDL vooral in games ligt. Ik heb een HTPC in elkaar gezet voor HD films en games. Ik weet dat DDL en DTS connect onder XP weinig problemen kennen. Mijn vorige berichtje ging dan ook over de Club3d onder Vista. Dat dit waarschijnlijk alleen kan werken middels emulatie is jammer maar ik ben al tevreden als ik surroundsound bij gamen kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

Er is een nieuwe beta driver verschenen voor de Agrippa.
Heb hem nog niet getest dus heb geen idee wat wel of niet werkt.

http://www.club3d.nl/index.php/support/drivers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Voor surround in games die alleen Direct3D hebben, moet je Alchemy van Creative downen/installen, omdat Vista alleen OpenAL ondersteunt.
Heb je echter uberhaupt problemen om bronnen als DTS Live of Dolby Digital Live te krijgen op je externe versterker, dan heb ik nu de oplossing gevonden:

Ik heb een Club3D Theatron DTS en ben net over naar Vista. In XP werkte alles altijd meteen prima, en kon ik icm Kazaa Lite Mega (KLM) Codec Pack alles altijd zo kiezen hoe ik wilde (wat allemaal werd gedecodeerd/encodeerd en waarop afgespeeld en als wat en met hoeveel speakers etc). 8)

Ik heb diverse drivers geprobeerd en echt ALLE combinaties van opties in Vista/Drivers, ook met OpenAL en/of Alchemy geinstalleerd, maar na een week gekloot gaf ik het bijna op. |:(

Ik heb nu de bizarre oplossing gevonden! _/-\o_
Ook als je alles digitaal, en slechts via een digitale connectie wilt outputten (optisch/coaxiaal/SPDIF), MOET Vista als default output 'Speakers' hebben staan en NIET Digital Output. Zet die Speakers middels Configure op 5.1 of 7.1 speakers, en in je drivers zet je als input 6 of 8 channels, en vink daar WEL SPDIF aan als output icm DTS Live of Dolby Digital Live, en alles werkt! :+
Pagina: 1