[access] Data filteren met meerdere dropdown boxen

Pagina: 1
Acties:

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:16

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Ik zit nu al een tijd te prutsen en ik heb jullie hulp nodig.

Situatie:
3 dropdown boxen; A, B en C

Ik heb een aantal tabellen:
Main
ID
Name
A_ID
B_ID
C_ID

A
A_ID
Name

Tabel B en C hebben eenzelfde opbouw als A.

Nu wil ik de data filteren door iedere dropdown box de inhoud te geven van A.name B.name of C.name.

Probleem
De data moet gefilterd worden op de waarde die in dropdown A staat. Wordt daarna ook nog eens gefilterd op dropdown box B waarde (dus filter op A en B ) dan moeten alleen de resultaten zichtbaar zijn die zowel aan A als aan B voldoen.

Nu heb ik het enkel voor elkaar gekregen dat de query werkt als A, B en C dropdown boxen een resultaat hebben.

Ik heb namelijk in de query bij A onder criteria [Forms]![Form1]![A] staan en voor bij B hetzelfde voor B, enz.
In een aantal pagina's via google heb ik hier voorbeelden van gezien die wel werken, maar slechts gebruik maken van 1 dropdown box.

Vraag
Hoe stel ik dit in dat indien slechts 1 dropdown een waarde heeft geselecteerd de query toch resultaten heeft?

En om het misschien tohc nog iets duidelijker te maken hier een screenshot.

Afbeeldingslocatie: http://img227.imageshack.us/img227/4402/accessprobsmd0.jpg

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 13:46

ATS

Het is lastig om dit in een enkele expressie te doen. Ik zou even een klein stukje VBA inzetten om handmatig een query te maken voor je subform. Als alternatief kan je* in je query gebruik maken van de volgende constructie in de criteria:
code:
1
Iff(IsNull([Forms]![Form1]![A]), "like *", [Forms]![Form1]![A])

* Als ik het me goed herinner, dit is pseudocode.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant