Synchroniseren - waarom maar 1 agenda mogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:15

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Een groot voordeel van een pda is dat je je agenda er op bij kunt houden. Nou heb ik alleen een laptop en een desktop om dat mee te doen, waar ik eigenlijk dezelfde inhoud wil hebben.

Maar nou komt het probleem:
De outlook op de laptop (van het werk) maakt gebruik van een Exchange server, waar ik alleen toegang tot heb als ik een VPN verbinding opbouw met het bedrijfsnetwerk. De lokale outlook wordt gesynchroniseerd met Exchange.

Dan hang ik m'n pda er aan en ga die gelijk trekken.. gaat prima, agenda overgenomen, contactpersonen ook.

Daarna kom ik thuis en wil de agenda in outlook daar ook even updaten, zodat alles weer gelijk loopt. Dat wilde ik eigenlijk doen via m'n pda. Helaas mag ik de agenda maar synchroniseren met 1 apparaat... waarom???

De Exchange toegang heb ik op mijn eigen desktop niet, en wil ik ook niet, want dan krijg ik daar ook de mail van het werk. Het gaat me alleen om de agenda. Is er een manier om die drie agenda's te synchroniseren via de pda?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:00

Duinkonijn

Huh?

met je thuiscomputer een vpn opbouwen naar je werk en dan de agenda van je werk gebruiken?

tis maar een idee

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Maar als ik die verbinding opbouw krijg ik ook meteen alle mails in m'n outlook thuis... en op dat punt wil ik werk en prive erg graag gescheiden houden ;)

Daar komt bij dat ik de settings van Exchange niet eens heb, een eerdere test met kopieren wat er op de laptop staat bleek niet te werken.

Maar is er een technische beperking waardoor het synchroniseren met 2 agenda's niet mogelijk is? Ik zie er geen reden voor..

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:47
Je kan toch met ActiveSync een partnerschap opbouwen tussen je PDA en je thuis-PC?
Wat is het probleem?
Of gooit je PDA roet in het eten, omdat deze al met een andere ActiveSync een partnerschap heeft?

Houdoe

Verwijderd

Ik heb een soortgelijke situatie hiero....

Een pda die synch rechtstreeks met de exchange server van het werk.
En wil dat deze ook op mijn prive laptop synchroniseerd.

Nu kun je een partnerschip instellen maar alles staat nu op de exchangeserver gericht.
Normaliter zou je kunnen instellen dat die op 2 pc's moet synchroniseren... (en dan welke die moet vervangen e.d.)

Nu ben ik bang dat als ik de instellingen van de exchange server wijzig dat ik niet meer met mijn werk kan synchroniseren.....

De vraag is dan ook kun je en met een exchange server en met een "lokale" agenda synchroniseren....

Of zijn er andere mogelijkheden......

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Het punt wat ik hier heb is iets anders...

De laptop outlook synchroniseerd met Exchange, de PDA synchroniseerd met die outlook agenda.

Daarnaast zou ik 'm ook willen laten synchroniseren met de outlook agenda op mijn pc thuis.

Op die manier bevat mijn PDA altijd de meest recente versie van de agenda en worden beide (desktop en laptop) ge-update op het moment dat ik de PDA daar aan hang.

Op de PDA zijn nu twee (waarom maximaal 2 :?) partnerships actief, de laptop en de desktop. Per partnership kun je aanvinken wat er gesynchroniseerd moet worden. Echter als ik voor de partnerschip met de laptop aanvink dat ik de agenda wil synchroniseren, kan ik dan niet meer voor de desktop doen en andersom.

De melding is ook doodleuk dat die al met het andere apparaat gesynchroniseerd wordt... dat weet ik, ik wil er dan ook bewust twee. Maar dat mag dus niet :(

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:15
Bekend "probleem" inderdaad waar geen echt goede oplossing voor is. Wat werkt is uitnodigingen verzenden van alle afspraken in je prive agenda naar bijvoorbeeld je werk agenda.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
:|

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:15
Ja het heeft mij ook verbaasd en we hebben er tig uren research in gestoken maar zonder third-party software gaat het echt niet lukken. Dan nog kunnen die tools vaak alleen maar agenda's synchroniseren.

Dit is wel interessante software en best betaalbaar: http://www.odysseyinc.com...ule/PocketPC.htm#multiple

Het werkt helaas niet met een Exchange server, maar een dergelijk pakket zou je moeten hebben eigenlijk.
Pagina: 1