Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Lease] Comfortabelste wagen

Pagina: 1
Acties:
  • 645 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-11 22:25
Ik begin binnenkort bij een bedrijf te werken waar ik voor een bepaald budget een lease wagen mag kiezen. Omdat deze wagen dan ook veel gebruikt gaat worden vind ik het wel belangrijk dat deze comfortabel is voor de bestuurder. PK's, looks en verbruik maken me weinig uit.

Mijn keuzes zijn gevallen op: Wagen --> Uitvoering
  • Seat Leon 1.9 TDI (5d) 105PK --> Stylance
  • Opel Astra GTC 1.7 CDTI DPF (3d) 125pk --> Sport
  • Volkswagen Golf V 1.9 TDi (3d) 90pk --> On Tour of Comfortline DPF
Nu heb ik ervaring met een Seat Leon en een Volkswagen Passat qua comfort, maar ik kan maar moeilijk vergelijken omdat het verschil tussen de Passat en de Golf toch nog wel groot is.

Zijn de gekozen uitvoeringen werkelijk de comfortabelste of zijn er eventueel nog extra opties die het comfort verhogen? Of denkt er misschien iemand dat ik nog een merk mis (binnen dezelfde prijsklasse)? Testritten ga ik binnenkort maken, maar ik zou toch graag een aanduiding hebben of ik ergens overheen kijk.

Laten we even zeggen dat het leasebedrag tussen de 400 en de 450€ mag liggen: http://directlease.be/DLB...lDiscount=0&submit=Zoeken. Ik hoop dat ik deze link hier mag posten.

[ Voor 0% gewijzigd door Hobbles op 19-09-2007 20:03 . Reden: Typo ]

Everything is possible if you really want it.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:10

-tom-562

Oliesjeik

Waarom geen Franse auto, als je comfort wilt. Die zijn over het algemeen echt comfortabel kwa vering.

Vaak bu'j te bang!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou voor de leon voor de business line gaan. Iets meer luxe erin.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb een paar dagen Citroen C4 gereden als vervangend vervoer voor mijn auto..
Als je comfort wilt, moet je maar eens eerst in de Leon gaan testrijden en daarna in de C4.
Héérlijk, wat een comfort!

Ik weet alleen niet of de C4 in je budget valt.

GTC sport is niet echt iets om lang in te zitten, met het sportonderstel. De Leon staat ook niet bekend om zijn geweldig comfortabele vering. En bij de Golf is dat hetzelfde.

Het scheelt echter veel per persoon wat je comfort vind en wat niet. :)

Verwijderd

Met ^^, frans = comfort.
En Opel's Sport onderstel staat erom bekend dat het echt sport is :P en daar moet je van houden.

Ik zou gewoon kijken, als je echt veel comfort wil, naar een franse auto.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

endless schreef op woensdag 19 september 2007 @ 20:21:
Ik heb een paar dagen Citroen C4 gereden als vervangend vervoer voor mijn auto..
Als je comfort wilt, moet je maar eens eerst in de Leon gaan testrijden en daarna in de C4.
Héérlijk, wat een comfort!

Ik weet alleen niet of de C4 in je budget valt.

GTC sport is niet echt iets om lang in te zitten, met het sportonderstel. De Leon staat ook niet bekend om zijn geweldig comfortabele vering. En bij de Golf is dat hetzelfde.

Het scheelt echter veel per persoon wat je comfort vind en wat niet. :)
De golf was standaard toch ivm een octavia toch juist best hard geveerd (relatief)?

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:25
Tylen schreef op woensdag 19 september 2007 @ 20:17:
Mwa...wat je er bij de business uitvoering meer bij 'krijgt' is een monochroom navigatiesysteem, regensensor en parkeersensor. Deze dingen kun je in mijn ogen echt wel missen.

Heb geen ervaring in de andere auto's dus kan helaas verder weinig toevoegen.

[ Voor 3% gewijzigd door Valkje op 19-09-2007 20:51 ]

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:33

Wok

Dakloos...

Wat versta je onder comfort? :)

Een zacht onderstel is prettig op lange snelwegritten, maar een auto moet voor mij ook fatsoenlijk de bocht door kunnen ;) Zo vind ik ver overhellen in de bocht (als gevolg van een (te) zacht onderstel) dus weer rete-irritant.

Ik mis daarom nog een auto in je lijstje: De Peugeot 308 :) Als ik uitga van mijn ervaringen met voorganger 307, lijkt me de 308 ook zeker de moeite van het overwegen waard. Niet te stug onderstel, maar gaat desondanks toch leuk de bocht om. Daarnaast vind ik persoonlijk de stoelen van een 307 erg fijn. Aangezien de 307 een verkooptopper is/was, zal Peugeot met de 308 als nieuw volumemodel geen onnodige risico's nemen en verwacht ik dat ook de 308 weer een lekkere auto zal zijn.

Ben zelf ook voorzichtig aan het rondkijken naar een nieuwe leasert en de 308 staat hoog op mijn lijstje. Misschien dat ik zaterdag een proefrit ga maken :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

Wok schreef op woensdag 19 september 2007 @ 20:47:
Wat versta je onder comfort? :)

Een zacht onderstel is prettig op lange snelwegritten, maar een auto moet voor mij ook fatsoenlijk de bocht door kunnen ;) Zo vind ik ver overhellen in de bocht (als gevolg van een (te) zacht onderstel) dus weer rete-irritant.

Ik mis daarom nog een auto in je lijstje: De Peugeot 308 :) Als ik uitga van mijn ervaringen met voorganger 307, lijkt me de 308 ook zeker de moeite van het overwegen waard. Niet te stug onderstel, maar gaat desondanks toch leuk de bocht om. Daarnaast vind ik persoonlijk de stoelen van een 307 erg fijn. Aangezien de 307 een verkooptopper is/was, zal Peugeot met de 308 als nieuw volumemodel geen onnodige risico's nemen en verwacht ik dat ook de 308 weer een lekkere auto zal zijn.

Ben zelf ook voorzichtig aan het rondkijken naar een nieuwe leasert en de 308 staat hoog op mijn lijstje. Misschien dat ik zaterdag een proefrit ga maken :)
helemaal mee eens, ook al heb ik alleen maar ervaring met de 306 ... zit heel comfortabel ... en kun je door zowat elke bocht heentrekken ... afijn je moet er wel heel hard aan trekken wil je dat ie weg glijd in een bocht ... weet verder niet hoe dat dus bij de 307 en verder 308 zit...

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Comfort in de zin van zacht geveerd of in de zin van veel opties op de auto? In het eerste geval lijken me de auto's die je noemt niet voor de hand liggen, maar zoals eerder gezegd meer de franse auto's.

[ Voor 7% gewijzigd door Roenie op 19-09-2007 21:45 ]

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 22:29

Tubby

or not to be

Heb recentelijk voor hetzelfde budget een auto mogen bestellen. Mijn afwegingen waren in grote lijnen hetzelfde (liever meer comfort en luxe tov pk's en "sport").

Mijn keuze is gevallen op een Fiat Grande Punto Starjet 16V Emotion
http://directlease.nl/DLNl/equipment.do?carTypeId=6610

Vooral de boordcomputer schijnt echt vet te zijn _/-\o_ tegen de tijd dat ie geleverd gaat worden koop ik 'n 16gb usb stick die ik vol met legale muziek O-) ram en permanent in de auto laat zitten. Nooit meer nadenken over wat voor een muziek :*)

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:10

Wom

Comfort is ook zoiets subjectiefs eigenlijk. Ik vind de Duitse harde stoelen beter zitten als de over het algemeen zachtere Franse, maar dat is geheel persoonlijke smaak. Maar auto's als de C4 en de 308 zijn vergelijkbare modellen en zeker meer op comfort gericht als de Duitse merken. In ieder geval wat betreft de stoelen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:33

Wok

Dakloos...

Wat Wom zegt ^^. Comfort is heel erg subjectief. Persoonlijk ben ik ook niet vies van stevige tot harde stoelen zoals in een BMW, Audi, of VW (of als in mijn Mini for that matter). Vorige week had ik een dag een BMW 116i tot mijn beschikking (als vervangend vervoer omdat de Mini een servicebeurt nodig had).. Dat was voor mij toch wel zo'n beetje de perfecte balans tussen goed comfort en toch een heerlijk weggedrag. Heerlijke stoelen (in lengte verstelbare zittingen _O_ ), lekker communicatief onderstel (lees: lekker door de bocht te smijten, ondanks de bescheiden - maar zeker niet underpowered - motor), en toch geen stuiterbak zoals mijn Mini...

't Is allee zo verrekte jammer dat zo'n 1-serie zo knetterduur is (ook in de lease) en dat een zeecontainer nog luxer is.. Om over de ruimte maar te zwijgen... :'(

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Hobbles
Laat ik comfort zoals ik het bedoelde even verduidelijken:
Ik doel eigenlijk op comfort in de zin van gemakkelijk enkele uren in de auto te kunnen zitten. Daarmee bedoel ik niet dat er GPS of iets dergelijk ingebouwd moet zitten. Maar gewoon dat je goed in de auto zit.

Blijkbaar zal iedereen hier wel een andere mening over hebben, zoals ik al ongeveer kan opmaken. Wegligging is natuurlijk belangrijk maar ik veronderstel dat het bij de meeste merken toch niet zo erg gesteld is. Sportversies leken me fijn vanwege de meestal betere stoelen, of ben ik mis met deze opvatting? Enige nadeel bij sportversie's is de stugge sportvering die meestal niet erg comfortabel rijdt, is me net opgevallen.

Verwijderd

Tylen schreef op woensdag 19 september 2007 @ 20:17:
Heb i, goeie tip, heerlijke auto met alles op en eraan .
(rijdt nog goed ook :) )

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 16:26

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ga eens in de ford focus rijden. Schijnt ook erg lekker te rijden. Helaas geen persoonlijke ervaring mee maar volgens mij hoort deze auto toch ook in de klasse leasetopper. Vast niet voor niets.

.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:55

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik heb in een Alfa 156 van een vriend van me gezeten, en dat onderstel is sportief. Zelf rij ik een 159 in de lease, maar die heeft ook een aardig sportief onderstel, maar het komt op mij wel wat comfortabeler over. Oei, ik weet niet of dat in je budget gaat passen, maar je kunt natuurlijk eens kijken. Anders een 147?

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Hobbles
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 22:24:
[...]

Heb i, goeie tip, heerlijke auto met alles op en eraan .
(rijdt nog goed ook :) )
Die kan ik alleen maar terugvinden op de Nederlandse site van Seat, niet op de Belgische. Is dit een landelijke actie? :/

• ralpje
  • Registratie: November 2003

ralpje

Deugpopje

Zou kunnen. Sportstyle businessline is een Stylance met parkeer- en regensensoren en een monochrome navi-systeem, geloof ik.

[ Voor 8% gewijzigd door ralpje op 19-09-2007 22:55 . Reden: foute type ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Hobbles schreef op woensdag 19 september 2007 @ 22:34:
[...]

Die kan ik alleen maar terugvinden op de Nederlandse site van Seat, niet op de Belgische. Is dit een landelijke actie? :/
oe dat kan, zijn vaak uitvoeringen samengesteld door de importeur.
maar de Businessline is een Stylance met wat extra's (gps nav, donkere ramen en nog een en ander).

[edit]
ff snel gekeken, is het UltraPakket en dan nog GPS nav erbij zo te zien.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2007 22:40 ]

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:25
ralpje schreef op woensdag 19 september 2007 @ 22:38:
Zou kunnen. Sportstyle is een Stylance met parkeer- en regensensoren en een monochrome navi-systeem, geloof ik.
Sportstyle is een 'Sport' maar dan met cruise control, en geloof mistlampen. Businessline is een Stylance met parkeer- en regensensoren en een monochrome navi-systeem zoals ik hierboven al schreef ;)

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Ja, dat bedoel ik.
* ralpje in de war, want Altea-XL Stylance rijder.

Ik weet alleen nog dat ik bewust niet voor de Businessline koos omdat ik de MDF-2 erin wilde.

[/offtopic]

Verwijderd

Ik zou voor deze gaan VOLKSWAGEN Golf V 1.9 TDi Trendline DSG (5d) 105pk Al vanaf € 448,35
De DSG is groot voordeel, ook als je even in de file staat.

Ik weet alleen niet hoe het zit met opties, of je hiermee in de knoei komt, misschien dat je bedrijf je een beetje tegemoet kan komen door iets meer voor de lease te doen, maar ik zou em zo uitvoeren:

De prijs van uw configuratie:
EUR 35.625,00

Golf Trendline
TDI DRF 77 kW/105 pk DSG Automaat EUR 28.515,00

Stoffen bekleding Media, light blue zonder Meerprijs
Metallic Reflexzilver EUR 525,00
Climatronic EUR 1.575,00
Zonder typeaanduiding zonder Meerprijs
Elektrisch bedienbaar glazen schuif-/kanteldak EUR 1.050,00
Radio"Rcd 300 & Mp3"+ 8 Speakers EUR 1.040,00
4-deuren inclusief elektrische ramen achter EUR 890,00
Alarm "Plus" EUR 350,00
Elektronisch Stabilisatie Programma (ESP) (standaard op 4Motion en GTI) EUR 750,00
Cruisecontrol EUR 175,00
Middenarmsteun vóór EUR 255,00
Boordcomputer "Plus" EUR 285,00
Volwaardig stalen reservewiel EUR 80,00
In hoogte verstelbare voorstoelen EUR 135,00

Totaal:(incl. BPM en BTW) EUR 35.625,00
BPM: EUR 9.390,00

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:35
Waarom niet een comfortline, zit cruisecontrol en climat control enzo als in of ieniedergeval climatronic. En nog wat opties (middenarmsteun dacht ik)

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 15:16
Bij Skoda (octavia) heb je ook al die opties, maar dan voor een stuk minder geld en meer ruimte...

wijze woorden

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 23:34

Rejgun

Leven is Bier drinken

Wat is die golf hierboven standaard 'kaal' zeg.

Echt alles moet je als optie erbij aanschaffen.

Al naar een fiat bravo gekeken? Qua comfort geen ervaring, maar prijstechnisch zeer interessant.

Audi: Vorsprung durch Technik

• Tylen

Tylen

Zosas schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 19:30:
Bij Skoda (octavia) heb je ook al die opties, maar dan voor een stuk minder geld en meer ruimte...
Geen appels met peren vergelijken he. Rijd maar eens een rondje in beiden. En luister vooral naar hoe de deuren klinken als je ze dichtgooit. En kijk eens naar de gebruikte materialen.

Verwijderd

Tylen schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:24:
[...]

Geen appels met peren vergelijken he. Rijd maar eens een rondje in beiden. En luister vooral naar hoe de deuren klinken als je ze dichtgooit. En kijk eens naar de gebruikte materialen.
Je weet dat een Ocatavia en een Golf hetzelfde platform delen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 20:21 ]

Verwijderd

Dracula schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 12:56:
Waarom niet een comfortline, zit cruisecontrol en climat control enzo als in of ieniedergeval climatronic. En nog wat opties (middenarmsteun dacht ik)
Kan ook, het maakt niks uit in de prijs, of minimaal in ieder geval.
Zosas schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 19:30:
Precies ;)
Maar je moet er wel van houden en tevens volg ik even het lijstje.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

[...]

De Octavia gebruikt dezelfde materialen als de Golf en de afwerking staat op bijna hetzelfde niveau. Bovendien is de Octavia van binnen een stuk ruimer. De afwerking staat in ieder geval boven die van de Leon. Je betaalt bij de Golf echt voor het merk Volkswagen. Helaas is de Octavia ook niet heel goedkoop meer maar scheelt toch nog een stuk met de Golf.

Verwijderd

kazuka schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:28:
[...]

De Octavia gebruikt dezelfde materialen als de Golf en de afwerking staat op bijna hetzelfde niveau. Bovendien is de Octavia van binnen een stuk ruimer. De afwerking staat in ieder geval boven die van de Leon. Je betaalt bij de Golf echt voor het merk Volkswagen. Helaas is de Octavia ook niet heel goedkoop meer maar scheelt toch nog een stuk met de Golf.
Of het nou VW, Skoda, Seat of Audi is, ieder heeft zijn voor en nadelen en smaken verschillen, ik ben dan meer voor VW en Seat, Audi is beter maar ook veel duurder en Skoda vind ik nog steeds geen mooie auto's.
Als het dan toch om de prijs gaat zou je beter voor Seat kunnen gaan.

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:38:
[...]

Of het nou VW, Skoda, Seat of Audi is, ieder heeft zijn voor en nadelen en smaken verschillen, ik ben dan meer voor VW en Seat, Audi is beter maar ook veel duurder en Skoda vind ik nog steeds geen mooie auto's.
Al moet je er dan om denken dat je een golfje kunt vergelijken met een leon, en dat de auto's daarboven niet echt vergelijkbaar zijn. Een Passaat vindt iedereen bijna wel mooi, een Altea moet net je smaak zijn.

• Bramster
  • Laatst online: 11:19
Ik mis Volvo eigenlijk een beetje
Volvo's hebben over het algemeen altijd erg goeie stoelen.

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:58

weebl

YARR!

Skuzz schreef op zondag 23 september 2007 @ 23:49:
Ik mis Volvo eigenlijk een beetje
Volvo's hebben over het algemeen altijd erg goeie stoelen.
Inclusief bijbehorende prijs ;)

Volvo ligt niet echt in deze prijsklasse denk ik...

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Volvo is niet zo duur. Totdat je optie lijst te zien krijgt...

.

• Bramster
ze staan wel erbij op die link wat in de TS staat, een C30 en S40 (beide 1.6D 110pk)
maar dat zullen idd wel de basisuitvoeringen zijn

offtopic:
Wat me eigenlijk opvalt is dat moderne auto's eigenlijk ongelofelijk zwaar zijn, 1400kg voor een Golf of een C30, damn!

[ Voor 41% gewijzigd door Bramster op 24-09-2007 00:21 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:38:
[...]
Het gaat om het comfort en de TS moet binnen het budget blijven. "mooie auto's" was volgens de TS geen belangerijk criterium. Het zou dus meer helpen als je adviseert op basis van comfort vs prijs dan merk vs merk of looks vs looks. Na er van de vakantie 4000 kilometer opgezet te hebben in Frankrijk kan ik melden dat je in een Octavia véél comfortabeler rijdt dan in een Golf.

Wat de meeste mensen missen bij comfort, is dat ze een klein autootje nemen met dure luxe pakketten.
Terwijl je, als je lange ritten maakt en lang in die auto moet zitten, juist veel meer hebt aan een lange wielbasis, waardoor je auto veel minder hobbelig rijdt. Het verschil tussen mijn 407 en een Golf is enorm, en dat komt niet zozeer door de stoelen (alhoewel die wel beter zijn dan die harde planken in de Golf) maar door de afstand tussen de wielen, waardoor de hele auto minder hobbelt. Hoe minder schokken er door het onderstel aan je stoel worden doorgegeven, hoe minder je stoel hoeft te redden. Je bent volgens mij dus voor rijcomfort beter af met een grotere, kalere auto dan een kleinere met veel opties.

• Tylen

Tylen

kazuka schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:28:
[...]

Zal ik me mond houden...........

Nee toch niet.

Leon heeft zeker een beter afwerking...

• sopsop
  • Laatst online: 20-11 13:38

sopsop

[v] [;,,;] [v]

In het kader van comfort & veel op de weg zitten zou ik ook een automaat nemen. Wel zo relaxed bij het filerijden.

• Archie_T
  • Laatst online: 21-11 23:33
AkroBatik schreef op woensdag 19 september 2007 @ 22:26:
Ga eens in de ford focus rijden. Schijnt ook erg lekker te rijden. Helaas geen persoonlijke ervaring mee maar volgens mij hoort deze auto toch ook in de klasse leasetopper. Vast niet voor niets.
Ik heb een Focus 1.6 Tdci Titanium en moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben. In de lease is Ford sowieso goedkoop. Hij zit goed, heef een sportief onderstel en is voorzien van alle "noodzakelijke" luxe.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Tylen schreef op maandag 24 september 2007 @ 09:46:
[...]

Zal ik me mond houden...........

Nee toch niet.

Leon heeft zeker een beter afwerking...
Das knap dan, heb in beide uitgebreid proefgereden en mijn voorkeur viel uit naar de Octavia juist vanwege de betere afwerking en hogere kwaliteitsbeleving. Die Leon heeft bovendien veel hard plastic in het dashboard verwerkt, dat is in de Skoda toch echt beter verzorgd. Weet je zeker dat je niet in een A3 zat? :P

• Tylen

Tylen

A3 heb ik ook gereden en ligt inderdaad veel hoger.

Tja Leon heeft idd beetje meer plastic. Er jammer, want de softtouch dasboard van me Afla was inderdaad erg mooi. Maar een auto waarvan de deuren als blik klinken valt al meteen af bij mij.

Tevens is het algemeen bekend dat skoda ander materiaal gebruikt, het prijs verschil moet ergens vandaan komen. Maar een Seat staat wel degelijk hoger op de ladder dan Skoda.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Tylen schreef op maandag 24 september 2007 @ 10:52:

Tevens is het algemeen bekend dat skoda ander materiaal gebruikt, het prijs verschil moet ergens vandaan komen. Maar een Seat staat wel degelijk hoger op de ladder dan Skoda.
Nogmaals, het dashboard van de Octavia ziet er vrijwel identiek uit als de Golf, met nagenoeg dezelfde materialen. Volgens mij heb je dan in een Octavia I gezeten en niet in de nieuwere Octavia II. Ook daar geen blikkerige deurgeluiden maar een dikke plof bij het dichtslaan. Volgens mij zijn Seat en Skoda op hetzelfde niveau gepositioneerd door VW.

• SeatRider
  • Laatst online: 08:11

SeatRider

Hips don't lie

Hobbles schreef op woensdag 19 september 2007 @ 22:34:
[...]

Businessline-achtige akties zijn volgens mij iets speciaals voor de Nederlandse markt. Het is een volume-model dat bijna geen opties meer kent anders dan de gemonteerde, met een behoorlijk lage basisprijs, maar de leasemaatschppij krijgt daar geen korting meer op. De auto is dus in de lease net zo duur als bv de Stylance met al die opties erbij, maar de berijder profiteert door een veel lagere fiscale bijtelling.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Tylen

Tylen

Tja dit word een wellus nietus discussie.

Ik sta er zeker open voor een keer een proefrit te maken in de tweede generatie octavia. Maar dan wel de RS versie aangezien het anders geen eerlijk vergelijk is.

• WooK
  • Laatst online: 21-11 00:20

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Sowieso gaat het nergens over om hier meningen over comfort te vragen aangezien iedereen daar een andere mening over heeft.
Je moet gewoon een shortlist maken en vervolgens in alle auto's (wel de juiste types!) een testrit maken.

I'm not as think as you stoned I am

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

En wat heet comfortabel. Ik rij nu nog in een Leon 1.9TDI Sport-Up. Kuipstoelen, sportonderstel en 17" velgen. Op klinkerwegen stuitert het als een kart (niet comfortabel), maar deze zomer op en neer naar Italie zonder een centje rugpijn of anderszins (wel comfortabel).

Maar ik denk dat als je bij een VW (-dochter) blijft, je het beste geen sportonderstel kunt nemen, en WEL de DSG-bak, want mijn god wat rijdt dat comfortabel. De automaat van de Astra is trouwens ook erg goed.

• Tylen

Tylen

Helaas hebben ze op de FR diesel geen DSG :( Wilde die wel erg graag vanwege de launch control :P

• ralpje

ralpje

Deugpopje

SeatRider schreef op maandag 24 september 2007 @ 12:26:
En wat heet comfortabel. Ik rij nu nog in een Leon 1.9TDI Sport-Up. Kuipstoelen, sportonderstel en 17" velgen. Op klinkerwegen stuitert het als een kart (niet comfortabel), maar deze zomer op en neer naar Italie zonder een centje rugpijn of anderszins (wel comfortabel).

Maar ik denk dat als je bij een VW (-dochter) blijft, je het beste geen sportonderstel kunt nemen, en WEL de DSG-bak, want mijn god wat rijdt dat comfortabel. De automaat van de Astra is trouwens ook erg goed.
En dat ben ik inderdaad met je eens. Ik rijd een Altea XL (geen sport maar stylance) en m'n college een 'gewone' Altea, wél met een sportonderstel. Ik heb bij hem altijd het idee dat ik de auto uit stuiter.

DSG heb ik dan weer geen ervaring mee, maar het principe klinkt wel érg goed.

• Bramster
ralpje schreef op maandag 24 september 2007 @ 13:38:
[...]
DSG heb ik dan weer geen ervaring mee, maar het principe klinkt wel érg goed.
Het princiepe was zo'n 50 jaar geleden ook al erg goed, alleen toen werd het vooral afgekraakt.

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Skuzz schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:22:
[...]
Het princiepe was zo'n 50 jaar geleden ook al erg goed, alleen toen werd het vooral afgekraakt.
Waarshcijnlijk omdat het toen nog niet fatsoenlijk tot uitvoering kon worden gebracht? Een DSG schakelbak rijdt namelijk echt zonder dat je de overgang voelt.

• Bramster
WooK schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:45:
[...]

Waarshcijnlijk omdat het toen nog niet fatsoenlijk tot uitvoering kon worden gebracht? Een DSG schakelbak rijdt namelijk echt zonder dat je de overgang voelt.
Waar ik op doel is de Variomatic van Daf
die hebben geen vaste versnellingen, maar oneindig veel, dus er is simpelweg geen overgang om te voelen.

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-11 11:55
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 23:01:
Ik zou voor deze gaan VOLKSWAGEN Golf V 1.9 TDi Trendline DSG (5d) 105pk Al vanaf € 448,35
De DSG is groot voordeel, ook als je even in de file staat.

Ik weet alleen niet hoe het zit met opties, of je hiermee in de knoei komt, misschien dat je bedrijf je een beetje tegemoet kan komen door iets meer voor de lease te doen, maar ik zou em zo uitvoeren:

EUR 35.625,00

Golf Trendline
TDI DRF 77 kW/105 pk DSG Automaat EUR 28.515,00
.......
Vind je dat zelf niet veel voor een GOLF?
Ik heb als bedrijfswagen (geen lease) een opel astra GTC 1.9 TDCI 120 pk gekozen met ongeveer dezelfde configuratie, deze heeft enkel geen armsteun vooraan, maar wel een GPS (benelux) met kleurenscherm.
De prijs is 18400 incl BTW (catalogusprijs 25350 euro).
Ok, het is een prijs in België, maar zoveel verschil kan dat niet zijn.

Mijn ouders hebben een BMW 320d (163 pk), hier staat enkel geen GPS op, maar was zelfs nog goedkoper dan de GOLF die jij noemt (34000 euro, catalogusprijs 40990 euro)

Voor mij reed de opel trouwens beter, maar heb wel graag een sportieve auto.

Ik zou gewoon alle auto's testen waarin je geïnteresseerd bent.
Moest ik een groter budget hebben gehad, had ik de seat Leon gaan testen.

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Skuzz schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:48:
[...]
Waar ik op doel is de Variomatic van Daf
die hebben geen vaste versnellingen, maar oneindig veel, dus er is simpelweg geen overgang om te voelen.
Ik ben geen autotechneut maar ik vermoed dat de variomatic toch echt inferieur is aan de hedendaagse DSG bak ;). Ook is het principe volgens mij heel anders.

• Bramster
klopt, het principe van hoe het werkt is heel anders, maar voor de bestuurder maakt het niets uit, je zet em in de vooruit, geeft gas en voelt geen geschakel. En dat hele idee werd vroeger afgekraakt omdat voor oude oma'tjes was.

en het zou ook echt niet goed zijn als de DSG geen vooruitgang was op de variomatic die stamt uit begin van de jaren '50. Maar er is met de variomatic ook gewoon doorontwikkelt hoor, en die vorm (met een stalen duw band) vind je ook gewoon in moderne auto's

even spammen met mijn filmpje over de variomatic: http://www.youtube.com/watch?v=R8AzqtomwD0

[ Voor 9% gewijzigd door Bramster op 24-09-2007 15:10 ]

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Engineer Stewie schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:54:
[...]
Agree. 80000 keiharde guldens voor een 1.9 dieseltje...
Ik heb als bedrijfswagen (geen lease) een opel astra GTC 1.9 TDCI 120 pk gekozen met ongeveer dezelfde configuratie, deze heeft enkel geen armsteun vooraan, maar wel een GPS (benelux) met kleurenscherm.
Je vergeet de BPM die wij in Nederland nog moeten betalen.

[ Voor 9% gewijzigd door SeatRider op 24-09-2007 15:35 ]

• Wom

Wom

Tylen schreef op maandag 24 september 2007 @ 12:29:
Helaas hebben ze op de FR diesel geen DSG :( Wilde die wel erg graag vanwege de launch control :P
offtopic:
Kijkt naar signature... O-)

• Tylen

Tylen

Sow die is snel :P
Ik heb wel launch control in mijn leon. Alleen staat hij op 3000rpm en dat is teveel voor de diesel. Hij moet richting 2000rpm worden afgesteld. Dan kan ik hem gebruiken..

Maarja een DSG was leuker geweest, maar helaas kan de versnellingsbak niet het vermogen van de Diesel aan. In de 140pk diesel is hij wel leverbaar.

[ Voor 28% gewijzigd door Tylen op 24-09-2007 15:44 ]

• Wom

Wom

Tylen schreef op maandag 24 september 2007 @ 15:43:
Sow die is snel :P
Ik heb wel launch control in mijn leon. Alleen staat hij op 3000rpm en dat is teveel voor de diesel. Hij moet richting 2000rpm worden afgesteld. Dan kan ik hem gebruiken..

Maarja een DSG was leuker geweest, maar helaas kan de versnellingsbak niet het vermogen van de Diesel aan. In de 140pk diesel is hij wel leverbaar.
Momenteel hanteert VW een limiet van 350nm. Hoewel er mensen zijn die met 400nm+ probleemsloos al 2 jaar rondrijden komt VW binnenkort met een nieuwe DSG waarbij ook de nieuwe 2.0 TDI met 200 pk geleverd kan worden met DSG.

En het is zeker een aanrader, de controle van handgeschakeld met de luiheid van een automaat :P

• SiNisTrAD
  • Laatst online: 21-11 16:53
Ik heb zelf gekozen voor de Alfa 147 1.9 JTDm distinctive, deze bevalt mij erg goed, dit jaar al 60.000 km mee gereden en hij is uiterst comfortabel !

Ik heb ook de Audi A3 en Seat getest en voor hetzelfde geld heb je in de Alfa echt super comfort en veel extra's. De A3 is gewoon standaard kaal en de Seat is kwa afwerking minder ivgl met de Alfa (wel meer pks). Maarja het is ieders ding, gewoon veel proefrijden en je eigen mening vormen aan de hand van je eigen criteria.

• Tylen

Tylen

Had inderdaad gehoort dat ze een nieuwere versie hebben die meer NM's aan kan en compacter gebouwd kan worden.

Mijn Leon heeft 350nm. Soms is het dus niet leuk om veel koppel te hebben. 8)

Ben jij dat overigens in dat filmpje? Wat doet die golf naar de 100? 6 tellen ofzo? Woon je in de buurt van flevoland :P

• Wom

Wom

Tylen schreef op maandag 24 september 2007 @ 15:49:
Had inderdaad gehoort dat ze een nieuwere versie hebben die meer NM's aan kan en compacter gebouwd kan worden.

Mijn Leon heeft 350nm. Soms is het dus niet leuk om veel koppel te hebben. 8)

Ben jij dat overigens in dat filmpje? Wat doet die golf naar de 100? 6 tellen ofzo? Woon je in de buurt van flevoland :P
Is mijn auto inderdaad. Doe op het moment 6.35 naar 100 maar ik woon in Zeeuws-Vlaanderen, dus redelijk eindje vanaf Flevoland ;)

• Tylen

Tylen

Gelukkig, dan kom ik jou tenminste niet tegen bij een stoplichtsprintje. :+

Leuke bak hoor....

• Engineer Stewie
SeatRider schreef op maandag 24 september 2007 @ 15:34:
[...]

Agree. 80000 keiharde guldens voor een 1.9 dieseltje...

[...]

Je vergeet de BPM die wij in Nederland nog moeten betalen.
Was ik inderdaad vergeten, daartegenover staat wel dat jullie veel minder belasting betalen op jullie loon.
Maar in Belgïe is het dan weer veel voordeliger om een bedrijfswagen te rijden. Het zal overal wel iets zijn zeker.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-11 22:15
Ford Mondeo rijdt erg comfortabel, maar dat past niet echt in je budget denk ik :P

Maar als ik uit je lijstje moet kiezen zou ik voor de Golf gaan, ipv de Overal Pech En Leed :P

Verwijderd

Engineer Stewie schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:54:
[...]

Mijn ouders hebben een BMW 320d (163 pk), hier staat enkel geen GPS op, maar was zelfs nog goedkoper dan de GOLF die jij noemt (34000 euro, catalogusprijs 40990 euro)

Voor mij reed de opel trouwens beter, maar heb wel graag een sportieve auto.

Ik zou gewoon alle auto's testen waarin je geïnteresseerd bent.
Moest ik een groter budget hebben gehad, had ik de seat Leon gaan testen.
Voor de 2de keer, ik volg het lijstje van de TS.
Je Astra GTC komt hier uit op 29925 euro.

Het verschil komt door de DSG bak, dat is bijna 3000 euro meer.
Als je het zo doet is het vershil nog maar 2000:
EUR 31.980,00

Golf Comfortline Business
TDI DRF 77 kW/105 pk 6-versnellingen EUR 29.715,00

Stoffen bekleding Opera, antraciet zonder Meerprijs
Pareleffect Black Magic EUR 525,00
Climatronic EUR 365,00
Zonder typeaanduiding zonder Meerprijs
Radio-Navigatiesysteem "RNS 300" inclusief 8 luidsprekers EUR 170,00
Alarm "Plus" EUR 350,00
Elektronisch Stabilisatie Programma (ESP) (standaard op 4Motion en GTI) EUR 750,00
Boordcomputer "Plus" EUR 105,00

Totaal:(incl. BPM en BTW) EUR 31.980,00
BPM: EUR 8.665,00
Je zou dan het pareleffect kunnen vergeten en dan is je verschil nog maar 1500 euro, dus zoveel meer is het ook niet.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:33

Wokschotel

Op 6 wielen

[...]

Ik rij nu in een Golf en heb van het weekend in een Octavia gereden. Die Octavia doet een stuk steviger/aangekleder aan.

De islam kan uw vrijheid schaden

• Engineer Stewie
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 17:33:
[...]

Voor de 2de keer, ik volg het lijstje van de TS.
Je Astra GTC komt hier uit op 29925 euro.

Het verschil komt door de DSG bak, dat is bijna 3000 euro meer.
Als je het zo doet is het vershil nog maar 2000:

[...]

Je zou dan het pareleffect kunnen vergeten en dan is je verschil nog maar 1500 euro, dus zoveel meer is het ook niet.
Als comfort belangrijk is zoals de topicstarter aangeeft, dan denk ik dat de GOLF 5 comfortline het beste is. Die stoelen zijn wel heel goed, enkel een beetje sloom, maar dat maakt niet uit.

Zou gewoon testen met de GOLF en de LEON, de ASTRA GTC kan je al links laten liggen, echt comfortabel is ie niet.

• Hobbles
Zo, alweer heel wat ideeën opgedaan door jullie discussie. Om even samen te vatten kan ik dus het best een lijstje maken van auto's om te testen, al dan niet met DSG als dat binnen het budget valt (sport edities vallen zoiezo al uit de boot lijkt me):

VW Golf
Seat Leon
Seat Altea(XL?)
Skoda Octavia (2?)
Opel Astra misschien
Ford Focus
Peugot 308

De versie's laat ik in dit lijstje nog even in het midden, maar zijn zoiezo diesel wagens. Lijkt me al een lijstje dat uitgebreid genoeg is om iets naar mijn zin te vinden. Als ik nog iets mis hoor ik het graag :+

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
WooK schreef op maandag 24 september 2007 @ 15:01:
[...]

Ik ben geen autotechneut maar ik vermoed dat de variomatic toch echt inferieur is aan de hedendaagse DSG bak ;). Ook is het principe volgens mij heel anders.
Wat heet inferieur. Audi's multitronic automaat is min of meer een doorontwikkeling van de variomatic. Die multitronic vind ik superieur aan de DSG bak. De multitronic zorgt dat de motor altijd continu op het voor die situatie ideale toerental kan rijden. Vol optrekken? Toerenteller blijft van 0-120 gewoon op de 4000rpm hangen(bij een diesel) Relaxed cruisen? Toerenteller komt niet boven de 2000rpm uit.. Het grote nadeel van de multitronic automaat is dat hij (nog)niet zo geschikt is voor grote vermogens, daarom is hij ook niet leverbaar op bijv. de 3.0tdi.

check dit filmpje voor een goed voorbeeld: http://www.youtube.com/wa...EY1o&mode=related&search=

[ Voor 6% gewijzigd door THIJZEL op 30-09-2007 16:57 ]

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 15:16
Hobbles schreef op zondag 30 september 2007 @ 16:46:
Zo, alweer heel wat ideeën opgedaan door jullie discussie. Om even samen te vatten kan ik dus het best een lijstje maken van auto's om te testen, al dan niet met DSG als dat binnen het budget valt (sport edities vallen zoiezo al uit de boot lijkt me):

VW Golf
Seat Leon
Seat Altea(XL?)
Skoda Octavia (2?)
Opel Astra misschien
Ford Focus
Peugot 308

De versie's laat ik in dit lijstje nog even in het midden, maar zijn zoiezo diesel wagens. Lijkt me al een lijstje dat uitgebreid genoeg is om iets naar mijn zin te vinden. Als ik nog iets mis hoor ik het graag :+
VW Golf
Fijne solide wagen. Typisch volkswagen. Momenteel rijd ik tijdelijk een golf. Niks op aan te merken, alleen prijstechnisch aan de hoge kant

Seat Leon
Dat was mijn vorige auto. Die is me echt uitstekend bevallen! Rijd heerlijk (tdi), lekkere wegligging, stil. Echter met kinderen is deze wagen (en kofferbak) m.i. te klein. Met name de ruimte tussen de voor en achterstoelen is krap.

Seat Altea(XL)
Heb ik ook naar gekeken. Ik vond het interieur wat te speels om het zo te noemen. Ik heb er niet in gereden. Ruimte van binnen is ruim voldoende

Skoda Octavia
Dit wordt hoogstwaarschijnlijk de auto die ik over een maand ga bestellen. De combi (station) welteverstaan. Hij rijdt als een golf, alleen heb ik nu alle opties tegen de prijs van een kale golf. Daarnaast biedt de Skoda veel meer ruimte van binnen en kofferbak. Kortom veel waar voor je geld. Tevens komt deze als beste uit de test in de autoweek in een test met de megane grandtour en de golf variant. Ook komt deze als beste uit de test bij autoreview met 12(!!) auto's in deze klasse. Hij laat zelfs de A3 en de Golf achter zich.

Opel Astra
Geen ervaring met het nieuwe model. Zelf niet een Opel fan, maar dat is persoonsgebonden. Wel heb ik in de oude Astra gereden. Ansich een ok auto, maar qua zitting veel te hard.

Ford Focus
Vorige week een proefrit in gemaakt. Eerlijk gezegd, hij viel me tegen. De bestuurdersstoel is te smal (nee ben niet dik: 1.83cm en 80kg). Ruimte tussen voorstoel en achterstoel is veel te krap. Daarnaast vond ik hem gewoon toch niet je van het qua rijgedrag.

Peugot 308
Geen ervaring mee, staat ook niet op mijn "verlanglijstje"

wijze woorden

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Vergeet niet dat skoda's stoelen hebben zo hard als beton. |:(

Verwijderd

FiXeR.nl schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 09:55:
Vergeet niet dat skoda's stoelen hebben zo hard als beton. |:(
Ik heb 1200 kilometer op de rechter voorstoel van een Octavia gewoond op m'n vakantie deze zomer en die deed niet wezenlijk onder voor de linker voorstoel van m'n eigen 407 Coupé. Skoda bashing is fine by me maar wel met gefundeerde argumenten dan.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Skoda zitmeubilair (rij zelf een Octavia Elegance) zit inderdaad behoorlijk stevig. Dit is echter een persoonlijke voorkeur. De een vindt harder meubilair fijner, de ander zachte stoelen. Vooral op langa afstanden kan ik de stevige stoelen wel waarderen. Je kunt natuurlijk altijd nog de sportstoelen apart bestellen, daar zit je wat meer in een kuipje.

• Tylen

Tylen

Heren,

Ik had nooit gedacht dat ik dit ooit zou tikken. Van het weekend ben ik meegereden in een Skoda Octavia van 2 maanden oud. (dus het nieuwe model)

Moet toegeven dat het er solide uit ziet. De deuren ploffen lekker dicht en tja, het ziet er gewoon goed uit.

Minpuntjes.

De gebruikte groene verlichting bij de tellers etc vind ik een beetje ouderwets staan. De looks zijn nog steeds niet mijn ding.

Conclusie, Skoda is op de juiste weg ; ) Alleen nog de looks :P

Pagina: 1