Toon posts:

Pencil mod werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik besloot vandaag maar eens een pencil mod te doen, omdat ik volt te kort kom voor mijn cpu. (hij boot namelijk niet na 1,6v) Ik had wel eens over een pencil mod gehoort, dus ik wat opzoeken, vind wat ik moet doen en waar. Maar nu krijg ik in de plaats van geen vdroop, hij was trouwens 0,05v op een ga p35 ds3r, kreeg ik ik juist een droop van 0,1v tijdens load.
Nu vraag ik me af wat ik nou precies fout doe, of raden jullie iets anders dan potlood aan? En hoeveel moet er nou precies op? Kan namelijk alleen guides vinden waar in staat hoe en waar maar niet hoeveel.
Hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
Ik vermoed dat zo'n pencil mod niet genoeg geleidt. Het is denk ik beter een draadje te solderen of een lijntje van tin.

Verwijderd

Topicstarter
Ah oke ik dacht al, het moet dus toch geleidend zijn :+ .
Maar daar dan nog iets over, is er niet iets makkelijks? Potlood is makkelijk, draadje tin (moeilijker), soldeerbout (zou ik moeten aanschaffen). Dus misschien iets alledaags dat ook werkt? Las in die guide ook iets over inkt :?

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Je pencil geeft te hoge weerstand waarschijnlijk. Meet je pencil is na met een dmm.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
Ik weet überhaupt niet of je je mod goed hebt uitgevoerd, maar ik denk dat je dingen als potlood en inkt beter kunt vergeten.

Mocht je ergens op je werk of bij een kennis een soldeerbout kunnen lenen dan is het vrij simpel om een draadje te verbinden tussen de 2 contactpuntjes. Een spoortje van tin maken lijkt me al iets gevaarlijker, sinds het permanent is. Een draadje daarentegen is ook weer los te solderen.

Zelf heb ik overigens geen ervaring met volt-mod's, dus ik kan je geen how-to's geven ;)

Verwijderd

Zilverpotlood!

Verwijderd

Topicstarter
Oke een te hoge weerstand, dus dan vererger is het probleem dus alleen maar? Had trouwens net nog even de guide goed door gelezen en er stond "conductive ink" dus denk dat het opzich ook wel te doen is met een pen.

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk! 8)7
Even kijken of me zusje dat heeft :+

offtopic:
kut dubbelpost |:(

En nog even iets, ik heb hem nu op 1,6v ingesteld in bios, maar hij loopt standaart op 1,552, dus dat is al 0,5v minder en dan nog eens die vdroop ertegen aan.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2007 20:26 ]

• bassie
Zilverlijm ;)
leonpwner1 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 20:03:
Mocht je ergens op je werk of bij een kennis een soldeerbout kunnen lenen dan is het vrij simpel om een draadje te verbinden tussen de 2 contactpuntjes. Een spoortje van tin maken lijkt me al iets gevaarlijker, sinds het permanent is. Een draadje daarentegen is ook weer los te solderen.
Vmod solderen is niet zo simpel hoor, die onderdelen waarop het moet zijn klein. Kijk maar is goed op je moederbord, dan zie je hoe klein alles is.
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 20:08:
Oke een te hoge weerstand, dus dan vererger is het probleem dus alleen maar? Had trouwens net nog even de guide goed door gelezen en er stond "conductive ink" dus denk dat het opzich ook wel te doen is met een pen.
Wat je ook kan doen, is met zilverlijm die draadjes vast plakken. Enige nadeel is dat het duur is €25 voor paar ml, en dat het niet zo stevig is als een soldeer verbinding. Wat ik aan raad is een simpel 15w soldeerboutje te kopen (weller sp15) met 1mm punt eraan, en een klos tin erbij. Dan voor €2 een zooi weerstanden halen, en een oud mobo oid pakken en daarop oefenen. Als je het een beetje kan dan de vmods op je bord doen.

Verwijderd

^^ variabele weerstanden? :)

• bassie
Voor de vmod een variabele, maar voor oefenen niet. Die variabele kosten €1 per stuk, die normale €2 per 100.
Pagina: 1