Hey tweakers, ik merk dat mijn systeem een beetje te traag wordt voor de nieuwste games en wil daar wat aan doen en sowieso denk ik dat mijn CPU de bottlenek is waardoor mijn X1900XT niet optimaal werkt.
Nu had ik eerst een A8N-E mobo, daar had ik wel aardige resultaten gehaald maar die kreeg op een gegeven moment problemen met IRQ Bus enzo, dus een nieuwe gekocht, namelijk de K8NF-9 Gigabyte.
Dus ik weer bezig in de bios, en het ging allemaal prima totdat ik mijn HTT boven de 230 deed, naar 240 daar kreeg ik dus een crash wanneer de pc de bios laad. Niet goed dus. Maar ik kan niet zo gauw het probleem vinden, mijn cpu wordt stressed nog geen 40 graden.
Instelling die ik heb,
CPU/HTT.
HTT 230.
CPU Multiplier 11x.
HTT Multiplier 4x.
HTT Snelheid 920.
CPU Mhz 2530.
Voltages.
Default allemaal.
Leek me nog niet nodig om dit al te gaan verhogen.
Geheugen
CPU/DDR Ration : 2/1.66.
180.8 Mhz.
Specs.
K8NF-9 Mobo.
4x512 MB Kingstone geheugen.
AMD3500+ (Winchester).
X1900XT
400W Asus.
Ik heb het al geprobeerd met verschillende geheugen ratio's maar niets helpt me om me boven de 230 te komen.
Nu had ik eerst een A8N-E mobo, daar had ik wel aardige resultaten gehaald maar die kreeg op een gegeven moment problemen met IRQ Bus enzo, dus een nieuwe gekocht, namelijk de K8NF-9 Gigabyte.
Dus ik weer bezig in de bios, en het ging allemaal prima totdat ik mijn HTT boven de 230 deed, naar 240 daar kreeg ik dus een crash wanneer de pc de bios laad. Niet goed dus. Maar ik kan niet zo gauw het probleem vinden, mijn cpu wordt stressed nog geen 40 graden.
Instelling die ik heb,
CPU/HTT.
HTT 230.
CPU Multiplier 11x.
HTT Multiplier 4x.
HTT Snelheid 920.
CPU Mhz 2530.
Voltages.
Default allemaal.
Leek me nog niet nodig om dit al te gaan verhogen.
Geheugen
CPU/DDR Ration : 2/1.66.
180.8 Mhz.
Specs.
K8NF-9 Mobo.
4x512 MB Kingstone geheugen.
AMD3500+ (Winchester).
X1900XT
400W Asus.
Ik heb het al geprobeerd met verschillende geheugen ratio's maar niets helpt me om me boven de 230 te komen.
[ Voor 4% gewijzigd door MrVegeta op 19-09-2007 21:03 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps