Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PHP/HTML] beurtwissel attentie

Pagina: 1
Acties:

• ekkoper
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-11-2024
Hallo,
Ik ben bezig met een (poker)script waarbij meerdere personen kunnen meedoen.
Ik zit alleen met het probleem dat ik niet weet hoe ik een speler moet laten weten dat hij aan de beurt is.. Ik bedoel dat PHP alleen werkt bij het genereren van de pagina, dus zodra een andere speler zijn acie doet (en op 'verzenden' klikt), zal zijn pagina wel geupdate worden, maar niet die van andere, wachtende, spelers.

Het enige wat ik kon bedenken was een auto-refrsh. Dus dat de pagina per speler automatisch wordt herladen, elke zoveel seconden, met bijgewekte info. Alleen vind ik dat een erg lelijke oplossing.

Heeft iemand een beter idee? (in PHP, HTML, of JS)

Alvast bedankt
Eduard

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Refreshen via AJAX een idee? :)

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Eventueel iframe ?

Portfolio

• ekkoper
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-11-2024
Wat houdt dat in?

En ik wilde inderdaad een frame gebruiken die zodra er data is veranderd een _parent refresh doet, ofzo.
Maar ik heb liever een mooiere oplossing als die er zou zijn.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Dan refresh je gewoon met behulp van javascript (icm XML). Ik denk niet dat er een mooiere oplossing is dan dit.

Als je googled op AJAX en refresh kom je al redelijk wat linkjes tegen om wat ideeën om te doen :)

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:23
Je kan ook een soort push-ajax gebruiken.

Dit werktdoor met ajax een connectie open te houden, en de response van de server in slices uit te lezen. Stond een paar maanden interessant artikel over in de C'T.

De webversie van GoogleChat gebruikt dit ook volgens mij

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
freakingme schreef op woensdag 19 september 2007 @ 20:22:
Je kan ook een soort push-ajax gebruiken.

Dit werktdoor met ajax een connectie open te houden, en de response van de server in slices uit te lezen. Stond een paar maanden interessant artikel over in de C'T.

De webversie van GoogleChat gebruikt dit ook volgens mij
polling heet dat. push is pas weer verbinding maken met de client als de server dat wil ipv dat de hele tijd controleren als client.

edit: maar dat is overigens dus een manier om het te doen TS :)

[ Voor 6% gewijzigd door Cartman! op 20-09-2007 09:41 ]

Verwijderd

nee, geen polling

Het is ook wel bekend onder de hippe term Comet, of eerder onder snail http

Je maakt een verbinding met de server via xmlhttp, duwt elke seconde (oid) extra data door (verbinding blijft dus open)

op de client doe vang je dat iedere keer weer op.

Google past dat inderdaad hier en daar toe, onder andere bij google spreadsheets, kijk maar eens met firebug wat het netwerkverkeer doet.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Comet (een leuk buzzword voor push) werkt alleen niet met PHP en JS. Alleen met de ranzige truc dat je een PHP file wel laat outputten dmv. output buffering maar dat gaat je server niet tof vinden, je script blijft immers draaien.

Een oplossing om dit tegen te gaan is dus juist polling, dat je elke zoveel tijd een request doet naar de server en vraagt of er nieuwe data is, is die er dan stuur je et mee, anders doe je niks.
Pagina: 1