Toon posts:

Nv7600GT vs Nv6600, update mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag te horen gekregen dat m'n moederbord en videokaart doorgebrand zijn en ik natuurlijk net buiten garantie val...

Nu vraag ik mij af of het mogelijk is om op mijn systeem een 7600GT te draaien want heb daar echt de kennis niet van.
Hiermee bedoel ik dus qua wattage van de voeding (heb momenteel een voeding van 350w) ,of het de snelheid van mijn pc op enige manier gaat beinvloeden en hoeveel verbetering qua graphics ik ga zien in bvb WoW.

Heb een P4 3,4 ghz, 1gb ram en een Asus P5GD1-PRO moederbord(gaat nog net onder garantie), denk dat dit wel genoeg is qua info, anders zeg je het maar ;)

Als laatste zouden links naar websites die de kaart nog verkopen zeer handig zijn en mogen suggesties ook natuurlijk.

Alvast bedankt voor de moeite, het helpt me enorm ;-)
Sven

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-06 17:24
Pricewatch: 7600GT 512MB PCI-ex16
TomsHardware Benchmarks

Kort gezegd: ja, je gaat er op vooruit

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:03

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Graag het merk voeding alstublieft :)

Hier een linkje naar de Pricewatch: Klik

Google doet ook wonderen: Klik

* DaMarcus mompelt iets over eigen inzet :+

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

Bekijk Welke voeding heb ik nodig eens. :) Overigs heeft het wattage van je voeding weinig met de performance van je PC te maken. (Niet direct althans)

En ja, qua performance ga je er op vooruit, de 7600GT is een lekker kaartje voor het geld dat je er voor betaald. :) Genoeg reviews.

[ Voor 52% gewijzigd door Mojo op 19-09-2007 19:10 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
De NV7600GT is absoluut een vooruitgang op de NV6600, ik speelde op mijn Media Center Bioshock met alles op High en dat ging erg soepel en dat nog wel met een P4 3.0ghz en een NV7600GS silent, met een NV6600 had ik dat niet gedaan.
Maar dat is dan ook maar mijn mening en ervaring.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mensen, dit helpt me veel directer vooruit dan honderden sites doorlezen voor mss zelfs minder info. Het gaat naar alle waarschijnlijkheid dus een 7600GT worden, alleen vraag ik me nog af of er veel verschil is tussen bv een Asus 7600Gt en een Nvidia, aangezien er toch wel een prijsverschil is.

Nogmaals bedankt,
Sven

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-07 14:59

Sebazzz

3dp

Uhh een nvidia 7600gt is niet te koop :p
Dat zijn reference modellen, alleen beschikbaar voor de fabrikanten.

Dat ASUS ietsje duurder is dan andere fabrikanten komt onder meer door de accesoires die de goede gasten van ASUS meeleveren. Bijvoorbeeld, bij mijn ASUS 8800GTS videokaart zat mediacenter software (geloof ik), 3Dmark06, Ghost Recon Advanced Warfighter, en een spel genaamd ASUS Racer.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Helaas kan je niet een 6600 naar een 7600GT updaten, of wat zeg ik, het kan wel, maar vindt ie niet fijn denk ik ;) Upgraden wel, zal zeker de moeite waard zijn. :)

Goedkoop bellen via VoIP

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-07 10:10

Darkasantion

Just keep swimming!

De 7600GT is zeker een upgrade vanaf een 6600-serie, ben zelf van de 6600GT gekommen, en dat was echt een wereld van verschil!. Dus zeker je geld waard.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:28
Als je een nieuwe 7600gt gaat kopen, kun je net zo goed een 8600gt halen. Het kost maar een 10 tje meer, maar je hebt wel betere prestaties

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-07 18:11

jgj82

Ja, maar = nee

The Triad schreef op donderdag 20 september 2007 @ 08:23:
Uhh een nvidia 7600gt is niet te koop :p
Dat zijn reference modellen, alleen beschikbaar voor de fabrikanten.
Daarom heb ik er ook twee liggen hier :P
Er zijn merken die niet de moeite nemen om er hun eigen stikkers op te plakken, en anderen doen dat gewoon over die van Nvidia heen... 8)7

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt voor de extra info nog, een 8600 kan ik niet draaien denkik, of ik moest een zwaardere voeding kopen, maar heb momenteel geen euros teveel zodus ;)
Naar alle waarschijnlijkheid wordt het dus deze:
http://www.pixmania.be/be...ce-7600-gt-oc-256-mo.html
alleen vraag ik me nog af hoe het zit met de "extra stroomconnector" die bij systeemvereisten staat? En er staat ook nogmaals 350w bij, maar ik ga er vanuit dat dat op de videokaart + andere apparatuur duid als je Pc draait, correct me if I'm wrong ;)

• Ik ben het!
  • Laatst online: 10-07 13:54
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 22:06:
ok bedankt voor de extra info nog, een 8600 kan ik niet draaien denkik, of ik moest een zwaardere voeding kopen, maar heb momenteel geen euros teveel zodus ;)
Naar alle waarschijnlijkheid wordt het dus deze:
http://www.pixmania.be/be...ce-7600-gt-oc-256-mo.html
alleen vraag ik me nog af hoe het zit met de "extra stroomconnector" die bij systeemvereisten staat? En er staat ook nogmaals 350w bij, maar ik ga er vanuit dat dat op de videokaart + andere apparatuur duid als je Pc draait, correct me if I'm wrong ;)
8600GT red je waarschijnlijk nog net hoor, met je voeding.. Maar als dat lukt zou ik voor dat tientje ZEKER die 8600GT. Die haalt echt 1400 3Dmark06 punten meer (4800 tov 3400).. !!(http://www.gph.benchmark.pl/) Heb je meteen een DirectX 10 Kaart :*)

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik ben het! schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 13:51:
[...]

8600GT red je waarschijnlijk nog net hoor, met je voeding.. Maar als dat lukt zou ik voor dat tientje ZEKER die 8600GT. Die haalt echt 1400 3Dmark06 punten meer (4800 tov 3400).. !!(http://www.gph.benchmark.pl/) Heb je meteen een DirectX 10 Kaart :*)
Great, een DX10 game met <10-15 FPS spelen :')

Dus voor DX10 hoef je het niet te doen :P

[ Voor 5% gewijzigd door MensionXL op 21-09-2007 14:14 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Ik ben het!
  • Laatst online: 10-07 13:54
MensionXL schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 14:14:
[...]

Great, een DX10 game met <10-15 FPS spelen :')

Dus voor DX10 hoef je het niet te doen :P
Ach ja,,, AA + AF uit.. geen rukkend hoge resoluties draaien.. beetje overklokken en je moet de 20+ wel kunnen halen. Maar ik geef je wel gelijk.. directX 10 waar je Vista bij nodig hebt :r ... (ik heb allebei... dual boot.. gebruik het echter nooit.. het is trager.., en patronising)
Maar goed.. het is een leuke bijkomstigheid dat die kaart het uberhaupt draait... 1400 extra 3Dmark punten zouden echter genoeg moeten zeggen om voor deze kaart te kiezen.
Pagina: 1