NEC ND4550 - Kan dvd niet wissen

Pagina: 1
Acties:

• DouweEgberts
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-02 15:35
Hey hey allemaal,

Heb gegoogled en gesearched, maar kan het probleem niet vinden.

Gebruik Philips DVD+RW. Brand een MOVIE_TS map met de Video-DVD modus in Nero, branden doet ie prima, dvdtje in dvd speler speelt hem prima, dvdtje in computer speelt hem ook prima, maar hier is het probleem.

Met nero kan ik op geen enkele manier de dvd meer wissen omdat hij de disc aan geeft als ROM en met alcohol geeft ie aan dat het geen RW is.

Het is waarschijnlijk iets simpels en ik ben vast dom, maar ik kom er niet meer uit.

Groetjes,

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Mag ik vragen hoe je hem probeert te wissen?
Ik mag hopen dat je niet probeert de bestanden naar de prullenbak te slepen?
Als het goed is zit er in Nero een Erase Disk optie.

Kun je de schijf ook eens in een andere speler proberen en kijken wat die ervan vind? DVD+RW of DVD+R?

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• DouweEgberts
Ik probeer hem te wissen met zowel de nero erase functie, waar de erase knop zelfs grijs blijft als met de erase wizard van alcohol die dus zegt dat het geen rw is.

Toevoeging: draai de nieuwste firmware, 1.09 op vista.

Edit: In andere dvd speler is het een cd-rom met het udf data type.

[ Voor 13% gewijzigd door DouweEgberts op 19-09-2007 18:34 ]

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Heb je Nero CD-DVD Speed al geprobeerd? (Extra -> Erase)
Ik zou eerst proberen om te formatteren, dan een erase.

• Uitje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
DouweEgberts schreef op woensdag 19 september 2007 @ 18:33:
Ik probeer hem te wissen met zowel de nero erase functie, waar de erase knop zelfs grijs blijft als met de erase wizard van alcohol die dus zegt dat het geen rw is.

Toevoeging: draai de nieuwste firmware, 1.09 op vista.

Edit: In andere dvd speler is het een cd-rom met het udf data type.
Is met mogelijk om de DVD+RW te wissen als je hem selecteerd onder mijn computer?

• DouweEgberts
Nee, net geprobeerd en hij geeft aan dat de dvd write protected is.

• Uitje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
DouweEgberts schreef op donderdag 20 september 2007 @ 08:35:
Nee, net geprobeerd en hij geeft aan dat de dvd write protected is.
Ik had vorige week precies hetzelfde met mijn NEC ND-7170s. Dacht eerst dat het aan de DVD's/CDs lag welke ik gebruikte. Kon ook onder Nero en ImgBurn m'n Philips CD-RWs niet wissen. M'n Philips DVD+RW kon ik echter wel wissen onder Nero. Onder mijn computer kon ik de CD-RWs wel wissen, maar kreeg ik ook soms een foutmelding dat deze write protected was. Heb toen nieuwe DVD-RW (Verbatim) en CD-RW (TDK) gekocht, maar bleef het probleem houden. Uiteindelijk heb ik de nieuwste Matrix Storage Raid drivers van de Intel site gehaald en geinstalleerd en nu kan ik zowel onder Nero als ImgBurn al m'n DVDs weer branden en wissen. Jij hebt volgens mij echter een IDE brander, maar misschien dat het toch wat te maken heeft met de standaard drivers onder Vista. Gebruik zelf ook Vista x64.

• DouweEgberts
Uitje schreef op donderdag 20 september 2007 @ 09:01:
[...]

Ik had vorige week precies hetzelfde met mijn NEC ND-7170s. Dacht eerst dat het aan de DVD's/CDs lag welke ik gebruikte. Kon ook onder Nero en ImgBurn m'n Philips CD-RWs niet wissen. M'n Philips DVD+RW kon ik echter wel wissen onder Nero. Onder mijn computer kon ik de CD-RWs wel wissen, maar kreeg ik ook soms een foutmelding dat deze write protected was. Heb toen nieuwe DVD-RW (Verbatim) en CD-RW (TDK) gekocht, maar bleef het probleem houden. Uiteindelijk heb ik de nieuwste Matrix Storage Raid drivers van de Intel site gehaald en geinstalleerd en nu kan ik zowel onder Nero als ImgBurn al m'n DVDs weer branden en wissen. Jij hebt volgens mij echter een IDE brander, maar misschien dat het toch wat te maken heeft met de standaard drivers onder Vista. Gebruik zelf ook Vista x64.
Bedankt voor je reply, ik gebruik Vista x32, heb gezocht naar drivers, maar kan er nog niet echt iets op vinden, alles komt terug op de firmware waarvan ik de nieuwste versie heb geinstalleerd.
Pagina: 1