Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[JAVA] JDBC driver probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer al de hele dag een SQL connectie te maken vanuit mijn Java applicatie. Ik heb alles netjes gedaan zoals op de microsoft site staat. Echter krijg ik steeds de melding dat de driver niet geladen kan worden.

Ik draai Windows Vista en SQL server 2005, misschien kan het aan de driver icm Vista liggen, iemand ervaring daarmee?

Heb de eerste 6 pagina's van google al doorzocht maar kan niks vinden over de driver icm vista.

Op deze manier maak ik connectie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
String driver="com.microsoft.sqlserver.jdbc.SQLServerDriver";
String driver2 = "sun.jdbc.odbc.JdbcOdbcDriver";

try 
{
Class.forName(driver);
}
catch (Exception e) 
{
e.printStackTrace();
}

Echter als ik driver2 gebruik wordt deze wel geladen, maar daar heb ik niks aan voor SQl server 2005

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 11:20

voodooless

Sound is no voodoo!

Staat de driver wel in je classpath?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-11 20:44
Wat is de preciese exception dan, kun je die eens geven :)

Last.fm
Films!

Verwijderd

Topicstarter
voodooless schreef op woensdag 19 september 2007 @ 18:38:
Staat de driver wel in je classpath?
Erg stom er stond een spatie teveel, nu uit veiligheid de spaties weggehaald. En de driver wordt gewoon geladen. Nu alleen nog een probleem met de beveiliging van SQL.

Beetje stom dat dit topic geopend is, maar ben er gelukkig wel achter, wat kan je je soms suf zoeken op iets kleins/stoms :/

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:12
Vaak kun je wel aan de exceptie zien waar het fout gaat, over het algemeen zijn die errors vrij duidelijk. In dit geval krijg je denk ik een ClassNotFound exceptie en dat weet je gewoon dat je of de verkeerde naam gebruikt of dat er iets in je classpath verkeerd staat :)

Verwijderd

Topicstarter
Het was inderdaad een class not found exception.
Pagina: 1