Toon posts:

pc-speakers VS losse versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 549 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers

ik ben bijna klaar met mijn htpc. maar ik zit nog een beetje met het geluid.
ik vraag me het volgende af:

zijn pc speakers neem bijvoorbeeld de logitech z-5500 slechter in geluidskwaliteit dan een losse versterker in mijn geval een analoge lenco versterker met canton speakers. ik twijfel namelijk tussen een set als bijvoorbeeld de z-5500 en mijn versterker... of is het aan te raden een digitale versterker aan te schaffen. ik heb er op los gegoogeld maar ik kan hier geen vergelijking tussen vinden.

hebben jullie hier een mening over

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:25

GaMeOvEr

Is een hork.

Je speakers bepalen voor het grootste gedeelte je geluidskwaliteit. (Ervanuit gaande dat je een beetje fatsoenlijke versterker hebt, Lenco lijkt mij dan weer prutzooi)

Dus ik gok dat die Canton speakers een aanzienlijk betere geluidskwaliteit hebben dan een Logitech Z5500 setje (hoewel die voor een 5.1 set zeker niet slecht is) alleen is de basweergave misschien minder, dan bedoel ik niet de strakheid van de bass, maar de hoeveelheid ervan, afhankelijk van hoe groot die canton speakers zijn. Als het zuilen zijn valt het allemaal vast wel mee, maar boekenplank speakertjes produceren natuurlijk niet zoveel bass als het subje van de logitech set.

Aannames zijn fataal.

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:26

DJ Vincento

1422055

ik denk dat houten boekenplank speakertjes een betere bass produceren dan die bonkdoos van logitech. En een logitech set met een strakke bass, _/-\o_ _/-\o_ Die moet ik nog tegenkomen.

Aan de TS: Gewoon die lenco versterker met speakers aansluiten, weet sowieso al zeker dat het beter geluid geeft. En mits die speakers een beetje gevoelig zijn, kun je het prima aansturen, zelfs met een relatief goedkope lenco versterker. En die versterker + speakers heb je al, die logitech moet je nog kopen.

Verwijderd

Ik blijf er ook bij dat een paar fatsoenlijke speakers altijd mooier geluid zullen hebben dan die standaard computer meuk. Dat gaat alleen niet op, als je vindt: 'Geluid is geluid, als het maar dreunt' Dan ben je beter af met die computer meuk...
Maar voor echt mooi geluid, ga je beter voor een fatsoenlijk stukje versterker *zweer zelf bij een apparte voor en eindversterker*, en dan een paar goede front speakers en een subje erbij... (Mijne is overleden :( Dus moet maar weer eens opzoek naar een nieuwe... ) Helemaal mooi word je geluid als je er ook nog een equalizer tussen zet (het gaat tenslotte nog altijd niet om de meest goede luidsprekers). Deze haalt alle rot tonen dan ook nog naar eigen behoefte weg... En wat je met een echt equalizer kunt bereiken, is niet te vergelijken met die softwarematige troep...

Verwijderd

Is dit misschien een goedekope oplossing, ik zit hier zelf aan te denken namelijk.

http://www.crafty.nl/producten/t-amp.php

Zeer goedkoop, hele goede geluidskwaliteit voor de prijs, gaat alleen niet zo hard lijkt me.

Dit kan je combineren met speakers als een Wharfedale Diamond 9.1 ofzo om zo een goedkope set te hebben wat toch wel elke computerset eruit speelt.

Ik heb geen ervaring met beide producten, maar ik heb veel recensies hierover gelezen en kwa geluidskwaliteit zou dit een hele goede deal moeten zijn, maar het is natuurlijk de vraag of dit hard genoeg gaat.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 19:10:
Is dit misschien een goedekope oplossing, ik zit hier zelf aan te denken namelijk.

http://www.crafty.nl/producten/t-amp.php

Zeer goedkoop, hele goede geluidskwaliteit voor de prijs, gaat alleen niet zo hard lijkt me.

Dit kan je combineren met speakers als een Wharfedale Diamond 9.1 ofzo om zo een goedkope set te hebben wat toch wel elke computerset eruit speelt.

Ik heb geen ervaring met beide producten, maar ik heb veel recensies hierover gelezen en kwa geluidskwaliteit zou dit een hele goede deal moeten zijn, maar het is natuurlijk de vraag of dit hard genoeg gaat.
8)7 Da's een versterker voor in de auto :X
Dan ruil je hakkietakkie voor hakkietakkie in, dat schiet lekker op :P
Beter koopt TS gewoon een goede versterker of doet het met de huidige...die logitech zal ongetwijfeld geen match zijn voor de Canton's. Maar goed, da's klankkleur en da's zoals al ooit vaker gezegd heel persoonlijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Dat is een gewone huisversterker.
En na mijn weten is dat dingetje helemaal niet zo slecht. T-Klasse zijn geen slechte amps.
Alleen je moet wel goed opletten dat je gevoelige speakers pakt zoals Klipsch oid.

Portfolio

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:21
De T-amp is inderdaad een prima dingetje voor pc-speakers.
Ik heb de mijne ook eens aan mijn grote speakers gehangen
en dat ging verrassend goed! Speakers met laag rendement
zijn zoals genoemd wat minder geschikt, maar voor desktop-
gebruik is het echt een ideaal dingetje.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Pagina: 1