Toon posts:

vista installatie lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou daarnet vista installeren maar bij het opstartscherm van vista liep hij al vast. ik gewoon eens mijn dvd-station geopend en na een paar seconden gesloten. Dan ging hij plots verder naar taal en mijn code indrukken. Maar als ik bij het scherm kwam voor te formatteren enzo kon ik niet want ik moet stuurprogramma's installeren.(voor mijn dvd-stations denk ik) plextor 130A en 740A. Op internet vind ik toch niet direct iets van drivers voor deze drives en deze werken al 2 jaar zonder dat ik iets moeten downloaden heb van drivers. ik heb indertijd zelfs xp erop geïnstalleerd.

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:50

Arethusa

Niet die server

Je hebt geen sata schijven waar drivers voor nodig zijn?

Edit: Met hieronder.

[ Voor 17% gewijzigd door Arethusa op 19-09-2007 16:41 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:05

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik wou dat ik een glazen bol had enzo zodat ik jouw post van daarnet kon ontcijferen want ik ken er echt geen wijs uit worden en daarom kan ik je niet verder helpen.

Oftewel:
Specs van je pc
Welke versie van Vista

Btw, hoe lang heb je gewacht op het 'niets doen' van de installer van Vista, want het is een bekend fenomeen dat 'ie rustig 15 tot 20 minuten 'schijndood' is, om vervolgens toch door te gaan.

[ Voor 30% gewijzigd door AllSeeyinEye op 19-09-2007 16:41 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Verwijderd

Topicstarter
specs pc :
cpu : X2 4800+
ram : 2GB DDR
vga : 8800gtx
dvd lezers : plextors px-130A en PX-740A.

Probleem : Als ik dus een schijf aanklik en deze wil formatteren kan ik niet.(ik moet stuurprogramma's voor mijn dvd lezers installeren. Dit is toch vrij raar? Ik heb slechts 5 minuten gewacht maar daarna raak ik wel verder.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog eens gekeken en ik kan dus kiezen voor stuurprogramma's installeren en vernieuwen. ER komt onderaan wel met een uitroepteken : Kan windows niet installeren in deze vaste-schijfruimte. Deze partitie bevat een of meer dynamische volumes die not voor een installatie worden ondersteund.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-07 23:31

job

Je moet ook geen stuurprogramma voor je dvd-speler installeren. Ook niet voor je HD's.
Je hebt de stuurprogramma's (drivers dus) voor je sata/ide controller nodig.
Die kan je downloaden op de site van de fabrikant van je moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik allemaal geïnstalleerd. Ik denk eerlijkgezegd dat het de laatste zin is dat mijn probleem is : Kan windows niet installeren in deze vaste-schijfruimte. Deze partitie bevat een of meer dynamische volumes die not voor een installatie worden ondersteund.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal men vraag iets duidelijker formuleren :)

probleem 1 :

ik wilde vandaag mijn 2e schijf formatteren om vervolgend daarop vista te installeren. Op mijn primaire schijf staat XP en ik wil xp en vista naast elkaar kunnen gebruiken. Nu had ik alle programma's verwijderd van die schijf en er stond niks meer in als ik de schijf opende. (Bij eigenschappen stond nog iets van 4GB ofzo, vanwaar dit komt weet ik niet). Nu wou ik deze schijf formatteren in windows maar dit komt erop :
"Deze schijf kan niet worden geformatteerd. Sluit alle schijfhulpprogramma's of andere programma's die deze schijf gebruiken af en controleer of de inhoud van deze schijf in geeen enkel kader wordt weergegeven. Probeer hierna opnieuw."Nu zou ik totaal niet weten wat nog af te sluiten dus besloot ik te kijken als ik via mijn vista installatie zou kunnen formatteren.=> probleem 2
(Ik heb ondertussen ook systeemherstel uitgeschakeld op die schij. Aangezien er nog steeds 4gb in gebruik is maar ik niets zie staan op de schijf zelf dacht ik dat dit systeemherstel kon zijn. => nog steeds geen format mogelijk)

Probleem 2 :

Dus ik start pc met de dvd van vista erin. De installatie start en loopt precies vast. na wat gefoefel raak ik verder, druk mijn key in en dan kom ik bij een stap waar ik mijn harde schijf moet selecteren. Nu als ik de schijf selecteer kan ik deze niet formatteren of er niks mee doen. Onderaan staat deze melding :
"Kan windows niet installeren in deze vaste-schijfruimte. Deze partitie bevat een of meer dynamische volumes die not voor een installatie worden ondersteund."
Er komt ook op dat ik stuurprogramma's moet installeren.(van DVD speler??) Maar als ik daarop klik staat er geenn enkele driver dat ik kan selecteren ofzo.(Normaal heb ik alle drivers geïnstalleerd van dvd lezers enzo.)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-07 23:31

job

Je kan via de dvd speler een stuurprogramma installeren.
Maar een stuurprogramma voor een dvd speler zal je nooit nodig hebben.

Ik denk dat windows die melding geeft omdat hij niets met je HD kan.
Om je probleem met die HD op te lossen:
Start je pc met de XP cd, en dan moet je kiezen voor een installe en daar de partities die je weg wilt hebben verwijderen. Als je dat gedaan hebt reset je je pc, steekt de vista cd erin en probeert het nog een keer.
succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, het is gelukt om via de xp installatie te partitioneren. maar nu heb ik terug 2 probleempjes.
1. Bij het opstarten kan ik niet kiezen tss xp of vista. hij start onmiddellijk met xp laden.
Als ik de schijf met xp als eerste priority zet neemt hij xp en als ik de andere schjf als priority zet neemt hij vista. maar nergens kan ik kiezen welke OS ik wil starten.

2.: drivers van mijn eicon diva modem kan ik niet installeren. op internet vind ik hier ook zeer weinig over.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2007 11:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
sluit topic maar , ik maak effe een nieuw aan anders wordt dit topic te druk met allerlei vragen.
Pagina: 1