Toon posts:

Airport Express met USB Powered speakers?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand ervaring met USB powered speakers aangesloten op de Airport express?
Ik kan wel de standaard opmerking van Apple vinden op http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=108038#12
Hier staat dat er geen andere apparaten aangesloten kunnen worden dan printers.
Ik kon echter nergens vinden of deze USB port ook voeding kan geven oftewel "USB Powered" is, dit zou namelijk genoeg zijn om simpele USB powered speakers aan te sluiten.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Waarom zou je er uberhaupt speakers aan willen hangen? Een Airport is toch geen muziekspeler?

Maargoed, als iets USB powered is, en geen gebruik maakt van een dataverbinding via USB, dan zou het moeten werken.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil in mijn badkamer geen onnodige adaptors hebben van complete speaker systemen maar gewoon een simpel speakertje die ik via itunes kan aansturen. (speaker zoals
Samsung / Pleomax Vase Speaker)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil in mijn badkamer geen onnodige adaptors hebben van complete speaker systemen maar gewoon een simpel speakertje die ik via itunes kan aansturen. (speaker zoals

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:30

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 16:48:
En waar draai je iTunes dan op? Op die airport express? Lijkt me eerlijk gezegd niet tenzij je hem gehacked hebt en er nu Linux op draait is dat ding niets anders dan een draadloos doorgeefluik......

Verwijderd

McKaamos schreef op woensdag 19 september 2007 @ 16:32:
Waarom zou je er uberhaupt speakers aan willen hangen? Een Airport is toch geen muziekspeler?

Maargoed, als iets USB powered is, en geen gebruik maakt van een dataverbinding via USB, dan zou het moeten werken.
Met een Airport Express kan je we degelijk muziek afspelen op speakers. Ooit gehoord van Airtunes? Hiermee kan je vanuit een pc, via Airtunes je muziek draadloos ergens anders afspelen.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:29

Exirion

Gadgetfetisjist

Croga schreef op woensdag 19 september 2007 @ 16:59:
En waar draai je iTunes dan op? Op die airport express? Lijkt me eerlijk gezegd niet tenzij je hem gehacked hebt en er nu Linux op draait is dat ding niets anders dan een draadloos doorgeefluik......
Ik gebruik de Airport Express zelf met eigen software waarmee ik via een user interface op m'n iPaq (a la iTunes) muziek kan spelen vanaf een NAS richting de AE. Zo'n ding is dus weldegelijk heel breed inzetbaar (met de juiste software).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:30

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:13:
Met een Airport Express kan je we degelijk muziek afspelen op speakers. Ooit gehoord van Airtunes? Hiermee kan je vanuit een pc, via Airtunes je muziek draadloos ergens anders afspelen.
Het verschil tussen "speakers" zoals ze voor Airtunes gebruikt worden en USB speakers is echter dat de USB aangesloten speakers een "geluidskaart" aan boord hebben waarvoor in het OS drivers geladen moeten worden. Deze zijn niet zonder meer als speakers te gebruiken op de manier waarop Airtunes dat nodig heeft..... Er staat ook heel specifiek bij Airtunes vermeld dat er alleen speakers met eigen stroomvoorziening gebruikt kunnen worden. Dit in combinatie met de opmerking dat de USB aansluiting alleen printers ondersteund geeft mij de hele sterke indruk dat dit niet gaat werken.....

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

edit: jongens wel lezen he!

De vraag is: Kan ik via airport express, wat een luidspreker uitgang heeft, ook luidsprekers aansluiten die via USB voeding gebruiken:

Antwoord:
Yes : )
De Airport Express USB aansluiting levert ook gewoon prik,
Je Airport Express kan ook je gewoon je iPod opladen.

Ik heb het net even voor je getest met de heineken speaker kratjes.
(deze hebben een USB kabeltje erbij voor de voeding)
Zonder batterijen kan ik via mijn airport express nu gewoon luisteren.

voor diegene die roepen:
Airport wat?
Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/G/01/electronics/detail-page/airtunes-ports.gif

[ Voor 34% gewijzigd door weeraanmelden op 19-09-2007 17:29 ]

• F-X
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-03-2024

F-X

Exirion schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:17:
[...]

Ik gebruik de Airport Express zelf met eigen software waarmee ik via een user interface op m'n iPaq (a la iTunes) muziek kan spelen vanaf een NAS richting de AE. Zo'n ding is dus weldegelijk heel breed inzetbaar (met de juiste software).
Hmm, hoe doe je dat dan? Via bemused oid?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

F-X schreef op donderdag 20 september 2007 @ 10:28:
Met GCC en Visual Studio, oftewel: zelf ontwikkelen ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• R.A.
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
F-X schreef op donderdag 20 september 2007 @ 10:28:
[...]

Ik doe thuis via raop-play en cplay muziek streamen naar airport express (via raop-play krijg je een alsa driver die alles doorlust naar je airport)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

R.A. schreef op donderdag 20 september 2007 @ 10:54:
Ik doe thuis via raop-play en cplay muziek streamen naar airport express (via raop-play krijg je een alsa driver die alles doorlust naar je airport)
Nadeel van die oplossing is de enorme delay. Hij vult de buffer van de AE permanent 100% en creeert daarmee een delay van maximaal 7.5 seconden. Ik heb van de raop_play implementatie een losse library gemaakt en wat bugfixes en optimalisaties gedaan waarmee de delay onder de 1 seconde blijft. In m'n muziekspelerapplicatie (aangestuurd door een user interface die op de iPaq/Mac/PC draait) flush ik bij elke overstap op een nieuw nummer, of bij spoelen binnen een spelend nummer, de buffer zodat je meteen hoort wat je doet zonder delay.

• R.A.
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Exirion schreef op donderdag 20 september 2007 @ 11:05:
[...]

Nadeel van die oplossing is de enorme delay. Hij vult de buffer van de AE permanent 100% en creeert daarmee een delay van maximaal 7.5 seconden. Ik heb van de raop_play implementatie een losse library gemaakt en wat bugfixes en optimalisaties gedaan waarmee de delay onder de 1 seconde blijft. In m'n muziekspelerapplicatie (aangestuurd door een user interface die op de iPaq/Mac/PC draait) flush ik bij elke overstap op een nieuw nummer, of bij spoelen binnen een spelend nummer, de buffer zodat je meteen hoort wat je doet zonder delay.
Dat is wel heel netjes gedaan, en eigenlijk de ideale situatie.
Misschien is het handig als je die gasten helpt om dit door te voeren in de volgende versie.

Voor mij maakt het niet zo heel veel uit, want ik laad mn hele muziek collectie in en laat deze random afspelen en wissel niet zo heel veel van nummers.

• F-X
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-03-2024

F-X

Hmm, de enige versie die ik kende was via raop-play de airport als geluidskaart onder linux te krijgen en dan bv mpd als speler te gebruiken (als daemon) en te besturen via bv. je foon dmv bemused.
Ik heb het alleen nog niet geprobeerd, dus weet ook niet of dit lekker werkt...

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-01 14:22

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Is het technisch mogelijk ook een hack te schrijven voor die airport dat er ook een usb harddisk aan gehangen kan worden? (Ik heb totaal geen ervaring met programmeren maar het zou de aanschaf van dat ding bijzonder interesant maken voor mij)

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Koekie007 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 17:44:
Is het technisch mogelijk ook een hack te schrijven voor die airport dat er ook een usb harddisk aan gehangen kan worden? (Ik heb totaal geen ervaring met programmeren maar het zou de aanschaf van dat ding bijzonder interesant maken voor mij)
Dat heet de airport extreme.

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-01 14:22

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Ja maar daar zit geen audio uitgang op, en om nu beide apparaten aan te schaffen is gezien mijn studentenbudget iets te hoog gegrepen.

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

Verwijderd

weeraanmelden schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:23:

De vraag is: Kan ik via airport express, wat een luidspreker uitgang heeft, ook luidsprekers aansluiten die via USB voeding gebruiken:

Antwoord:

voor diegene die roepen:
Airport wat?
[afbeelding]
voor de meer ge-appleden? je kunt dus ook de usb soundstick hiermee gebruiken icm Airtunes.. begrijp ik als ik dit lees.

in dat geval ga ik dit ook eens uitdokteren :)

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 20:56

Bezulba

Formerly known as Eendje

weeraanmelden schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:23:

Antwoord:

voor diegene die roepen:
Airport wat?
[afbeelding]
ik had begrepen dat de TS speakers had die via usb zowel hun prik als hun input haalde. dus zonder extra kabeltje. En dan werkt het imho niet.

blup

• Falcon
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Koekie007 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 17:44:
Koop je toch gewoon een Ethernetdisk behuizing en sluit je die aan op de ethernetpoort.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

eendje schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 12:11:
[...]

ik had begrepen dat de TS speakers had die via usb zowel hun prik als hun input haalde. dus zonder extra kabeltje. En dan werkt het imho niet.
"Ik kon echter nergens vinden of deze USB port ook voeding kan geven oftewel "USB Powered" is, dit zou namelijk genoeg zijn om simpele USB powered speakers aan te sluiten."

No offence, maar kap nu eens met dat ik ben maar een arme student opmerkingen. Dan ga je maar 2 weekjes niet zuipen

Verwijderd

weeraanmelden schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 13:44:
[...]

"Ik kon echter nergens vinden of deze USB port ook voeding kan geven oftewel "USB Powered" is, dit zou namelijk genoeg zijn om simpele USB powered speakers aan te sluiten."

No offence, maar kap nu eens met dat ik ben maar een arme student opmerkingen. Dan ga je maar 2 weekjes niet zuipen
en als je speakers zelf ook nog powered zijn? dan zou dit dus geen problemen moeten geven

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 13:56:
[...]

en als je speakers zelf ook nog powered zijn? dan zou dit dus geen problemen moeten geven
??????
Je gaat power speakers aansluiten op een voedingsbron?
???????

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels het simpele 'samsung pleomax usb' speakertje aangeschaft. Dit werkt prima op de airport express usb uitgang. Geluidskwaliteit is niet overweldigend, maar toch goed genoeg voor in de badkamer. Het voldoet allemaal aan mijn verwachting om via airtunes muziek af te spelen.
Pagina: 1