ik zit er over te denken om RHCE te gaan doen. Er zijn een aantal aanbieders in Nederland die een traject aanbieden, maar deze zijn (natuurlijk) best prijzig. Wanneer je de boeken hebt, moet het volgens mij ook mogelijk zijn om door middel van zelfstudie je voor te bereiden op het examen.
Ik weet dat er meerdere soorten trainingen/cursussen/trajecten zijn die je kunt doen mbt linux, maar wij (en onze klanten) focussen met name op RHEL, vandaar mijn keuze hiervoor. Ik heb zelf wel ervaring met linux, maar met Redhat pas sinds een aantal maanden (daarvoor bijvoorbeeld gentoo, debian), dus wat dat betreft denk ik dat de basiskennis wel aanwezig is.
Nu is mijn vraag zijn mijn vragen:
Wat zijn de ervaringen van mensen die een zelfstudie hebben gedaan?
Was het goed mogelijk je op het examen voor te bereiden met de in de boeken aangereikte stof?
Ik weet dat er meerdere soorten trainingen/cursussen/trajecten zijn die je kunt doen mbt linux, maar wij (en onze klanten) focussen met name op RHEL, vandaar mijn keuze hiervoor. Ik heb zelf wel ervaring met linux, maar met Redhat pas sinds een aantal maanden (daarvoor bijvoorbeeld gentoo, debian), dus wat dat betreft denk ik dat de basiskennis wel aanwezig is.
Nu is mijn vraag zijn mijn vragen:
Wat zijn de ervaringen van mensen die een zelfstudie hebben gedaan?
Was het goed mogelijk je op het examen voor te bereiden met de in de boeken aangereikte stof?