RHCE: Zelfstudie of cursus?

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MindStorm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01-2024
ik zit er over te denken om RHCE te gaan doen. Er zijn een aantal aanbieders in Nederland die een traject aanbieden, maar deze zijn (natuurlijk) best prijzig. Wanneer je de boeken hebt, moet het volgens mij ook mogelijk zijn om door middel van zelfstudie je voor te bereiden op het examen.

Ik weet dat er meerdere soorten trainingen/cursussen/trajecten zijn die je kunt doen mbt linux, maar wij (en onze klanten) focussen met name op RHEL, vandaar mijn keuze hiervoor. Ik heb zelf wel ervaring met linux, maar met Redhat pas sinds een aantal maanden (daarvoor bijvoorbeeld gentoo, debian), dus wat dat betreft denk ik dat de basiskennis wel aanwezig is.

Nu is mijn vraag zijn mijn vragen:
Wat zijn de ervaringen van mensen die een zelfstudie hebben gedaan?
Was het goed mogelijk je op het examen voor te bereiden met de in de boeken aangereikte stof?

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-01 19:49
MindStorm schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:58:
ik zit er over te denken om RHCE te gaan doen. Er zijn een aantal aanbieders in Nederland die een traject aanbieden, maar deze zijn (natuurlijk) best prijzig. Wanneer je de boeken hebt, moet het volgens mij ook mogelijk zijn om door middel van zelfstudie je voor te bereiden op het examen.

Ik weet dat er meerdere soorten trainingen/cursussen/trajecten zijn die je kunt doen mbt linux, maar wij (en onze klanten) focussen met name op RHEL, vandaar mijn keuze hiervoor. Ik heb zelf wel ervaring met linux, maar met Redhat pas sinds een aantal maanden (daarvoor bijvoorbeeld gentoo, debian), dus wat dat betreft denk ik dat de basiskennis wel aanwezig is.

Nu is mijn vraag zijn mijn vragen:
Wat zijn de ervaringen van mensen die een zelfstudie hebben gedaan?
Was het goed mogelijk je op het examen voor te bereiden met de in de boeken aangereikte stof?
Ik heb de shorttrack cursus gedaan (4dagen training, 1 dag examen) en dit was voor mij heel goed te doen. Een paar nieuwe dingen geleerd, maar het meeste was al wel bekend.

Wat betreft de zelf studie heb ik dus niet zoveel ervaring. Wel ga ik volgende maand proberen een endorsement op mijn RHCE certificaat te halen, waarbij ik alleen het examen geboekt heb en dus de rest zelf zal gaan bestuderen.

Ik verwacht dat het wel mogelijk moet zijn om zo het examen te halen, maar voor mijn RHCE was ik toch blij dat ik die 4 dagen cursus gedaan heb omdat ik toch nog wat nieuwe dingen geleerd heb tijdens die dagen.

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2