Toon posts:

PHP op windows server 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik vroeg mij af hoe ik php op een windows server 2003 kan laten draaien, ik heb op google gezocht, maar niet echt relevante resultaten gevonden.

Weet iemand hier een antwoord op(liefst in combi met apache)?

Groeten Yannick :)

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-02 13:48

Arethusa

Niet die server

http://www.webdeveloping....owthread.php?s=&postid=72

Heb je hier wat aan, paar seconde zoekwerk.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Verwijderd

Topicstarter
ofja oke, dat snap ik ook nog wel 8)7 maar gaat dat dan ook niet vechten met windows IS ?

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2007 15:49 ]

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-02 11:04

Dutch_guy

WYSIWYG

http://www.wampserver.com/en/

Apache, MySQL, PHP.

Kan naast IIS draaien, maar dan zal je Apache op een andere poort moeten laten draaien.

Pay peanuts get monkeys !

• Roel Broersma
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-02 00:02
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:48:
ofja oke, dat snap ik ook nog wel 8)7 maar gaat dat dan ook niet vechten met windows IS ?
Je kunt PHP gewoon op Windows 2003 Server draaien, geen probleem. Het makkelijkste vind ik zelf in combinatie met IIS(6), maar Apache&PHP is ook mogelijk op Windows.
(Waarom Apache? IIS krijg je er gratis bij)

Ik neem aan dat je IIS(6) wel uit zet (uninstalleerd) als je Apache&PHP aan zet ? (Al kan je zelfs gewoon meerdere instanties van (verschillende) PHP versie draaien, zonder probleem).

Je eerste link zou moeten zijn in de PHP Manual, waar voor zowel Apache als IIS een installatie handleiding staat.

...don't know what should be here...

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-02 16:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Je kunt bij zowel IIS als Apache gewoon aangeven op welke poort ze moeten draaien, dus als je Apache op poort 80 wilt zetten, kan prima, wil je IIS op poort 80 houden, kan ook, maar dan moet je dus de poort van het andere programma aanpassen.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Pagina: 1