Toon posts:

2e hands game kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik zou van iemand wat games overkopen omdat hij geen tijd meer heeft. (Battlefield2, Fsx,...)

Nu vraag ik mij af hoe dat zit met de Productkeys van de games.
Wat als die persoon gewoon toch blijft gamen met die productkey, dan geraak ik bv bij Battlefield op geen enkele public server?

Moet je m.a.w. bij het overkopen van games de andere persoon maar geloven en erop vertrouwen dat hij de key niet meer zal gebruiken of zijn er andere mogelijkheden?

alvast bedankt voor de reacties

• Padschild
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11-2020
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:35:
Wat als die persoon gewoon toch blijft gamen met die productkey, dan geraak ik bv bij Battlefield op geen enkele public server?

Moet je m.a.w. bij het overkopen van games de andere persoon maar geloven en erop vertrouwen dat hij de key niet meer zal gebruiken of zijn er andere mogelijkheden?
Als je hem vertrouwt kan het natuurlijk, anders ben je een beetje de pineut... Heb zelfs een keer in de winkel een spel gekocht waarvan de key al in gebruik was. Kon toen (dacht) Vivendi opbellen, over de key van van Half-Life. De aardige meneer aan de telefoon heeft toen de oude key gedisabled en mij een nieuwe key gegeven over de telefoon. :)

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-10 17:13
De persoon waarvan je de games koopt heeft de key gebruikt om een account te activeren. Dit account is niet overdraagbaar volgens de User Agreement van de meeste spellen. Het is dus gewoon niet legaal om het account van iemand anders te gebruiken. Zelfs niet als je ervoor betaald hebt.

Dus zelfs als de persoon waarvan je alles overneemt het echt niet meer gebruikt dan nog kan je geblocked worden. Persoonlijk zou ik de games gewoon nieuw kopen. Zo heel veel kosten ze niet meer en dan weet je zeker dat je er geen gezeur mee krijgt.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
"Niet legaal" lijkt me een erg sterk statement, als je weet dat zelfs de Circuit Courts niet unaniem zijn over de toepasbaarheid van de First Sale Doctrine. "Niet legaal" betekent in strijd met de wet, en bedrijven maken nu eenmaal geen wetten.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-10 15:39
Padschild schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:37:
[...]

De aardige meneer aan de telefoon heeft toen de oude key gedisabled en mij een nieuwe key gegeven over de telefoon. :)
Dat doet Activision dus niet :/
Tijdje terug tijdens een LAN-party het boekje van mijn CoD2 kwijt geraakt (hoogst waarschijnlijk gestolen). Sindsdien is mijn serial vaak in gebruik.
Gemailt met Activision, maar die kunnen er niets aan doen onder het mom 'Key wordt er in de fabriek ingepropt, we kunnen je geen nieuwe geven, en je oude kan ook niet worden gedeactiveert'

Je gaat mij niet vertellen dat een bedrijf geen idee heeft welk algoritme er gebruikt wordt bij het bakken van die key... En dat het systeem van keys zo brak is dat ze niet gedisabled kunnen worden :/

Nee, ik zal echt nog een keer een officiele game kopen @ activision, ik ben sinds eergisteren weer €30 armer (opnieuw CoD2 gekocht :X)

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-10 21:56
MSalters schreef op woensdag 19 september 2007 @ 23:45:
"Niet legaal" lijkt me een erg sterk statement, als je weet dat zelfs de Circuit Courts niet unaniem zijn over de toepasbaarheid van de First Sale Doctrine. "Niet legaal" betekent in strijd met de wet, en bedrijven maken nu eenmaal geen wetten.
Nouja, je vinkt tijdens de installatie toch wel aan dat je akkoord gaat met de regels die het bedrijf stelt. Hou je je daar niet aan, dan kan het bedrijf die agreement tegen je gebruiken (het is volgensmij rechtsgeldig).

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

adyta schreef op woensdag 19 september 2007 @ 23:50:
[...]

Nouja, je vinkt tijdens de installatie toch wel aan dat je akkoord gaat met de regels die het bedrijf stelt. Hou je je daar niet aan, dan kan het bedrijf die agreement tegen je gebruiken (het is volgensmij rechtsgeldig).
Die ''agreements'' betekenen totaal niks, ze zijn nog net zo hard aan de wetten verbonden.

This space is occupied

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ah, dus als een bedrijf in z'n EULA zet dat jij al je geld moet overmaken naar hun rekeningnummer dan is dat volgens jou rechtsgeldig? ;)

Uiteraard horen bedrijven zich ook aan het recht te houden net als iedereen, dus er zijn zeker grenzen aan wat ze je kunnen maken.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

[...]

Misschien het bovenste stukje, maar ze kunnen niet van je verwachten dat je dat serieus helemaal gaat doorlezen.

Verwijderd

[...]

De wet staat boven zo'n user agreement. Het moet binnen reasonable (weet het goede Nederlandse woord er nu niet voor) grenzen liggen, en een rechter bepaalt zelf wat hij wel of niet geldig vind. Hier zijn behoorlijk wat rechtzaken mee geweest met betrekking tot absurde dingen in de user agreement van software en online (browser based) spelletjes waar geld mee gemoeid gaat (zoals met het bannen van mensen, of ze dan geld terug kunnen krijgen).

• Whollabilla
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-03-2021
MSalters schreef op woensdag 19 september 2007 @ 23:45:
Als er in de licentie iets staat over het gebruik van andermans serienummers, dan is het denk ik wel illegaal als je je daar niet aan houdt. Meestal staat er namelijk iets in dat je het product niet mag gebruiken als je het niet eens bent met de voorwaarden. Ik denk ook dat je zo'n licentie als een soort "contract" zou kunnen zien.

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Knip. Nee dat is niet de bedoeling; noch bij online gamen (waar je een ander naait door zijn key te jatten), noch op GoT.

[ Voor 74% gewijzigd door F_J_K op 20-09-2007 00:32 ]

Verwijderd

Je zegt iets doms, is illegaal en je kunt er niet mee online :+

• Padschild
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11-2020
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 23:55:
[...]Het moet binnen reasonable (weet het goede Nederlandse woord er nu niet voor) grenzen liggen,
http://nl.wikipedia.org/wiki/Redelijkheid_en_billijkheid dacht ik :)

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 10:00

JohnD

Bernd

DamadmOO schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:40:
De persoon waarvan je de games koopt heeft de key gebruikt om een account te activeren. Dit account is niet overdraagbaar volgens de User Agreement van de meeste spellen. Het is dus gewoon niet legaal om het account van iemand anders te gebruiken. Zelfs niet als je ervoor betaald hebt.

Dus zelfs als de persoon waarvan je alles overneemt het echt niet meer gebruikt dan nog kan je geblocked worden. Persoonlijk zou ik de games gewoon nieuw kopen. Zo heel veel kosten ze niet meer en dan weet je zeker dat je er geen gezeur mee krijgt.
ik heb heel lang een special forces key gedeeld met een goede vriend. gewoon met allebei een eigen account. je key hangt niet aan een account.

en geblocked worden kan je met elke key. Daarvoor zijn die dingen er.

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

Als ik het me goed herinner wordt bij BF2 je key gebind aan een email adres/account ofzoiets, dus je kan die key niet zomaar gebruiken zonder het account van die pipo te weten. Heb ook ooit eens BF2 gekocht maar ben allang weer vergeten wat voor acount ik daarvoor gebruikt heb.... (heb die game ook niet meer dus maakt niet zoveel uit :) )

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-10 09:19

sanzut

It's always christmas time

Niet bepaald netjes.... :{

[ Voor 96% gewijzigd door Crash op 20-09-2007 16:50 ]

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:49
*knip Wel kut van Activision. Zo moet ik binnekort nog eens Epic Games mailen want ik ben mijn legale UT2K4 key gewoon kwijt geraakt :X Dom dom dom... Hopelijk werken die wel mee.

[ Voor 53% gewijzigd door Crash op 20-09-2007 16:51 ]

There is no replacement for displacement!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-10 15:39
Errr, en dan iemand opzadelen met hetzelfde probleem? Dan koop ik de game wel :/

Overigens heb ik niets meer aan dat boekje, ik heb een kopie van de key hier gewoon thuis, maar key is continue in gebruik... Daar kan je dus niets meer mee ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Crash op 20-09-2007 16:51 ]

Verwijderd

zie het bericht over het wow account wat een ban heeft gekregen nadat het verkocht was (voor 7500 euro, (dit absurde bedrag omdat het een account betrof waar het poppetje een groot aantal zeer zeldzame items bij elkaar had gekregen))

kan hiervandaan niet op veel pagina's en de zoekmachine waar ik wel bij zou kunnen is down, dus helaas geen linkje, en ik kan hem ook zo snel niet vinden in de nieuws sectie van tweakers

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:40

Zeror

Ik Henk 'm!

Een spel waarbij je een account moet aanmaken die vervolgens aan je naam verbonden zit koop je in 9 van de 10 gevallen ook alleen maar om die key om dat account aan te kunnen maken. Het cd/dvd'tje dat erbij zit heeft voor het bedrijf nauwlijks waarde verder.
Dus als je een spel van iemand anders koopt, ben je eigenlijk dubbel de lul. Want 1) je hebt een iets gekocht wat je zou kunnen ontvangen van de uitgever, 2) je moet alsnog een key kopen.

Het dus 'goedkoper' om het spel nieuw aan te schaffen in de winkel.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties...

de spijtige conclusie is dus dat je met 2de hands games te kopen in de problemen kan komen met je key.
Ik had gehoopt dat je je ergens kon 'herregistreren' zodat jij de officiele eigenaar werd....

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:40

Zeror

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 16:19:
bedankt voor de reacties...

de spijtige conclusie is dus dat je met 2de hands games te kopen in de problemen kan komen met je key.
Ik had gehoopt dat je je ergens kon 'herregistreren' zodat jij de officiele eigenaar werd....
Als dat zou kunnen hebben krakers van spellen het wel heel makkelijk om hun gekraakte spel eigen te maken. Kan dus niet.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 11:09
Gewoon doen is mijn advies.. ik koop en verkoop regelmatig games gebonden aan keys (o.a. GTR2, Battlefield 2, WOW accounts). Nooit problemen mee gehad.

Het is alleen wel even opletten dat je ook zijn accountgegevens erbij krijgt.. vaak is de key gebonden aan een account dus dan moet je die er wel bij krijgen.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb eigenlijk alleen slechte ervaringen met 2e hands accounts. Vaak blijken ze gebanned (zeker met WoW bv een probleem) of voldoen de karakters op het account lang niet aan de beloofde specificaties.

Let ook op dat het soms mogelijk is een account weer terug te claimen door het mailadres bv niet te wijzigen (was / is bij Guildwars mogelijk).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021

Je vergeet dat niet bij ieder spel je account aan je serial word gekoppeld. Is bij battlefield wel zo geloof ik maar bij zeer veel spellen ook niet zo. Eigelijk zijn spellen die het aan elkaar kopellen in de minderheid.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Als je de game echt de moeite waard vindt, dan zou ik hem gewoon legaal kopen. Heb zelf ook CSS legaal om online te spelen. Je kunt spellen vaak van te voren al uitproberen, en als het je bevalt dan koop je hem toch gewoon. Lees wat revieuws en meningen van andere spelers en je weet waar je aan toe bent.

Overkopen van iemand anders zou ik niet doen, volgens mij is het ook niet de bedoeling en het is vaak heel lastig. Als iemand nog een alternatief e-mail adres heeft of een geheime vraag kunnen ze je account weer afpakken. Als je iets overkoopt zou ik me er eerst in verdiepen en kopen van iemand die je kent en niet zomaar iemand die online adverteerd, dit ook omdat hij misschien wel een gestolen key aan je verkoopt. Deze wordt dan later weer geblokkeerd en jij zit dan weer zonder game en betaald heb je al.

[ Voor 5% gewijzigd door NeoMe op 26-09-2007 18:16 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Pagina: 1