Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-11 21:51

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Mijn werkgever heeft mij gevraagd eens te zoeken naar goed betrouwbare instantie die een cursus PHP geven.

Ikzelf heb ooit een cursus QuarkXPress bij Compu'Train gedaan. Ik vond dat goed gedaan.

Er zijn instanties genoeg te vinden, maar of ze ook goed zijn niet. Heeft iemand anders nog ervaring met andere instanties?

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Een goed (wellicht engels) boek, is imho beter. Kijk eens rond op online boekenshops :)

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:33
Met programmeertalen heeft het mijn voorkeur ze in de praktijk te leren.
Verzin een simpel projectje en ga die bouwen, bijvoorbeeld een poll.
Met behulp van php.net en de diverse communities leer je gaande weg de syntax beheersen.

Zodra je enige ervaring hebt kan het verstandig zijn alsnog een cursus te nemen om te toetsen of je de juiste benadering en denkwijze toepast. Maar van 0 af aan op een cursus of uit een boek leren lijkt mij persoonlijk verschrikkelijk saai.

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:26

aerofreak

Steve Jobs

is het ook.

In VWO 5 moesten kregen we een boek met opdrachtjes en voorbellden en hoe het allemaal werkte. Ik wil best PHP leren maar zo is wel erg saai :O

[ Voor 61% gewijzigd door aerofreak op 19-09-2007 15:03 ]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Ergens 3 dagen een cursus die je een goed handvat kan bieden en zelf hier verder mee gaan aan de hand van projecten of boeken lijkt mij beter.

Het is te lastig/druk om hier zelf een goede start mee te maken. Met een cursus ben je alleen daar mee bezig.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:32
* Rukapul movet dit topic van SG naar WI omdat het bedoeld is om je werk beter uit te voeren.

Overigens lijkt een cursus PHP me niet echt effectief als je de beginselen van het programmeren nog niet machtig bent (, omdat PHP uitnodigt tot knutselen en trucjes). Indien je die beginselen wel machtig bent door bv scholing dan zou een boek over PHP voldoende moeten zijn.

Verwijderd

Een goed boek is misschien wel vreselijk saai, maar daarna heb je er echt veel aan. Ik heb toen ik een jaar of 4 geleden begon met PHP een boek gekregen en die ongeveer tot de helft echt elke opdracht gedaan en daarna zelf wat dingen doen evt. met behulp van rest van het boek. Daarna zelf dingen maken als gastenboekje en poll met boek als naslagwerk. Daarna kan je gewoon zelf dingen proberen en als je er niet uit komt googlen/php.net en als je er dan nog niet uit komt GoT/phpfreakz. Heeft bij mij goed gewerkt.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 14:21

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik ben van mening dat je voor het aanleren van elke programmeertaal wel vrij autodidact ingesteld moet zijn. Het is niet mogelijk om met een paar cursusdagen PHP of wat dan ook te 'leren'. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die dit soort cursussen geven maar als je er goed bij na denkt dan is dat redelijk kansloos. Het kan je misschien een bepaalde basis geven maar sowieso zouden dit soort cursussen al meer gericht moeten zijn op programming in het algemeen.

Het boek is toch het beste idee, ik heb ook ooit een boek C++ gehad toen ik vrij jong was. Ik had toen helemaal niets met die taal omdat ik het console tijdperk al een beetje voorbij was. Maar toen een paar jaar terug het dubbeltje viel wat de echte kracht was zag ik meteen de meerwaarde hiervan.

En nu 'programmeer' ik ook niet meer taal specifiek maar in een soort generieke container, welke ik dan per taal converteer naar de juiste syntax en quarks.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:27
Hoewel ik zelf al jaren naar tevredenheid php gebruik lijkt het me raar als bedrijf medewerkers php aan te leren, zeker dmv een cursus. Het blijft toch een beetje een hack taaltje als je geen achtergrond hebt met gestructureerd programmeren. Het is zeker mogelijk om er hele mooie dingen mee te doen, maar bij grotere projecten moet je heel gestructureerd werken om er geen zootje van te maken.

Het lijkt mij zinniger om mensen aan te trekken die gewoon kunnen programmeren in het algemeen en snappen wat de constructies betekenen ipv mensen die wat trucjes kennen met php of die trucjes gaan leren in een cursus of boek.

Iedereen die kan programmeren en programmeertalen begrijpt kan door zelf wat te knutselen in wat projectjes heel snel php leren. Daar zijn echt geen cursussen of boeken voor nodig. Een boek veroudert, maar php.net blijft altijd uptodate...

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Goed afgezien of een cursus nut heeft of niet. Wat zijn goede instanties?

Ik zal het een beetje toelichten. Eén persoon heeft een PHP applicatie gebouwd. Indien nodig, bijvoorbeeld bij ziekte, drukte of problemen, moeten twee andere mensen hem gaan ondersteunen. Die twee personen hebben ruime ervaring met HTML en een klein beetje ervaring met PHP en Java. Om een goede start te maken is de cursus bedoeld om vervolgens zelf meer kennis te verkrijgen.

Ik denk dat het in ieder geval een houvast geeft om verder te gaan. Of het geld het waard is weet ik niet. Er zijn veel meer aspecten. Eén nieuw persoon alleen daarvoor kan niet, dan moet hij toch weer andere dingen leren van het bedrijf. Je verdeelt de risico's minder en je weet minder goed wat je van die persoon kan verwachten in plaats van de huidige werknemers. De cursussen zijn in mijn eigen in ieder geval erg duur.

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Ik deel de mening wel dat je dat beter uit een boek en met een berg tutorials kan leren dan je baas daadwerkelijk veel geld uit te laten geven voor een cursus. Als je dat leer traject achter de rug hebt moet je samen met de collega die het gemaakt heeft de boel doorlopen en de door hem gebruikte functies van PHP bekijken.
Juist PHP heeft het voordeel dat er zo ontzettend veel goede documentatie van te vinden is online.

De andere kant van de medaille is juist dat een cursus mooi staat op je CV (en het een toekomstige werkgever die weinig kaas heeft gegeten van hoe goed PHP online te leren is betrouwbaarder over zal komen als er een cursus instantie bij de opgave van PHP op je CV staat). Ergens verrijk je jezelf er dus mee als je dat via een cursus instantie gaat volgen maar aan de andere kant zal het niemand die vaak mensen aanneemt en werkt met mensen die PHP beheersen als imposant doen overkomen.
De cursussen die te vinden zijn zullen waarschijnlijk ook gewoon aan de hand van een boek en wat fictieve programmeeropdrachten je de basics van de taal uitleggen.

Dat je een boek nodig hebt lijkt me wel belangrijk als je programmeer ervaring niet veel verder gaat dan HTML en JavaScript (dat is iets te doodsimpel misschien).

Aantal dagen 3
Dagprijs per cursist* € 300,00
Totaalprijs per cursist € 900,00
Totaalprijs (excl btw) € 900,00
BTW (19%) € 171,00
Totaalprijs (incl BTW) € 1.071,00
*Prijs per dag (exclusief BTW )incl. koffie, thee, fris en elke cursusdag een lunch.

Dat vind ik online en is eigenlijk een belachelijke som aangezien je met behulp van 'PHP voor beginners' binnen 3 dagen dezelfde basics kan leren voor een eurootje of 60 boekenkosten...

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 14:21

LauPro

Prof Mierenneuke®

Pietert schreef op donderdag 20 september 2007 @ 08:10:
De andere kant van de medaille is juist dat een cursus mooi staat op je CV (en het een toekomstige werkgever die weinig kaas heeft gegeten van hoe goed PHP online te leren is betrouwbaarder over zal komen als er een cursus instantie bij de opgave van PHP op je CV staat)
Dat geldt misschien voor een aantal, maar als ik iemand aan zou willen nemen en die heeft op zijn CV staan dat hij een cursus PHP heeft gedaan dan is dat wat mij betreft een minpunt. Ik denk dat er zo nog wel een paar over denken. Dit kenmerkt juist dat iemand zelf dus geen moeite neemt om zich te ontplooien en zelf dingen uit te zoeken. En het bewijs hiervoor kan prima geleverd worden met bijv. een (eigen) website.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-04 15:02
1) na 10 dagen PHP training zul je nog echt niets kunnen bouwen (nofi)
2) Ok, leuk dat je PHP kent... maar what about HTML / Javascript? Is toch wel echt het minimale (lees half jaar ploeteren)
3) er bestaat geen officiele PHP training... en dus ook geen certificaten (en dus ook geen/weinig meerwaarde op je CV)

kortom, vind je het leuk, zie het dan als hobby en spendeer een aantal uurtjes op PHP tutorial sites.
Voor je het weet heb je het in de smiezen :)

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

kalechinees schreef op donderdag 20 september 2007 @ 16:46:
3) er bestaat geen officiele PHP training... en dus ook geen certificaten (en dus ook geen/weinig meerwaarde op je CV)
certificaten zijn er wel:
http://www.zend.com/education/zend_php_certification

Don't mind Rick

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:08

orf

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-04 15:02
De opleiding van Zend is allesbehalve een officiele opleiding... de twee directeuren hebben toevallig gewoon meegeholpen aan de ontwikkeling en bekendheid van PHP maar dat is ook echt alles....
Pagina: 1