[Vista] Uitzendinggemist.nl werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 5.207 views sinds 30-01-2008

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Iedere keer als ik een uitzending aanklik, krijg ik het zwarte beeld, en dan zegt hij " ready". Op play klikken heeft geen zin.

- Ik heb alle updates geinstalleerd. (Incluis WM11)
- Ik heb firefox geprobeerd.
- Ik heb de Vista Codec Package geinstalleerd.
- Ik heb geprobeerd de directe bron-links in VLC player te laden, ik krijg dan geluid, maar nog steeds geen beeld.

Ik heb een Ati Radeon 9800se met alle Ati drivers geinstalleerd.

Ik word hier heel moedeloos van... :( Iemand enig idee?

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:18
Heb je de help sectie van uitzendinggemist.nl al geraadpleegd?

http://portal.omroep.nl/?nav=fiauhFsHEnCwNxGbM

• cornelixnootje1
Die help site suggereert de Flash player opnieuw te installeren. En dat helpt niet... Helaas.

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:10

rimpeldinky

nani?

probeer eens IE 7 te un-installen ik had het probleem met IE7, met 6 niet

*burp*

Verwijderd

rimpeldinky schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:25:
Dude... :X

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-02 13:07
rimpeldinky schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:25:
Op windows vista kan je geen IE 6 draaien, IE 7 is de standaard :)

maar even een vraagje voor de TS, heb je het gevoel dat ie wel een stream afspeeld, maar dat je het beeld niet ziet, of is het meer dat ie gewoon uberhaupt geen stream laad?

Uit je VLC verhaal maak ik het eerste op en dan zou ik zeggen: probeer de nieuwste, of juist wat oudere videokaartdrivers te installeren. Anders zou je nog kunnen proberen je hardwareversnelling te verminderen.

[ Voor 42% gewijzigd door Pavla op 19-09-2007 15:30 ]

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-02 16:13

Arethusa

Niet die server

Is het mogelijk "ergens" bestanden te downloaden die van hetzelfde type (extensie) zijn als die van uitzending gemist? Mogelijk kun je de losse bestanden wel afspelen en misschien kun je dan het een en ander uitsluiten.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• cornelixnootje1
Pavla schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:28:
[...]

Op windows vista kan je geen IE 6 draaien, IE 7 is de standaard :)

maar even een vraagje voor de TS, heb je het gevoel dat ie wel een stream afspeeld, maar dat je het beeld niet ziet, of is het meer dat ie gewoon uberhaupt geen stream laad?

Uit je VLC verhaal maak ik het eerste op en dan zou ik zeggen: probeer de nieuwste, of juist wat oudere videokaartdrivers te installeren. Anders zou je nog kunnen proberen je hardwareversnelling te verminderen.
In de browser (Firefox 2) speelt hij niets af. Het blakje staat ook stil, en hij zegt dan " ready" .

In VLC speelt hij wel af, maar alleen geluid.

Ik heb de Ati drivers voor Vista (32bit) geinstalleerd. Ik heb meer gezeur met die drivers, dus wellicht heb je gelijk. (Aero werkt bijvoorbeeld niet meer als ik die drivers installeer).

Ik ga even zoeken naar oudere drivers... hopelijk zijn die er voor Vista.

Verwijderd

Control Panel > Default Programs > Set your default programs > Set Windows Media Player as default geprobeerd?

Wat betreft Firefox, heb je dit geprobeerd?

• cornelixnootje1
Het help allemaal niet... :'(

Ik denk dat het een hardware probleem is. Ati drivers, Vista en Club3d Radeon 9800se tezamen gaat blijkbaar niet.

Ik ben er inmiddels achter dat er meerdere mensen zijn die dit probleem hebben gepost op fora, maar zonder resultaat.

Googlen op "Vista streaming media problem" levert veel problemen op. Maar niemand weet precies waarom. (Mijn hardware diagnose is ook geheel zelf bedacht)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Probeer anders eens te kijken of je DX rendert of OGL , of speel wat met je Overlay settings. :)
Vreemd genoeg maakt dat een wereld van verschil uit met VLC onder Vista (staat zelfs in de VLC FAQ).

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 19-09-2007 17:08 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02:01

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik meen me te herinneren dat het een bekend probleem schijnt te zijn, streams onder Vista. Om 1 of andere reden is er een probleem met het sizen van de packets over je ethernetverbinding die maakt dat sommige streams niet starten of haperen. Ik kom het probleem ook wel eens tegen maar niet consistent. Als ik het dan onder XP probeer, werkt het wel. MS gaat dit probleem in SP1 verhelpen.

Verwijderd

Kan je de stream met GraphEdit openen? Welke graph zie je dan? Haali's Video Renderer geprobeerd met MPC?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-02 11:43
offtopic:
ik heb geen problemen met vista+WM11+IE -> nooit gehad ook..
is het geen codec probleem?

you had me at EHLO

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

HTT-Thalan schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:14:
Ik meen me te herinneren dat het een bekend probleem schijnt te zijn, streams onder Vista. Om 1 of andere reden is er een probleem met het sizen van de packets over je ethernetverbinding die maakt dat sommige streams niet starten of haperen.
In dat geval zou de autotuning parameters aanpassen ook moeten helpen:
Network connectivity may fail when you try to use Windows Vista behind a firewall device

(en ja, een routert is ook een firewall device tot op zekere hoogte ;) )

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Kan je deze directe link van uitzendinggemist wel openen in Windows Media Player of VLC ?? :
mms://cachemedia.omroep.n...Prins_sam/bb.20070918.asf

[ Voor 5% gewijzigd door djexplo op 19-09-2007 18:02 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• cornelixnootje1
Firewall staat UIT. En ik gebruik geen router.

Die directe link opent Mediaplayer en dan gebeurt er niets. In VLC streamt ie hem wel, maar dan alleen geluid.

Wat betreft codecs: Ik heb de laatste Vista Codec pack geinstalleerd, echter, voor uitzendinggemist heb je toch praktisch geen codecs nodig? De flash player en windows media player moeten genoeg zijn toch?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

cornelixnootje1 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 19:17:
Die directe link opent Mediaplayer en dan gebeurt er niets. In VLC streamt ie hem wel, maar dan alleen geluid.
VLC gebruikt zijn eigen codecs, maar onder Vista met een ATI zou je wel even OpenGL als video-output module moeten instellen.
Settings > Video > Output modules .
Wel even het [v] onderaan Advanced instellen :)
Firewall staat UIT. En ik gebruik geen router.
Bedoel je daarmee te zeggen dat je die settings dan ook niet proberen wilt? :)

[ Voor 14% gewijzigd door alt-92 op 19-09-2007 19:26 ]

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
omroep.nl gebruikt Windows Media Audio 9.1 en Windows Media Video 9, en deze zit standaard in VLC in gebouwd, het lijkt dus toch je netwerk die gek doet.

Je kan ook nog proberen om met SDP multimedia via die directe link de stream te downloaden om te kijken of je netwerk wel de stream door laat.

Wel een bekend probleem is Norton Antivirus / Firewall als je dit hebt geinstalleerd levert dit ook vaak netwerk problemen onder Vista op.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

de oplossing bij mij was vrij simpel
ga in IE naar extra- internetopties - verbinding - lan instelling- en klik instellingen automatisch detecteren en een proxieserver voor LAN netwerken aan

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 22:21
Heb je dan ook een proxy in je netwerk?

No production networks were harmed during this posting

• Captor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03-2025

Captor

Serenity now, insanity later !

Heb je toevallig geen 'cloning' van je videobeeld naar je tv aanstaan ofzo? Heb ik ook wel s last van gehad, op mn tv was wel de output te zien...

• cornelixnootje1
Ik had geen norton geinstalleerd en ook geen firewall. Een proxyserver heb ik naar mijn weten niet.

Ik ben na mijn laatste post terug gegaan naar Windows XP. Binnenkort koop ik een nieuwe pc, en dan geef ik het nog een kans.

Ik heb het met een andere pc geprobeerd op mijn verbinding, en toen werkte het allemaal prima. Het lag dus toch aan mijn instellingen/drivers/hardware. Maargoed, erg frustrerend dat Vista niet alleen maar beter is. Toch een hoop kinderziektes...

Verwijderd

Beetje voorbarig om Vista de schuld te geven, zonder dat je de oorzaak kent.

@ hieronder :
Niek1818, jij stelt twee dingen. Waar ik over viel was "Maargoed, erg frustrerend dat Vista niet alleen maar beter is." Die conclusie is onjuist, nu je eerder al schrijft dat het niet aan het besturingssysteem ligt.

Nu even wat betreft je commentaar over mijn "offtopic, niet constructieve, niets toevoegende post": Ik geef hier een manier om een juiste diagnose te maken, waar je vervolgens niets mee doet.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 15:22 ]

• cornelixnootje1
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 13:08:
Beetje voorbarig om Vista de schuld te geven, zonder dat je de oorzaak kent.
Als je mijn post nou even goed leest zie je dat ik de schuld bij mijn eigen hardware/instellingen/drivers leg.

En dat ik het JAMMER vind dat Vista niet meteen beter is dan wat ik gewend was.

Bovendien mag ik de schuld zeker bij Vista leggen omdat het met Windows XP wel zonder problemen lukte. Dat anderen het wel onder Vista aan de praat krijgen doet daar niets aan af. In mijn configuratie is Vista nou eenmaal minder op dit vlak.

Genoeg in gegaan op je offtopic, niet constructieve, niets toevoegende post...

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem (stream laad, maar doet niets als ik op play druk). Toen bleek het om het forwarden van een port op mijn router te gaan. mischien kan je een keer in die richting kijken of ergens de communicatie niet goed loopt?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

:w
Ik ben na mijn laatste post terug gegaan naar Windows XP. Binnenkort koop ik een nieuwe pc, en dan geef ik het nog een kans.
Dan wachten we wel weer af, deze gaat in ieder geval dicht.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.