Toon posts:

Te veel backlight bleeding Samsung 961BF

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn je mogelijkheden als consument wanneer je zelf vindt dat er te veel backlight bleeding is?

Ik namelijk heb een maand geleden bij de Paradigit in Eindhoven de Samsung Syncmaster 961BF gekocht. Ik vond het beeld al anders dan het TFT-scherm (Philips 190B) op me werk en kwam erachter dat het aan de backlight bleeding ligt. (Heb beiden schermen naast elkaar getest hier op me werk, in het donker.) Aan de zijkanten hebben alle TFT's hier wel last van natuurlijk, maar mijn Samsung 961BF heeft dit erger in het midden, voorals als de helderheid heel hoog is ingesteld.

Ben natuurlijk naar de Paradigit teruggegaan, maar daar kreeg ik in eerste instantie te horen dat als het scherm het doet, doet-ie het. Ze konden hem ook niet vergelijken met eenzelfde model, omdat deze niet meer in hun assortiment zit (wel apart, omdat dit een heel nieuw model is).

Na een tijd is de Paradigit ermee ingestemd om de monitor op te sturen, zodat Samsung ernaar kan kijken. Ik kreeg een paar dagen later een telefoon van de Paradigit dat ze telefonisch samen met Samsung de monitor hebben bekeken. Conclusie van hun is dat de bleeding alleen optreed als de helderheid hoog is ingesteld en dit binnen de marge van Samsung valt (wat de marge ook mag zijn?).

Mijn vraag is dus, wat kan ik hieraan doen? Heeft iemand hier ervaring mee? Zou bijna naar de Consumentenbond stappen :(

Bedankt voor de input, TJ

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-06 19:18

LieveNiels

On Fire

Ik kan me best voorstellen dat zoiets binnen de marge van Samsung valt. Helderheid op zijn hoogst? Kan iemand een voorbeeld geven in welk geval je bij een computermonitor de helderheid op het allerhoogst zet? Lijkt me niet echt goed voor de zwartweergave namelijk.

• charlie7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:48

charlie7

pr0

Een rechtzaak beginnen, dit is natuurlijk belachelijk. Als jij een monitor koopt moet hij op alle helderheids standen werken. Zo niet is het product niet goed.
Hoop voor je dat je na een goed telefoongesprek oid een comprimie kunt maken met Samsung.

Succes.

MacMini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 17 PM / AWU 3 / Model 3 Highland

• SkipZ
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-07 20:16
LieveNiels schreef op woensdag 19 september 2007 @ 14:43:
Ik kan me best voorstellen dat zoiets binnen de marge van Samsung valt. Helderheid op zijn hoogst? Kan iemand een voorbeeld geven in welk geval je bij een computermonitor de helderheid op het allerhoogst zet? Lijkt me niet echt goed voor de zwartweergave namelijk.
Bij mij gaat de helderheid op z'n hoogst zodra ik spellen ga spelen als CounterStrike e.d. Haal hierdoor klein voordeel uit doordat er bijna geen donkere stukken in de map meer zijn. (Overigens wel andere monitor, 740BF)

Verwijderd

Tsja, da's een bekend probleem met TFT's. Voor ondergetekende was het dan ook reden om zijn overigens prima werkende Viewsonic-scherm terug te sturen naar de leverancier en zijn geld terug te vragen. Zolang de industrie backlight bleeding nog niet als echt mankement ziet, hoef ik geen TFT. Het is alleen voor jou nogal wrang, omdat veel fabrikanten en verkopers de stelling innemen dat je het maar moet slikken omdat het er nu éénmaal bijhoort.