Toon posts:

[iPod classic] Coverflow laat niet alle covers zien*

Pagina: 1
Acties:
  • 3.207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Had vorige week de ipod classic 80gb gekocht. Ben wel te vinden voor die mp3-speler maar het heeft nog enkele schoonheidsfoutjes. En blijkbaar helpt de nieuwe update 1.0.1 niet voor het huidige probleem:

Mijn ganse Itunesbibliotheek is mooi aangevuld met covers van al de cd's. Maar wanneer ik mijn collectie overzet op de ipod blijkt dat de helft van de covers niet verschijnen in coverflow. Het eigenaardige is dat de covers wel degelijk op de ipod zijn. Juist omdat de covers tijdens de dia-show van het menu 'muziek' verschijnen.

Maar als ik daadwerkelijk de cd wil beluisteren toont hij mij geen cover. Soms is het gewoon allemaal zwart. Na mijn ipod nog eens te herstellen probeerde ik het nogmaals. Helaas, nu verschijnt soms een cover van een andere cd: bv: red hot chilli peppers op de cd van Afghan Whigs...

Allemaal weird, maar heeft iem. ook die problemen meegemaakt? Anders doe ik hem gewoon weer binnen in de winkel... heb namelijk geen zin om op Apple te wachten voor een update...

Verwijderd

Is het probleem verholpen als je de hele muziekbibliotheek opnieuw op je iPod zet?

Verwijderd

Topicstarter
Neen, ik krijg steeds hetzelfde probleem.

Ik dacht missichien dat er iets met mijn coverfiles in de itunesmap was. Dus heb ik eens een paar covers opnieuw gedownload maar dat was ook geen oplossing... Nu heeft hij weer een hoop covers 'wel' en 'niet' geladen. Frustrerend als je alles zo mooi hebt staan in itunes...

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik heb de titel aangepast van "coverflow" naar "[iPod classic] Coverflow laat niet alle covers zien", zodat deze de lading wat beter dekt :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Dit is al een bekende bug, is ook al in een van de andere threads ter sprake gekomen.

Het probleem was dat hij in coverflow-mode alleen de covers laat zien die aan bepaalde nummers zijn toegevoegd, en bij gebrek daaraan niet de cover van het album. In alle andere views laat hij bij gebrek aan een nummer-cover gewoon de cover van het bijbehorende album zien maar in coverflow mode nog niet.

De nieuwe nano schijnt hetzelfde probleem te hebben, het wordt verwacht dat Apple dit gaat oplossen met een firmware update.

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt!! Ik was bij het zoeken nog nooit op de juiste thread gevallen. Afwachten geblazen dus...

Nogmaals bedankt voor de snelle respons! Altijd leuk om te weten da je nie de enige op de wereld bent met dat probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wietse.cc
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-12-2023
Inderdaad, als je op Google iets intypt als "ipod classic coverflow sorting" dan kom je ook bij een hoop Engelstalige topics uit op websites waar dit 'probleem' wordt aangekaart. in iTunes gebruiken de meeste mensen die netjes al hun covers er in hebben zitten de "Album" of "Album op artiest" sortering. Op die manier worden alle albums gegroepeerd, en wordt als cover het eerste het beste plaatje weergegeven dat bij een van de songs wordt gevonden.

De classic geeft inderdaad dus gewoon een simpelere sortering weer die helaas nog niet is aan te passen.

Wachten op een firmware-update dus..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-10 12:39

Tourniquet

Hiya, fellas!

wietse.cc schreef op maandag 24 september 2007 @ 07:20:
Inderdaad, als je op Google iets intypt als "ipod classic coverflow sorting" dan kom je ook bij een hoop Engelstalige topics uit op websites waar dit 'probleem' wordt aangekaart. in iTunes gebruiken de meeste mensen die netjes al hun covers er in hebben zitten de "Album" of "Album op artiest" sortering. Op die manier worden alle albums gegroepeerd, en wordt als cover het eerste het beste plaatje weergegeven dat bij een van de songs wordt gevonden.

De classic geeft inderdaad dus gewoon een simpelere sortering weer die helaas nog niet is aan te passen.

Het sorteer-probleem is een ander probleem dan dat de TS beschrijft! ;)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Verwijderd

wietse.cc schreef op maandag 24 september 2007 @ 07:20:

Verwijderd

Hallo luitjes. Toch even een reactie op het probleem met de coverflow. Ik heb sinds een paar dagen een ipod classic 80 Gb met hetzelfde probleem. Op itunes zijn de covers zichtbaar..op de ipod niet. Na gepuzzel denk ik het probleem gevonden te hebben. Coverflow op de ipod leest alleen bpm bestandjes en geen jpg bestandjes. Ik heb het volgende gedaan
Mijn ipod heb ik gereset...via itunes. In de map samenvatting heb je de mogelijkheid je ipod te herstellen. Hij wordt dan geheel leeg gemaakt.
Voor dat je een cover toevoegd moet je het bestand herbenoemen. Dus front.jpg wordt front.bpm.
Als je dit bestand inleest en synchroniseerd wordt de cover wel zichtbaar. Op mijn ipod in iedergeval wel. Succes.

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-10 12:39

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik heb op m'n iPod Classic gewoon jpg bestanden gebruikt voor Cover art (alleen als ze niet via de iTunes Store gevonden konden worden). Het is dus niet zo dat de iPod niet met jpg overweg kan.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Verwijderd

Tourniquet schreef op woensdag 26 september 2007 @ 21:16:
Ik heb op m'n iPod Classic gewoon jpg bestanden gebruikt voor Cover art (alleen als ze niet via de iTunes Store gevonden konden worden). Het is dus niet zo dat de iPod niet met jpg overweg kan.
Wellicht heeft alleen de coverflow problemen met jpg bestandjes. Foto's in jpg geeft inderdaad geen problemen. Het is in ieder geval de moeite waard om het te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apple heeft net 1.0.2 voor de Nano 3g uitgebracht, het coverflow probleem is bij mij nu opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:35
wellicht dat de topictitel veranderd kan worden naar iets wat zowel de classic als de nano omvat. Ik ben nu bezig de 1.0.2 firmware erop te zetten, ben benieuwd!

foutje, het gaat over een ander probleem..

[ Voor 12% gewijzigd door StanTheMan op 07-10-2007 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Ik heb dit probleem opgelost door in de ID3-tag van elk individueel nummer de cover toe te voegen (dus niet alleen een folder.jpg in de map te zetten, maar echt in elk bestand zelf te verwerken)

Dit neemt iets meer ruimte in beslag (elk plaatje is zo'n 60 kb, dus een album van 10 nummer wordt zo'n 600 kb groter), maar dit werkt echt perfect. Is met iTunes trouwens ook erg eenvoudig te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij is wat traag heb ik zelf gemerkt! misschien is dat het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apple1200
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-08 17:22
Is het probleem met coverflow al opgelost d.m.v. firmwire update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik krijg nu iedere keer de melding dat er een update is voor mn ipod (firmware)
is deze update veilig? is het een goed idee om de update te installeren? Apple heeft nog wel eens
wat foute updates gehad in het verleden en dat wil ik dus voorkomen

--
edit: Ipod Classic (80gb)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2007 21:42 ]

Pagina: 1