Toon posts:

[Excel 2007] Koppelen van documenten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag over het koppelen van 2 documenten, het ene document moet automatisch gegevens over kunnen nemen van het andere.

Document 1, bevat 7 tabbladen. Op het voorblad kom de naam en het order nr. van de klant te staan. De overige tabbladen in dit document nemen deze gegevens automatisch over aangezien deze gekoppeld zijn. (=Voorblad!D4) Ze nemen alles dus over van tabblad 1 (Voorblad)

Nu heb ik nog een ander Document. Document2, document2 bevat 3 tabbladen. Ook document 2 heeft een mogelijkheid om naam en order nr. in te vullen.

Wat ik wil: Ik wil dat als ik in document 2 een naam een order nr. invul dit automatisch word opgenomen in document 1 met al zijn tabbladen.

Hoe krijg ik dit het makkelijkste voor elkaar? Vert.zoeken is volgens mij hier een goede functie voor, maar dat krijg ik niet helemaal voor elkaaar.

Ik kon zo snel geen centraal Excel topic vinden, hoop dat het hier op zijn plek staat.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
"Ik kon zo snel geen centraal Excel topic vinden, hoop dat het hier op zijn plek staat."
Gelukkig niet, dat zou me toch een chaos worden... :X
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast

Wil je dat het wordt gekopieerd, of dat het elke keer realtime wordt opgehaald? Als gekopieerd zal je moeten terugvallen op VBA. Realtime: het makkelijkst te maken is het hele voorblad van document2 over te nemen naar een nieuw tabblad in document1. Die kan je desgewenst ook verbergen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt, toch met verticaal zoeken. Zat de verkeerde kolommen aan te klikken waardoor hij de naam niet ophaalde. Als ik nu de naam van een klant intyp in document 1 pakt hij deze automatisch over in document 2 met al zijn tabbladen. Scheelt dus een stuk of 9 keer handmatig de naam v/d klant intypen.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

:)
Pas wel op met die afhankelijkheden tussen de bestanden en bestandsnamen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Volgende dag, volgende vraag:

In mijn Excel-bestand staan een paar checkboxes, als je deze aanklikt word de korting over het product automatisch berekent. Naast de checkbox staat de omschrijving van het product. Ik wil graag voor elkaar zien te krijgen dat als ik de checkbox aanklik er automatisch de omschrijving van het product komt te staan.

Het product heet bijvoorbeeld: Pen. Als ik de checkbox aanklik welke voor 'Pen' staat word er een korting berekent. In datzelfde formulier staan de gegevens v/d klant (naam, adres en zo ook omschrijving product) Ik wil het voor elkaar zien te krijgen dat ik als de checkbox aanvink er automatisch een productomschrijving ingevuld word (in dit geval dus 'Pen')

Hoop dat het een beetje duidelijk is.. denk dat het ook wel mogelijk moet zijn met vert. zoeken, maar ben er nog niet uit.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Ik zou andersom doen: zorg dat het er middels zoeken altijd staat, maar dat de tekst verborgen is als er geen vinkje staat.
Of:
code:
1
2
3
Private Sub CheckBox1_Click()
  If CheckBox1.Value = True Then Cells(4, 4).Value = "foo" Else Cells(4, 4).Value = ""
End Sub

Pagina: 1