Toon posts:

OC 8800gts met nieuwe beta drivers

Pagina: 1
Acties:
  • 307 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van alles al geprobeerd en opgezocht waarom ik mijn 8800gts gpu niet verder dan 594mhz kan oc-en met de 2 laatste beta drivers en wel met eerdere drivers. Het wil niet met rivatuner v2.04 en ook niet met ati tool. Zijn er verder instellingen met oc-progamma's dat het wel wil of in de bios ?
Het kan natuurlijk ook zijn dat het alleen bij club3d kaarten voorkomt ?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2007 14:25 ]

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-01 02:50

Zygivt

Evenaren en overtreffen

geen voltmod voor nodig om verder te clocken ?

Verwijderd

Bedoel je dat je GPU eerder arti's geeft o.i.d. bij lagere clocks? :?

@ Zygivt: niet meteen te extreem gaan :+

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-01 17:03

Dark

who tweaked the light?

er is iets veranderd in de drivers vanaf 163.67 waardoor overclocken anders werkt, de shader clocks klokken niet meer mee met de coreclocks, en het overclocken is agressiever waardoor je misschien niet meer zo hoog komt als eerder...

rt 2.04 heeft wel een optie om de shader delta in te stellen zodat dat wel weer werkt...

edit: bron http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=237145&page=2 ... beetje onderaan in de posts van unwinder...

[ Voor 15% gewijzigd door Dark op 19-09-2007 15:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zygivt schreef op woensdag 19 september 2007 @ 14:52:
geen voltmod voor nodig om verder te clocken ?
nope normaal loopt hij op 648mhz nu nog wel maar dan moet ik oudere drivers nemen

Verwijderd

Topicstarter
Dark schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:01:
er is iets veranderd in de drivers vanaf 163.67 waardoor overclocken anders werkt, de shader clocks klokken niet meer mee met de coreclocks, en het overclocken is agressiever waardoor je misschien niet meer zo hoog komt als eerder...

rt 2.04 heeft wel een optie om de shader delta in te stellen zodat dat wel weer werkt...

edit: bron http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=237145&page=2 ... beetje onderaan in de posts van unwinder...
Is er iets in te stellen dan in riva tuner power user zodat ik wel verder kan oc-en ?

• Dark

Dark

who tweaked the light?

je kan dus niet meer zo hoog klokken als je geen delta instelt omdat de verschillen dan kennelijk zo worden dat de hardware het niet meer lust. als je wel een delta instelt moet het weer lukken...

als je in rt 2.04 bij poweruser\rivatuner\nvidia\overclocking de shaderclockratio op -1 zet terwijl je kaart op default clocks staat gebruikt hij de default delta voor de shader, maar je mag ook een absolute waarde opgeven...

Verwijderd

Topicstarter
Dark schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:38:
je kan dus niet meer zo hoog klokken als je geen delta instelt omdat de verschillen dan kennelijk zo worden dat de hardware het niet meer lust. als je wel een delta instelt moet het weer lukken...

als je in rt 2.04 bij poweruser\rivatuner\nvidia\overclocking de shaderclockratio op -1 zet terwijl je kaart op default clocks staat gebruikt hij de default delta voor de shader, maar je mag ook een absolute waarde opgeven...
Wat een gedoe allemaal

Verwijderd

Topicstarter
Het is iig gelukt thnx dark heb hem weer op 648mhz lopen

• Dark

Dark

who tweaked the light?

ja :( heel fijn van nvidia dat ze dat plotseling veranderen... geen enkele oc tool werkt meer behalve rt2.04 ... in rt 2.05 komt er weer een schuifje voor te zitten maar voorlopig moet je het doen met die variable op -1 of een ratio in de range 2.3-2.5

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
zou dit ook de reden kunnen zijn waarom ik mijn graka (8600GT) niet kan oc'en? Telkes als de ik de core hoger zet en op"OK" klik zie ik vlak voordat het scherm verdwijnt de waarde terugspringen naar std...

Verwijderd

Topicstarter
jeps killed zou best kunnen als je een van de 2 laatste beta drivers gebruikt

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
hehe, dat zou dus betekenen dat ik gister dus voor niks aant biosflashen was :') ben nu weer 158. 24 aan het installeren.... Eens kijken of dat werkt :D

[ Voor 31% gewijzigd door TFDev op 19-09-2007 20:42 ]

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:16
excellent ik vermoedde al iets in deze richting omdat de shaderclock niet veranderde met hogere core clock en referenties naar onafhankelijke shader clock (zichtbaar met monitoring functie van riva tuner). maar de preciese invulling heb ik nu _/-\o_
thx a million

[ Voor 44% gewijzigd door EnderQ op 19-09-2007 23:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik met rivatuner v2.04 ook mijn core clock shader domain snelheid omlaag zetten, zonder dat mijn gpu core omlaag gaat ??

EDIT>

Afbeeldingslocatie: http://img218.imageshack.us/img218/6899/shaderdomainnf2.jpg
Dit is wat er nu staat.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2007 09:25 ]

• Tenshi818
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-11-2022
mmm Ik kreeg mijn 8800GTS op 690/1000 zonder problemen

zonder volt mods en met gewone air cooling met de een na nieuwste beta drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Tenshi818 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 09:34:
mmm Ik kreeg mijn 8800GTS op 690/1000 zonder problemen

zonder volt mods en met gewone air cooling met de een na nieuwste beta drivers.
Leuk maar dit is geen andwoord op mijn vraag :X

• Dark

Dark

who tweaked the light?

nu heb je delta 1512/648=2.33 ... delta mag in de range 2.3 tot 2.5 zijn, dus je kan idd nog iets omlaag met de shader, en ook nog een eindje hoger ... met delta 2.40 komt ie al op 1570mhz bij 648core

Verwijderd

Topicstarter
Maar verander je alleen de shaders door je core clock omhoog of omlaag te brengen ?

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 09:55
Beste Heren,

Zelfde probleem hier,

Ik heb een XFX 8800GTS normaal draaiende op 666Mhz Core (watercooled, No voltmods) Mem op 1015Mhz(2030Mhz effectief)

Bij mij blijft hij nu ook hangen op 594Mhz, dus het is wel degelijk een BUG !

Vanavond als ik thuis ben gaan de oude drivers er mooi weer op, mocht dat nog helpen. 8)7

• Dark

Dark

who tweaked the light?

zucht... het is geen bug, het is een feature ... je kan nu de shaderclocks semi-onafhankelijk regelen, maar als je dat niet doet, blijven de shaders op dezelfde clock draaien, waardoor deze bij hogere overclocks buiten het juiste bereik valt, en de oc niet lukt.

met rivatuner 2.04 en shaderclock ratio variable op -1 werkt het weer net als voorheen.
shaderclock ratio op op 2.5 en je klokt je shaders hoger dan voorheen
shaderclock ratio op op 2.3 en je klokt je shaders lager dan voorheen

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 09:55
Ok true, maar dat maakt het programma Ntune nu dus tijdelijke doelloos ?

Vanavond even proberen op naar Tuning O-)

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 19:45

seninha

god's right foot

Ik heb hier ook het probleem dat mn core niet hoger komt dan 594 als ik AtiTool gebruikt.

Na het lezen van deze topic heb ik de waarde in Riva Tuner op -1 gezet, maar nog steeds kom ik niet verder :(

Is dit omdat ik in feite gebruik maak van 2 verschillende programma's :?

iRacing Profile Flickr

Pagina: 1