Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mijn loon dat ik nog niet heb gekregen door fout rekeningnr.

Pagina: 1
Acties:
  • 627 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 19:42
Hallo iedereen,

Mijn loon is op iemand anders zijn rekening gestort. Het uitzendbureau zegt dat dat mijn fout is (al heb ik NOOIT een nul gezegd, dit valt ook niet meer te bewijzen) en moet ik dus wachten op mijn geld. Bij recht (terugboeken kon niet meer) kunnen zij elke week 70 Euro van de rekening afhalen (de persoon van wie de rekening is, werkt niet mee). Nu is het uitzendburo zo lollig (hoofdkantoor) dat ze eerst het hele loon bij elkaar willen krijgen (ook al is dit maar een weekloon van bijna 300) voordat ik het krijg. Ik kan het niet eerder krijgen, ik kan geen voorschot krijgen, enkelweg omdat dit mijn fout is.

Wat zijn precies mijn rechten? Het is toch MIJN geld die ze nu vast houden? Ze kunnen het prima voorschieten zodat ik ff uit de miserie kom. Kan ik niet met artikels uit een of ander wetboek zwaaien om men te overtuigen?

Bij voorbaat dank!

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Verwijderd

Wat dacht je van de bank bellen/laten bellen?

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:40
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 14:21:
Wat dacht je van de bank bellen/laten bellen?
Iets in die richten zat ik ook aan te denken. Dat rekeningnummer staat niet op jouw naam.

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Als persoon A iets overmaakt op rekening van persoon B, kan persoon C niet even de bank bellen en ze dat geld van rekening B naar zijn rekening laten overboeken. De bank is op dat gebied niet erg meewerkend.

De reden dat het uitzendbureau zo doet is waarschijnlijk omdat ze anders misschien jou je geld geven, en daarna er achter komen dat ze hun geld dat op de verkeerde rekening staat niet meer terug kunnen krijgen (rekening leeg/opgeheven).

@hieronder: Dat is dus wat anders.

[ Voor 40% gewijzigd door fsfikke op 19-09-2007 14:28 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• SkyStreaker
fsfikke schreef op woensdag 19 september 2007 @ 14:26:
Als persoon A iets overmaakt op rekening van persoon B, kan persoon C niet even de bank bellen en ze dat geld van rekening B naar zijn rekening laten overboeken. De bank is op dat gebied niet erg meewerkend.
En dit is dus ALLANG gebeurd door het uitzendbureau. Hun bellen hun bank, die op hun beurt de bank bellen van de rekening en die bank belt de persoon van wie de rekening is. En die persoon werkt niet mee.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:11

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het uitzendbureau heeft jouw loon niet (aan jou) betaald. Dat zij een verkeerd rekeningnummer hebben is klote, maar volgens mij niet jouw probleem. Na een bepaalde tijd kun je ze in gebreke stellen voor het niet uitbetalen van het loon en zelfs rente krijgen over de dagen dat je je loon niet hebt gekregen.
Maar hoe dat allemaal precies zit weet ik niet, daar zul je wat juridisch advies voor moeten inwinnen. Wat me niet echt effectief lijkt voor zo'n klein bedrag.

Signatures zijn voor boomers.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-11 21:03

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik neem aan dat je een formulier hebt ingevuld waarop je rekening nummer staat. Tenzij je dit telefonisch hebt doorgegeven moeten ze daar een kopie van hebben.

• mOrPhie
  • Laatst online: 07:55

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Is een nette brief sturen met uitleg en het verzoek het bedrag in één keer te storten voor een bepaalde datum geen idee? Je kunt in de brief verwijzen naar je arbeidsovereenkomst, waarin de termijn van uitbetaling moet zijn opgenomen. Daar kunnen ze echt niet onderuit.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Padschild
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11-2020
TrailBlazer schreef op woensdag 19 september 2007 @ 14:33:
ik neem aan dat je een formulier hebt ingevuld waarop je rekening nummer staat. Tenzij je dit telefonisch hebt doorgegeven moeten ze daar een kopie van hebben.
Inderdaad, laat ze maar even bewijzen dat jij die fout heb gemaakt? Verder ook stom van de bank dat ze de overboeking niet gecanceled hebben, dacht dat naam + rekeningnummer gecontroleerd werd of deze overeenkwamen...

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Als het rekeningnr niet overeenkomt met de naam die is ingevuld zou dit automatisch terug gestort moeten worden bij het uitzendbureau. Zal wel vreemd zijn als je een foutje maakt dat je dan gelijk je geld kwijt bent.

☻/
/▌
/ \

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

En anders kan je natuurlijk altijd nog advies bij je vakbond inwinnen.

Maar volgens mij horen overboekingen waarbij de naam-adres/rekening combinatie helemaal niet overeenkomt gewoon afgewezen te worden?

ik lees hier dat alleen de postbank een naam/nummer check doet, en dat de grote banken alleen de 11-check doen.

/edit
hier staat volgens google ook nog iets maar dat kan ik achter de proxy niet lezen :p

/edit
hier nog zoiets waar ik niet bij kan.

[ Voor 63% gewijzigd door J2pc op 19-09-2007 14:50 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Kixtart schreef op woensdag 19 september 2007 @ 14:39:
Als het rekeningnr niet overeenkomt met de naam die is ingevuld zou dit automatisch terug gestort moeten worden bij het uitzendbureau. Zal wel vreemd zijn als je een foutje maakt dat je dan gelijk je geld kwijt bent.
Helaas, dit is NIET voor elke bank zo en ook Interpay kijkt hier NIET naar.

Ik zal inderdaad even je contract er bij pakken waar je het rekeningnummer opgezet hebt. Heb je die niet vraag dan om een hardcopy bij het uitzendbureau. Heb jij het verkeerd erop vermeld dan is het jouw probleem, hebben zij het verkeerd, dan is het hun probleem

SIM-PEL

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• SkyStreaker
Allemaal al gedaan, geprobeerd en al heel netjes verzocht.

In mijn contractje staat "bovenstaande reis- en kostenvergoedingen worden uitgekeerd over maximaal 5 dagen / 40 uur per week. De feestdagen worden vergoed conform art. 30 lid 2b."
Ik werk via het standaard CAO voor uitzendkrachten.

Mijn banrekeningnummer is dus, helaas, mondeling doorgegeven.

Het probleem is, zij willen eerst het hele bedrag hebben voordat ik het krijg
Terwijl ik nu best op zijn minst de helft al zou kunnen hebben...

[ Voor 17% gewijzigd door SkyStreaker op 19-09-2007 14:50 ]

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
SkyStreaker schreef op woensdag 19 september 2007 @ 14:48:

In mijn contractje staat "bovenstaande reis- en kostenvergoedingen worden uitgekeerd over maximaal 5 dagen / 40 uur per week. De feestdagen worden vergoed conform art. 30 lid 2b."

Dus is het in princiepe hun verantwoordelijkheid om het geld op de juiste plek te krijgen. Ze zullen minstens aan moeten tonen dat jij het verkeerde bankrekening nummer hebt doorgegeven.

Anders moeten ze gewoon het geld naar jou overmaken binnen de gestelde termijn lijkt me, maar ik denk dat je hier niet veel verder mee komt zonder juridisch advies in te winnen. Omdat het om een relatief klein bedrag gaat denk ik niet dat dat echt rendabel is.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

SkyStreaker schreef op woensdag 19 september 2007 @ 14:48:

Ben je lid van de vakbond? die bellen.
Heb je een Rechts bijstand verzekering? die bellen.

Ik heb geen idee hoe de rechten hierbij liggen, het wordt een welles-nietes spelletje.
En al ken je je recht, hoe het te halen bij je werkgever zonder de relatie te verpesten?

Ik heb zelf goede ervaringen met de vakbond.
Een ander bedrijf had mijn werkgever incl. personeel overgenomen. Ik had een contract van min. x uur. Maar de nieuwe baas ontkende mijn contract (hadden ze nooit gezien).
Maanden lopen zeuren om m'n geld. Toen op slot de vakbond gebeld, en 2 dagen later stond het geld op m'n rekening.
Dit was toen ik nog student was en in een kroeg werkte btw.

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• mOrPhie
  • Laatst online: 07:55

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Het is maar net hoe ver je hierin wilt gaan, maar je zou het aan kunnen geven bij je huidige werkplek. Als afnemer van resources wil je graag dat je resources netjes behandeld worden. Wellicht dat slechte reclame een extra motivatie is voor het uitzendbureau om toch te storten. :)

Maar dat hangt natuurlijk ook af van je relatie met de werkplek. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-11 21:03

TrailBlazer

Karnemelk FTW

overigens ik begrijp niet dat ze voor een amazing 300 euro zo moeilijk doen. Zeker omdat ze blijkbaar al weten dat ze het geld terug krijgen.

• SkyStreaker
TrailBlazer schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:07:
overigens ik begrijp niet dat ze voor een amazing 300 euro zo moeilijk doen. Zeker omdat ze blijkbaar al weten dat ze het geld terug krijgen.
"Ja, dat zijn de regels. Kan ik ook niks aan doen. Dat is het hoofdkantoor"

Verantwoordelijkheidsverschuiving noem ik dat. Ik heb zelfs nog gevraagd of hun direct leidinggevende mij kon contacteren...

[ Voor 9% gewijzigd door SkyStreaker op 19-09-2007 16:22 ]

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Falcon schreef op woensdag 19 september 2007 @ 14:46:
[...]

Ik zal inderdaad even je contract er bij pakken waar je het rekeningnummer opgezet hebt. Heb je die niet vraag dan om een hardcopy bij het uitzendbureau. Heb jij het verkeerd erop vermeld dan is het jouw probleem, hebben zij het verkeerd, dan is het hun probleem

SIM-PEL
Ook al kijken ze er niet na, dan moet het wel terug te draaien zijn na een fout. Het uitzendbureau moet het volgens mij gewoon terug vorderen.

☻/
/▌
/ \

• PinguinFreak
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:18
Beetje vreemd, ik ben tot noch toe bij 10 verschillende uitzendburo's geweest om mij te laten inschrijven en hier heb ik tot noch toe ALTIJD mijn bank/giro pas moeten laten kopieeren. Ik neem aan dat dat hier ook het geval geweest is. Dan moeten ze toch het juiste nr hebben. Om maar even een uitzendburo te noemen waar ze m'n bank/giro pas hebben gekopieerd: olympia, randstad en workteam.

It's not the size of the hammer that matters, it's how you wield it.

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
SkyStreaker schreef op woensdag 19 september 2007 @ 14:19:
Hallo iedereen,

Mijn loon is op iemand anders zijn rekening gestort. Het uitzendbureau zegt dat dat mijn fout is (al heb ik NOOIT een nul gezegd, dit valt ook niet meer te bewijzen) en moet ik dus wachten op mijn geld. Bij recht (terugboeken kon niet meer) kunnen zij elke week 70 Euro van de rekening afhalen (de persoon van wie de rekening is, werkt niet mee). Nu is het uitzendburo zo lollig (hoofdkantoor) dat ze eerst het hele loon bij elkaar willen krijgen (ook al is dit maar een weekloon van bijna 300) voordat ik het krijg. Ik kan het niet eerder krijgen, ik kan geen voorschot krijgen, enkelweg omdat dit mijn fout is.

Wat zijn precies mijn rechten? Het is toch MIJN geld die ze nu vast houden? Ze kunnen het prima voorschieten zodat ik ff uit de miserie kom. Kan ik niet met artikels uit een of ander wetboek zwaaien om men te overtuigen?

Bij voorbaat dank!
Is dat je eerste loon wat je ontvangt, of zijn eerdere salarisbetalingen wel op het juiste rekeningnummer terecht gekomen?
Indien het laatste het geval is: dan is arbeidsburo jou hoe dan ook verschuldigd uit te betalen,
en gaat excuus van "onjuist bankrekening" niet door...
Is het je eerste salaris... dan hoooooop ik dat je ergens een fax, mail, of formulier kan vinden waar je je rekeningnummer op hebt staan.... Sterkte!

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 14:21

LauPro

Prof Mierenneuke®

Falcon schreef op woensdag 19 september 2007 @ 14:46:
Interpay doet alleen PIN/Chipknip-betalingen e.d.. Currence is het bedrijf dat de transacties verwerkt die die gaven op de laatste Tros Rader glashard aan dat ze alleen kijken naar het rekeningnummer en op welke naam doet er niet toe. Dit in het kader van 'efficiënte afhandeling' van de transacties. Hiermee schofferen ze dus al hun klanten die normaliter dus verkeerde gegevens op zouden invoeren bij transacties. Wat mij betreft had het gisteren al verplicht mogen zijn dat rekeningnummer en naam moet matchen, had een hoop mensen een hoop geld gescheeld bij mogelijke oplichtingen.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
offtopic:
Interpay heet tegenwoordig overigen Equens

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

het ligt eraan welk uitzendbureau het is. Ik heb namelijk bij een uitzendbureau gewerkt waar het gelijk gefixt werd?

Mag ik vragen welk uitzendbureau het is?

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
Ik denk dat je het eigenlijk wel kunt shaken.. al zou je rechtsbijstand gaan regelen tegen de tijd dat je alles rond hebt zal het bureau wel voldoende bij elkaar hebben om naar jou rekening te storten. Laat even maar in het midden wiens schuld het is dat er een 0 teveel staat.. misschien heeft de secretaresse het verkeerd opgeschreven.. misschien jij je versproken.. data typiste die het vernacheld heeft hoe dan ook dat kun je eigenlijk wel vergeten.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

n4m3l355 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 22:26:
Ik denk dat je het eigenlijk wel kunt shaken.. al zou je rechtsbijstand gaan regelen tegen de tijd dat je alles rond hebt zal het bureau wel voldoende bij elkaar hebben om naar jou rekening te storten. Laat even maar in het midden wiens schuld het is dat er een 0 teveel staat.. misschien heeft de secretaresse het verkeerd opgeschreven.. misschien jij je versproken.. data typiste die het vernacheld heeft hoe dan ook dat kun je eigenlijk wel vergeten.
Daar geloof ik helemaal niks van.
1. De bank moet het sowieso terug kunnen draaien als er ergens een schrijffout is gemaakt.
2. Jij hebt recht op je geld.

Laat het uitzendbureau eerst eens bewijzen welk rekeningnummer jij hebt doorgegeven. Zij moeten zo'n papieren bewaren als het goed is.

Edit: De postbank werkt met nummer+naam zoals al verteld is. De rest van de banken werken met de elfproef. Kort gezegt moet je minimaal 2 fouten maken, voordat je een geldig rekeningnummer hebt.

Bron: http://www.overgeld.nl/ru...nummer___geld_kwijt_.html

Nog een lange quote uit die bron:
Maar wat als je vergissing er tóch doorheen slipt? "Neem dan direct contact op met je bank. Als je kunt aantonen dat het echt een vergissing is, kan de bank je helpen", aldus Blocks. "Wellicht kunnen ze de betaling terugboeken, maar dat ligt vrij moeilijk. Je kunt vaak niet bewijzen dat het géén verplichte betaling is waar je spijt van hebt gekregen. Daarom kun je een bank ook niet verplichten het bedrag terug te boeken."

Wat vaker gebeurt, is dat de bank vertelt van wie het rekeningnummer is zodat je met diegene in contact kunt komen. "De privacywetgeving staat dat toe zolang je daarmee de beoogde transactie wilt bevorderen. Daar zijn niet alle banken even soepel in. Zeker als jouw bank met een andere bank contact moet opnemen omdat het bedrag daar terecht is gekomen, wil het nog wel eens spaak lopen. Op basis van goede argumenten zal een bank echter altijd meewerken, maar het wil wel eens tijd kosten."

Blocks weet daarom nog een snellere - en vaak succesvolle - methode: " Schrijf vijftig cent over. Zet daar als mededeling bij dat je per ongeluk een bedrag hebt overgemaakt en dat je dat graag terug wilt. Zet er eventueel je telefoonnummer bij zodat de eigenaar van de rekening contact met je kan opnemen." Het wordt vervelend als de eigenaar van die rekening je geld niet wil terugstorten. "Maar ook dan is er nog een mogelijkheid: je kunt een deurwaarder in de arm nemen die het geld voor je terugvordert."

[ Voor 101% gewijzigd door Kixtart op 20-09-2007 09:44 ]

☻/
/▌
/ \

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
Kixtart schreef op woensdag 19 september 2007 @ 22:30:
[...]

Daar geloof ik helemaal niks van.
1. De bank moet het sowieso terug kunnen draaien als er ergens een schrijffout is gemaakt.
2. Jij hebt recht op je geld.

Laat het uitzendbureau eerst eens bewijzen welk rekeningnummer jij hebt doorgegeven. Zij moeten zo'n papieren bewaren als het goed is.

Edit: De postbank werkt met nummer+naam zoals al verteld is. De rest van de nummers werken met de elfproef. Kort gezegt moet je minimaal 2 fouten maken, voordat je een geldig rekeningnummer hebt.

Bron: http://www.overgeld.nl/ru...nummer___geld_kwijt_.html

Nog een lange quote uit die bron:

[...]
De bank moet helemaal niets.. iemand maakt geld van a naar b over en maakt een fout bij het invullen. Als het geld dan bij een ander terecht komt dan mag diegene zich daar druk over maken. Daar heeft de bank niets mee van doen. Dan je 2 fouten concept.. dat gaat niet altijd op zoals al eerder vermeld is het ook mogelijk om enkel adhv een bank nummer geld te versturen en meer niet.
Verder heb jij helemaal geen recht op geld als door een foute telefonische doorgave van een banknummer fouten ontstaan. Er staat niets op papier en als je het erop aan laat komen dat je juridische middelen in zet zal het bureau enkel aangeven dat de persoon in kwestie het nummer verkeerd heeft doorgegeven.

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:30
Ik snap iets niet, er staat een 0 te veel, maar wordt er dan niet gechecked of de opgegeven naam en woonplaats bij de rekening wel correct zijn? Zoiets hoort toch geverifieerd te worden?

• abeker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11 14:38

abeker

...

Nogmaals, bij een bankrekeningnummer wordt de elfproef als controle gaan dus moeten er minimaal 2 cijfers verkeerd zijn en dan heb je misschien weer een geldig rekeningnummer. Zelfs al komt er volgens een geldig bankrekeningnummer uit, dan moet die ook nog eens in gebruik zijn.

Bij de postbank moet rekeningnummer + naam geldig zijn.

Jammer dat de bank niet wil meewerken, TS kan samen met het uitzendbureau makkelijk bewijzen dat het geld aan hem toebehoord. Normaal gesproken werken banken echt wel mee in dit soort situaties.

the less one forgets, the less one remembers

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
bij de bank moet de naam ook overeenkomen hoor... ze checken het slechts steekproefsgewijs... maar als het niet klopt, zal de bank het wel moeten oplossen... (zo is mij verteld een jaar geleden ongeveer door de rabobank zelf)...

loop anders binnen bij bijv. het juridisch loket en laat hen een telefoontje naar het uitzendbureau plegen... denk dat dat al genoeg kan zijn :)
Pagina: 1