Toon posts:

M-Audio Revolution 5.1 vs Auzentech HDA X-Plosion 7.1 DTS Co

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie een speciale thread over de C-media processoren, maar over de M-Audio kaartjes lees ik weinig. Wat voor chipset/processor zit daar in? Ik twijfel dus tussen de M-Audio Revolution 5.1 en de Auzentech HDA X-Plosion 7.1 DTS Connect. Mijn prioriteiten:

1. uitmuntende stereoweergave via de analoge front l/r jack
2. Dolby Digital 5.1 decoding, waarna output via drie analoge jacks (die gaan naar drie losse versterkers: eentje voor front l/r (zie punt 1), eentje voor rear l/r en eentje voor center. Het subwooferkanaal wil ik over de front l/r sturen. Ik heb geen zin om een vierde versterker aan te sluiten voor midden l/r surround, dus daarom volstaat 5.1 i.p.v. 7.1.

De opties van de digitale uitgang maken mij dus niets uit: ik gebruik alleen de analoge uitgangen.

Waarom moeilijk doen met drie losse versterkers, terwijl je ook een home cinema receiver kunt kopen, zul je je afvragen. Dat heeft twee redenen: het is goedkoper (een ouder versterkertje kun je voor een paar tientjes op de kop tikken tweedehands), en bovendien is de harmonische vervorming en de geluidskwaliteit vaak beter dan van voordelige home cinema receivers. Dit is met name van belang voor de stereo muziekweergave op de front l/r speakers (ben op het moment bezig met zelfbouw speakers voor front l/r, worden waarschijnlijk mooie zuilen met Peerless speakers).

Dus: wie weet of de M-Audio of de Auzentech beter voor mijn doeleinden geschikt is?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:36

voodooless

Sound is no voodoo!

Waarom kijken naar een kaart met DTS encoder als je daar niet naar op zoek bent? Decoding doet toch de software, dus afhankelijk daarvan kun je kanalen precies zo instellen als je wil. Met de geluidskaart zelf heeft dat niet zoveel te maken eigenlijk.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb je gelijk in, ik hoef ook niet per se een DTS of DD Live decoder. Het gaat mij om de mogelijkheid tot DD 5.1 decoden én de hoge kwaliteit analoog signaal cq. uitgangen. Ik zoek dus feitelijk de kaart met de beste stereo muziekweergave over de voorste twee kanalen, plus de beste analoge uitsluitmogelijkheden voor DD 5.1 (lees 5.0, bas ghost over de front).

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-02 18:26

EMP

Krulloos!

Onafhankelijk van de keuze (het zullen beide geen slechte kaarten zijn), kijk ook even naar de beschikbaarheid.

Ik heb dik een jaar geleden een M-Audio Revolution tweedehands gekocht omdat hij toen al nieuw nauwelijks nog te krijgen was (lees: alleen tegen asociale prijzen).

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:00
Één ding weet ik zeker: De M-audio 5.1 wordt gezien als een zeer, zeer goede kaart. Alleen de Maya's en andere nog hoger gelegen kaarten zijn misschien nog iets beter, maar met een flike extra prijs.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Verwijderd

M-audio Revolution 5.1 zit ook in mijn pc...echt fantastische kaart, voor zowel analoog als digitaal (Coaxiaal, geeft het signaal direct door)..het enige nadeel is dat de kaart niet onder vista draait. Er zullen ook geen drivers voor komen.
Pagina: 1