USB 3.0 artikel

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wacco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

Topicstarter
nieuws: Usb 3.0 levert tienvoudige bandbreedte
Overigens zijn de kabels volledig backwards compatible, omdat er ook gebruik gemaakt kan worden van koper. Naast het traditionele koper zouden echter ook optische verbindingen gelegd worden, wat de hogere bandbreedte moet realiseren.
Dat stuk loopt naar mijn mening niet helemaal lekker. Ten eerste wordt er gesproken over volledige compatibaliteit omdat de kabels van koper zijn. Het lijkt mij dat de stekkertjes belangrijker zijn? Het plaatje suggereert dat het stekkertje immers nieuw is. Ten tweede struikel ik over het woordje 'ook', het lijkt alsof koper een alternatief voor 'iets' is. Draadloos? Staat er niet voor uitgelegd.

Daarna komt pas optisch aan bod wat dingen verduidelijkt, maar ook hier staat ook. Dus nu is optisch een alternatief voor koper, en koper een alternatief voor optisch. Eh?

Ten derde lijkt het alsof USB 3.0 koper kan gebruiken, maar er staat nergens wat de maximale doorvoersnelheden zijn van dit koper. Schijnbaar is optisch wel sneller, maar hoeveel sneller dan?
Overigens zijn de kabels volledig backwards compatible, omdat er ook gebruik gemaakt kan worden van koper. Naast het traditionele koper zouden echter ook optische verbindingen gelegd worden, wat de een hogere bandbreedte moet realiseren.
Beter, IMHO :)

Spolap: Interactive webcomic

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-02 15:33
Het eerste 'ook' slaat volgens mij op de vergelijking met USB 2.0 (en ouder).

Hoe eventueel optisch backwards compatible zou moeten zijn snap ik niet.

PV Output

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Quincy5 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 14:23:
Hoe eventueel optisch backwards compatible zou moeten zijn snap ik niet.
Optisch en koper kan in dezelfde kabel zitten, met dezelfde connector.

Professioneel Hyves-weigeraar