[2003]Meerdere shares combineren onder 1 DFS link

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -Klimaks-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-02 10:34
Situatie nu is als volgt :

1 Share op fileserver met per gebruiker een map. Drive mapping ligt op share. Gebruikers zien op die schijf dus de mappen van alle gebruikers staan.

Probleem : ruimte tekort, een deel van de gebruikers moet verhuizen naar een server. Hierdoor creëren we 2 groepen gebruikers met een drivemapping waarop ze maar een deel van de gebruikersmappen zien staan.

Als mogelijke oplossing werd hier DFS aangedragen, maar na het lezen van de documentatie en wat experimenteren lijkt het erop dat het niet mogelijk is om twee shares aan één DFS link te hangen.
Ik kan dus wel een DFS root maken met daarin 2 links die verwijzen naar de 2 shares, maar is mogelijk om één DFS link te maken die de inhoud van die twee shares combineert zodat we een drive kunnen mappen naar die DFS link en alle gebruikersmappen direct in de root van die netwerschijf staan?

In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

-Klimaks- schreef op woensdag 19 september 2007 @ 13:29:
Als mogelijke oplossing werd hier DFS aangedragen, maar na het lezen van de documentatie en wat experimenteren lijkt het erop dat het niet mogelijk is om twee shares aan één DFS link te hangen.
Dat kan dus wel, want dat doe je met een standalone DFS root namelijk al.
maar is mogelijk om één DFS link te maken die de inhoud van die twee shares combineert zodat we een drive kunnen mappen naar die DFS link en alle gebruikersmappen direct in de root van die netwerschijf staan?
dat is een heel andere vraag als ik 'm zo lees: je wil de inhoud van de twee targets gaan 'mergen' in één folder?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• -Klimaks-
alt-92 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 16:48:
[...]

Dat kan dus wel, want dat doe je met een standalone DFS root namelijk al.

[...]

dat is een heel andere vraag als ik 'm zo lees: je wil de inhoud van de twee targets gaan 'mergen' in één folder?
Dat is idd wat ik eigenlijk bedoel :P
Ik heb
\\server1\folder1\gebruikerX
en
\\server2\folder2\gebruikerY

en zou willen
\\DFS\GebruikerX
\\DFS\GebruikerY

zonder op elke gebruikersfolder apart een share te leggen.

In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Dat lijkt me niet mogelijk zonder een systeem o.i.d. waarmee je diverse disks kunt koppelen tot 1 grote schijf. Denk bijvoorbeeld aan een SAN of een iSCSI oplossing.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik weet niet op wat voor schaal je werkt maar soms moet je het niet te moeilijk maken

Waarom dan niet gewoon een share met shortcuts naar alle gebruikers folders

Iperf

• -Klimaks-
fish schreef op donderdag 20 september 2007 @ 10:51:
ik weet niet op wat voor schaal je werkt maar soms moet je het niet te moeilijk maken

Waarom dan niet gewoon een share met shortcuts naar alle gebruikers folders
Is idd ook een mogenlijkheid, als het niet lukt met DFS zullen we zoiets gaan gebruiken.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
-Klimaks- schreef op donderdag 20 september 2007 @ 10:28:
[...]

Dat is idd wat ik eigenlijk bedoel :P
Ik heb
\\server1\folder1\gebruikerX
en
\\server2\folder2\gebruikerY

en zou willen
\\DFS\GebruikerX
\\DFS\GebruikerY

zonder op elke gebruikersfolder apart een share te leggen.
dat onderste kan niet, wat wel zou kunnen is
\\dfs\users\gebruikerx
\\dfs\users\gebruikery
Maar dan moet je een standalone DFS root maken, en voor iedere user apart een link maken.
Je hoeft dan niet een share per user te maken, maar 2 (in je voorbeeld \\server1\folder1 en \\server2\folder2)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik ben er overigens géén voorstander van userprofiles via DFS aan te bieden, of je moet het over de persoonlijke documenten hebben van $users?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1