[exchange/outlook] verzenden met ander emailadres

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik heb hier een klein domein met een aantal gebruikers. Nu wil ik voor 1 instellen dat hij verschillende email adressen kan gebruiken om zijn email mee te versturen. De email adressen die gebruikt zullen worden staan bij die gebruiker in de active directorie. Het gaat om gebruiker@bedrijf.nl en gebruiker@bedrijf.com. Hij wil zijn internationale contacten via het .com domein benaderen en de nederlandse via .nl

Het is dus niet dat ik opzoek ben naar het welbekende "send as" of "send on behalf" rechten verhaal omdat ik niet wil dat hij ze als een andere gebruiker/distributie lijst verstuurt maar puur om adressen die al binnen de gebruiker zijn eigen zijn active directorie account ingesteld staan (tabbad E-mail adressen)

Als ik een mailtje opstel en handmatig in het "van" veld invul gebruiker@bedrijf.com (default mail adres in de ad is de .nl) dan wil Exchange hem niet versturen omdat ik zogezegd niet gerechtigd ben om hem te versturen. (U beschikt niet over de juiste machtigingen om e-mail naar deze geadresseerde te verzenden. Neem contact op met de systeembeheerder voor meer informatie.
)
Mijn verwachting is eigenlijk als dat emailadres al aan de gebruiker gekoppeld is moet het toch goedkomen? Of is er ergens binnen AD of Exchange een instelling die de gebruiker rechten geeft om het default email adres te overschrijven (voor dat eene mailtje)?

Vandaar dat ik het toch hier in WWS post. Iemand een suggestie?

Voor de volledigheid: ik gebruik hier Outlook 2003 op een Windows XP client icm een Windows 2000 SBS server.

...

Verwijderd

Wordt de .com domeinnaam zoals in je verhaal omschreven ook gehost door de desbetreffende Server?

[ Voor 152% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2007 13:18 ]