Toon posts:

Lacie 500Gb Porsche crash

Pagina: 1
Acties:
  • 491 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gister viel opeens de stroom uit. Na het opnieuw opstarten bleek dat een partitie op deze schijf niet meer toegangkelijk is.
Afbeeldingslocatie: http://xs119.xs.to/xs119/07383/crash.JPG

iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:03
Wat heb je zelf al geprobeerd, buiten deze vraag stellen?

Verwijderd

Chkdsk ? :)

ik klikte trouwens uit autmatisme op "ok" :P

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-02 10:22
Dan heb je nog geluk dat het maar 1 partitie is, mijn externe Toshiba 320Gb tikte alleen nog maar na een stroomuitval...
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 12:44:
ik klikte trouwens uit autmatisme op "ok" :P
Same here :9

5520 Wp op WZW PVOutput

Verwijderd

Topicstarter
heb via google en download.com een paar hd recovery programma's geprobeerd, maar geen van allen bood uitkomst. steeds wanneer ze de schijf wilden indexeren duurde het abnormaal lang (na een uur pas +/- 2% klaar) dus stopte ik ze daar.
verder had ik geen ideen wat ik nog zou kunnen doen, vandaar de vraag....

Verwijderd

Topicstarter
de 'browse partition' functie in partition magic geeft ook aan dat hij leeg is.....

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-02 14:24

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 12:49:
heb via google en download.com een paar hd recovery programma's geprobeerd, maar geen van allen bood uitkomst. steeds wanneer ze de schijf wilden indexeren duurde het abnormaal lang (na een uur pas +/- 2% klaar) dus stopte ik ze daar.
verder had ik geen ideen wat ik nog zou kunnen doen, vandaar de vraag....
Schijf uit de behuizing halen en rechtstreeks in je comp hangen, nog een keer proberen en geduld hebben.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
ook een kleine tip hoe je hem open krijgt? zie nergens schroeven of klemmen.....

- via google al gevonden hoe hij open moet. Ik heb zelf alleen geen sata aansluiting op mijn moederbord... aansluiten gaat dus helaas niet.
is via usb echt een nadeel nu?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2007 13:50 ]

• SeatRider
  • Laatst online: 21-02 14:24

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 13:23:
ook een kleine tip hoe je hem open krijgt? zie nergens schroeven of klemmen.....
Nee, ken het hele ding niet. Als je er echt niet uitkomt, langs de Porsche dealer rijden? </flauw>

Nederlands is makkelijker als je denkt

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-02 02:37
Van de week 2 160Gb exemplaren gereanimeerd (nieuw hart erin 8) ), de onderkant zit vrij goed vastgeklikt. Het beste kun je met een aantal platte schroevedraaiertjes oid met de hdd ondersteboven eerst 1 zijkant van de onderplaat omhoog wrikken daarna de andere kant, alleen aan zijkanten zitten haakjes, niet aan de voor en achterkant. Daarna 4 schroefjes en een paar lipjes buigen, stekkertjes eruit en klaar ;)

Daarna kun je op de pc het best eerst even met speedfan oid even de smart gegevens bekijken

suc6 ermee!

oja je kunt in de behuizing daarna ook gewoon een nieuwe schijf monteren natuurlijk :)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:49
Die Lacie Porsche dingen hadden toch als nadeel dat de interface controller snel/vaak kapot ging ofzo?

(Interface controller = het stukje elektronica wat van USB een aansluiting voor je HDD maakt)

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-02 02:37
Nog geen kapotte controllers/converters gehad, wel 3x kapotte 160Gb hdd (bad blocks, alleen met surface scan te vinden en in systeemlogboek aangezien windows(/converter?) geen smart over usb lijkt te ondersteunen), opvallend dat het vooral de 160Gb versies zijn die kapot gaan.

• daandegoeiste
  • Niet online
Een woord: Testdisk
Pagina: 1