SmartDoDo schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 11:58:
[...]
Eigenlijk is dit heel fout. De Sociale Dienst hoort jouw WWB-uitkering te beëindigen wanneer vaststaat dat je inkomsten boven jouw bijstandsnorm komen. Als ze dat niet zeker weten omdat het onregelmatig uitzendwerk betreft, horen ze het niet te beëindigen. Er is immers geen reden om de uitkering te beëindigen tenzij je zelf hebt aangegeven niet meer te willen ontvangen.
Is zeker dat je voor minstens 30 dagen inkomsten boven jouw bijstandsnorm hebt, dan hoort de uitkering gestopt te worden.
[...]
Wellicht heb je in de tussentijd weer WW-rechten opgebouwd?
[...]
Dat klopt. Daarentegen zul je ook aan moeten tonen wat je zoal aan ander werk hebt gevonden. Je praat over 1 uitzendbureau en er is werk zat te vinden. Er vanuit gaande dat je lichamelijk en geestelijk in orde bent zou ik niet weten waarom je op een uitkering zou moeten terugvallen.
Sowieso lijkt een gesprek bij het CWI me een goed plan, ten eerste om te kijken wat voor werk ze daar voor je hebben en mochten ze niets hebben, welke stappen (WW/WWB) er dan nodig zijn.
toon volledige bericht
Bedoel je dat je een volledige uitkering hoort te ontvangen als je loon lager is dan de uitkering? De medwerker vertelde me dat indien de loon hoger is, je dan geen uitkering ontvangt anders moet je het terugbetalen.
Nee, nog geen WW opgebouwd. Daarvoor moet je toch minimaal 6 maanden bij eenzelfde werkgever werken?
Verder heb ik een aantal sollicitaties lopen voor een full-time functie, want dit is echt waardeloos. Variabel inkomen, dagen thuis, etc. geen vast ritme dus. Maar aan de andere kant, ik werk er nu bijna 2 maanden dus als ik het volhoud kan ik weer WW opbouwen (telt uitzendwerk hiervoor ook?)
Samengevat, mijn inkomen is lager dan het wettelijk minimum loon maar kan niet aangevuld worden met een WW-uitkering, omdat ik daar geen recht op heb maar het is wel hoger dan een bijstandsuitkering..
Naja, ik ga van de week weer even naar de soos om het na te vragen.