Nieuwe barebone kopen maar wel eens stille graag

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 12:03
Ik hoop niet dat dit onder boodschappenlijstjes valt anders zie ik vanzelf wel een slotje verschijnen.

Pas bij een kennis weer een nieuwe computer gezien. Een gigantische kast met bijbehorend megalawaai. :(

Ik heb nu lekker een stille barebone. Maar wel een oude. Dus mijn volgende wordt weer een kleine stille minicomputer :) Gisteren al de hele avond van alles gelezen en ik kom er wel uit.
Voor de nieuwsgierigen deze maakt een zeer goede kans.
http://www.aspireusa.net/category.php?cid=41

Mijn vraag kon ik nergens vinden namelijk het geluidsnivo van die standaard intel cpu (6750) fan.
Ik lees over allerlei stillere modellen. Nu kan ik extra geld uitgeven, echter ik dacht gelezen te hebben dat de standaard intel koeler tegenwoordig net zo stil zijn als dure koelers. Mede omdat ook de standaard fan langzaam draait bij lage cpu belasting.

Ik wil namelijk dat de barebone heel stil is bij surfen maar als ik game (MOHAA) maakt het me geen flikker uit als hij veel lawaai maakt.

Kortom hoe stil zijn de fans is de dualcore bij zeer lage belasting?
Hm vraag me nu ineens af of dit de juiste plek is voor deze vraag :|

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:06
Heb een E6600 in een Thermaltake armor zitten (tikkeltje groter dan jouw barebone ;)) , de CPU koeler hoor ik nauwelijks het enige lawaai waar ik last van heb zijn de standaard 120mm fans van de kast. Een stillere CPU-fan kost tegenwoordig ook niet extreem veel meer (v.a. een eurotje of 20 - 25 al) mocht je jouw Intel fan wel luid vinden

• Beurlap
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 08:51

Beurlap

Kak!

Kijk ook eens naar deze kast, http://www.psile.com/inde...age=catalog_details&CID=2 Ontzettend mooi, klein en stil. Heeft wel een piepklein mobo nodig (duur!) en de kast is overigens ook niet goedkoop... maarja.. hij is wel erg mooi :D

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 12:03
Beurlap schreef op woensdag 19 september 2007 @ 14:38:
Kijk ook eens naar deze kast, http://www.psile.com/inde...age=catalog_details&CID=2 Ontzettend mooi, klein en stil. Heeft wel een piepklein mobo nodig (duur!) en de kast is overigens ook niet goedkoop... maarja.. hij is wel erg mooi :D
Die is idd eel erg mooi, net een mac. Zal hem eens bestuderen. Alhoewel hij niet al te duur moet worden, moet wel een hobbie blijven ;)

edit: zo te zien een mini itx ipv mini atx. Dat zijn meestal relatief langzame computers, via 1 ghz chip enzo. Hij moet wel een core2duo aankunnen 8)

[ Voor 13% gewijzigd door ErikRo op 19-09-2007 14:59 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een minicomputer is iets ter formaat van een forse koelkast dat meestal klinkt als een industrieel stofzuiger (en slechter presteert dan de gemiddelde mobiele telefoon tegenwoordig) - lijkt met niet dat je dat wilt :o

Maar los daarvan, wij modjes worden niet vrolijk van texten als:
Ik hoop niet dat dit onder boodschappenlijstjes valt anders zie ik vanzelf wel een slotje verschijnen.
Als je het niet zeker weet, vraag toch gewoon na. En als je even logisch gaat nadenken kom je tot twee conclusies:

1) een barebone (en dan met name de geluidsproductie ervan) heeft niets met Processors, Moederborden of Geheugen te maken - stuk voor stuk zonder bewegende delen dus geruisloos
2) in iedere FAQ van dit forum staat dat "Welke moet ik kopen?"-topics niet welkom zijn. Zo ook in de PMG FAQ. Reviews zoek je met google, ervaringen met de search, van een Tweaker verwachten we dat hij beide erop na kan slaan en dan zelf kan kiezen.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.