Voor een projectje wil ik tabellen in InDesign gaan maken waarvan de content dynamisch moet worden zodat dit makkelijk kan worden aangepast. Nu moet het geheel wel redelijk ogen dus dacht ik om er wat grafische elementen aan toe te voegen. Nu maakte ik vroeger tabellen in HTML met negen cellen in drie rijen en drie kolommen, dan had je vier hoeken, vier zijden (boven, onder, links en rechts) en een contentveld, dat veld duwde de randjes opzij en als je de achtergrond goed instelde had je een perfect dynamisch geheel dat mooi bleef.
Nu probeer ik dit in InDesign en loop tegen wat probleempjes aan, zo kan ik geen achtergronden instellen, als ik losse afbeeldingen in de cellen plak heb ik het probleem dat ze niet netjes scalen als de content in de middenste cell groter of kleiner wordt.
Zijn hier mooie oplossingen voor? ik zag wel dat bij Flash en Fireworks iets van 9-slice zit, dat lijkt het te doen maar dat is niet goed met InDesign te combineren, ik werk grafisch met Illustrator. Iemand een mooie oplossing of tip?
Nu probeer ik dit in InDesign en loop tegen wat probleempjes aan, zo kan ik geen achtergronden instellen, als ik losse afbeeldingen in de cellen plak heb ik het probleem dat ze niet netjes scalen als de content in de middenste cell groter of kleiner wordt.
Zijn hier mooie oplossingen voor? ik zag wel dat bij Flash en Fireworks iets van 9-slice zit, dat lijkt het te doen maar dat is niet goed met InDesign te combineren, ik werk grafisch met Illustrator. Iemand een mooie oplossing of tip?