Thuis heb ik een Exchange 2003 server draaien. Dit werkt prima. Ik heb alleen het probleem dat sommige gebruiker mij niet kunnen e-mailen. Zij krijgen een foutmelding terug. Het gaat om de volgende foutmelding:
Omdat mijn provider geen vast ip-adres geeft, verandert mijn ip-adres wekelijks (heel vervelend). Omdat ik mijn domein toch wil koppelen aan mijn ip-adres, gebruik ik hiervoor een hostname, ook wel: ***.homeip.net. Aan de hostname wordt mijn domein weer gekoppeld. Ik denk dat dit het probleem is. Ik stuur met mijn domein (Domein.nl), maar reply-en gebeurd naar mijn hostname (***.homeip.net).
Moet ik de hostname nog ergens in de Exchange definiëren?
Ik heb wel een idee wat het probleem is, maar ik zou niet weten hoe ik dit kan oplossen. Het is als volgt:The original message was received at Tue, 11 Sep 2007 09:17:55 +0200
from localhost.localdomain [127.0.0.1]
----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<Angelo@***.homeip.net>
(reason: 550 5.7.1 Unable to relay for Angelo@***.homeip.net)
----- Transcript of session follows -----
... while talking to Angelo.***.homeip.net.:
>>> DATA
<<< 550 5.7.1 Unable to relay for Angelo@***.homeip.net
550 5.1.1 <Angelo@***.homeip.net>... User unknown
<<< 554 5.5.2 No valid recipients
Omdat mijn provider geen vast ip-adres geeft, verandert mijn ip-adres wekelijks (heel vervelend). Omdat ik mijn domein toch wil koppelen aan mijn ip-adres, gebruik ik hiervoor een hostname, ook wel: ***.homeip.net. Aan de hostname wordt mijn domein weer gekoppeld. Ik denk dat dit het probleem is. Ik stuur met mijn domein (Domein.nl), maar reply-en gebeurd naar mijn hostname (***.homeip.net).
Moet ik de hostname nog ergens in de Exchange definiëren?