Aangemaakt image van 160GB niet vindbaar

Pagina: 1
Acties:

• three2five
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-02 22:48
Ik heb gisteren op een P4 3,06 Packard Bell een image aangemaakt van een NTFS partitie. Deze partitie zelf had een grootte van (ong.) 200 GB waarvan 160GB bezet was. Dit was niet de systeempartitie, gewoon een dataopslag partitie. Daarnaast heb ik ook de packard bell partitie geghost (ong. 5GB)

Van de 200GB partitie heb ik een image aangemaakt op een extern Firewire schijf (500 GB western digital). In dezelfde sessie heb ik een image aangemaakt van de recoveryschijf. Dit gebeurde met Norton Ghost in de standaard modus vanuit dos door middel van partitie naar image. De externe Firewire schijf heeft 1 enkele NTFS partitie.

Ik vrolijk opnieuw installeren met een volledige format, kijk ik later op de Firewire schijf, en staat de recovery image er wel op, maar de grote image van 160GB niet. Er staat bij de eigenschappen van de firewire schijf wel heel duidelijk dat er 160GB mist.

Het lijkt me dat de image wel is aangemaakt, maar dat de juiste verwijzing in de NTFS tabel mist of iets dergelijks.

Nou kon het natuurlijk zijn dat mijn probleem een bekend probleem is, onder het mom van "bestanden groter dan" etc. en ik vroeg me af of er andere mensen ditzelfde probleem kennen?

Eigenlijk allemaal best verrot omdat het niet om mijn eigen data gaat en ik toegezegd had dat de computer vanavond klaar zou zijn. Nooit te oud voor een leermomentje...

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ghost heeft hier wel vaker last van. Even chkdsk draaien op die partitie heeft het volgens mij de vorige keer bij mij opgelost. Anders kun je attrib nog proberen.

• three2five
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-02 22:48
Stom dat ik dat niet eerst zelf heb geprobeerd, maar dat lijkt de oplossing te zijn. Iig geeft chkdsk een vermelding van het vermiste bestand (wat mij al heel blij maakt :)) en is nu de files aan het checken. Hier blijft ie tot nog toe hangen op 0%, maar de firewire schijf geeft wel activiteit aan, dus ik denk dat het ook wel goed komt. Iemand enig idee hoelang chkdsk er over doet om een bestand van 160GB te checken?

edit: Holy shit, dat ding is nu al meer dan 1,5 uur bezig en staat nog steeds op 0%. Terwijl de schijf makkelijk 50MB per seconde haalt (en in zelfs in DOS is het minimaal 20MB per seconde). Ik hoop dat hij over een uurtje toch meer teken van leven geeft, want dan zou die toch wel het hele bestand hebben kunnen lezen lijkt mij zo. Nog steeds wel schijfactiviteit...

[ Voor 31% gewijzigd door three2five op 19-09-2007 13:03 ]