Welk geheugen moet ik kiezen?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-05 15:03
Ik ben een nieuwe PC aan het samenstellen. De processor wordt een Intel 6750.
Echter welk geheugen moet ik hierbij kiezen?

Ik kan (met mijn budget) kiezen tussen 2 x 1 gb 800 Mhz. CL 5 of 2 x 1 gb 667 Mhz. CL 4.

De concrete vraag is dus: wat weegt zwaarder mbt de geheugensnelheid, het aantal mhz. of cd Cas Latency?

Ik ben overigens geen extreme overklokker.

Verwijderd

Dat 667 zou sneller moeten zijn, maar het ligt eraan wat voor soort je koopt. In het praktijk merk je er zelf bijna niets van. Als je gaat overklokken heb je iig meer dan 667 nodig. Zo niet kan je gewoon de goedkoopste kingston valueram 667 halen.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik dacht juist dat het aantal mhz meer invloed had. Elke keer als geheugen sneller wordt gaat de CAS omhoog. In dit geval denk ik niet dat 667 met CL4 sneller is dan 800 met CL5. As always: correct me if i'm wrong

Het belangrijkste is welk moederbord je hebt gekozen en op hoeveel Mhz deze werkt.

☻/
/▌
/ \

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-05 04:03
er zijn minstens 10 van deze topics te vinden via de search, om niet te zeggen dat het in de FAQ staat en het c2d oc topic

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-05 15:03
Nou Mr.Alfabet, ik heb gezocht, maar geen antwoord op mijn vraag gevonden.

[ Voor 8% gewijzigd door ruftman op 19-09-2007 11:58 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nou Mr.Alfabet, ik heb gezocht, maar geen antwoord op mijn vraag gevonden.
Nee, er staan geen kant-en-klare antwoorden in, maar tips waarmee je zelf op zoek kunt gaan. Helaas laat je dat (niet voor het eerst) na. GoT helpt mensen die zichzelf helpen. Begin daar eens mee.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.