1280x1024@60 is geen 1280x1024 op samsung tft

Pagina: 1
Acties:

• yrosma
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-03 17:18
Ik heb sinds een tijdje een heel vreemd probleem met mijn Samsung Syncmaster 730BF. Als ik hem in 1280x1024@75 zet is er niks aan de hand en klopt alles. Zet ik hem echter op 1280x1024@60 dan klopt het niet meer. In het menu van samsung kan ik zien dat hij een input van 1280x720@60 krijg. De resterende pixels van de 1024 kan ik gewoon naar beneden scrollen. Zet ik hem weer terug op 75Hz is weer alles goed. Nu heb ik hem dan ook altijd op 75Hz staan dus geen probleem.

Het probleem komt pas als ik sommige spellen wil spelen. Ik kan niet bij allemaal het aantal Hz instellen en sommige pakken dus 60Hz waardoor ik weer dit probleem heb. Alleen 1280x720 wordt echt op het scherm gedisplayed. Streched dus. De rest kan ik wel gewoon zien door met de muis naar beneden te bewegen en dan scrolled het scherm. Nu heb ik er een crt naast staan dus open nu vaker de dispay setting en verander het aantal Hz weer nadat ik het spel heb opgestart maar dit is toch wel een beetje omslachtig. En ik snap ook niet waarom 1280x1024@60 nu opeens niet meer fatsoenlijk werkt.

In eerste instantie dacht ik dat het mijn drivers waren. Heb een nvidia 7800GT van MSI. Maar heb verschillende driver versies geprobeert maar ik blijf het probleem houden. Heb ook in de driver settings gekeken of ik iets kon vinden wat dit misschien zou kunnen verklaren maar ik kon niks vinden. Nu wilt dat natuurlijk niet zeggen dat er ook geen optie voor is:)

Ik heb een hele tijd alleen WoW gespeeld (ook nog vooral window mode) en dus had ik er geen last van maar ben nu weer wat vaker andere spellen aan het spelen en dan begint het toch wel erg vervelend te worden. Dus als iemand nog een idee heeft? ;)

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:41

HugoBoss1985

Xenotech

Heb je de drivers goed verwijderd met bijvoorbeeld drivercleaner?

Ik kan me voorstellen dat het een optie is binnen je driver panel en dat die op één of andere manier blijft staan.

Probeer het eens op een ander systeem met jouw monitor en kijk eens hoe het dan zit met die input.

Een TFT kun je volgens mij beter op 60HZ houden omdat het native is voor TFT schermen.

[ Voor 13% gewijzigd door HugoBoss1985 op 19-09-2007 10:03 ]

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Heb je de juiste monitor drivers geinstalleerd?

("Drivers voor een beeldscherm??" Ja, het is in feite gewoon een lijstje met wat je scherm aan resoluties en refresh rates accepteert. Op die manier beperk je de kans dat je scherm een signaal ontvangt waar het niet, of niet goed, mee overweg kan.)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• yrosma
Als ik in display properties kijk zie ik gewoon plug en play monitor staan dus niet geinstalleerd. Maar in mijn nvidia properties herkent hij gewoon mijn samsung tft en mijn crt dus zou het dan nog nodig zijn om ze voor windows te installeren? Denk ook niet dat ik de drivers heb maar zal wel eens bij samsung kijken of ik ze kan vinden.

Ik heb geen drivercleaner gebruikt om de drivers helemaal weg te halen. Is dit toch nog steeds nodig wanneer je een nieuwe driver voor dezelfde kaart installeerd? Misschien dus wel:) dus we gaan dat vanavond als eerste maar eens uitproberen.

Ga van het weekend naar een vriend met mijn pc. Mocht ik de problemen nog niet hebben opgelost ga ik wel eens kijken wat mijn scherm op zijn computer doet. Als het daar wel gewoon werkt weet ik dat het aan mijn systeem ligt. Waarschijnlijk dan Windows er maar eens opnieuw opgooien maar liever niet eigenlijk:)

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:41

HugoBoss1985

Xenotech

Nouja, drivercleaner is niet nodig maar in jouw geval is het de moeite waard om eens te proberen toch?

Tja de monitor drivers... ik heb een Samsung 226BW en ik heb die drivers er niet op staan, toch heb ik 0,0 problemen.

Maar ik zeg niet dat het jouw probleem niet kan verhelpen, dus probeer dat inderdaad ook nog even.

• john19_386
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-01-2025
Ook voor dit topic :P :

Ik heb dit probleem gehad met mijn Samsung, alleen met de resolutie 1440x900. Ik heb het probleem kunnen verhelpen door de timing standard te veranderen. Toen ik deze op GTF zette was het probleem opgelost.

Deze optie kun je vinden in de nVidia control panel onder 'aangepaste resoluties beheren'. Vul hier dus 1280x1024 in en onder geavanceerde opties zet je de timing standard op GTF.

Controleer of dat het aantal actieve verticale lijnen staan op 1024!

• yrosma
Ik heb die optie inderdaad in het menu gezien en ook even meegespeeld. Heel voorzichtig dan aangezien ik niet echt een idee had wat ze deden:) Heb zo geen waardes verandert, alleen welke timing standard hij moest gebruiken. Maar dat loste niks op. Maar heb niet gekeken waar de verticale lijnen op stonden. Mocht het verwijderen van de driver niks oplossen dan zal ik dit zeker nog eens proberen:)

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

Je kan met het programma powerstrip timings forceren in games. Dat deed ik vroeger altijd met een oude 17" Highscreen CRT. Het beeld zag er niet uit op 60Hz, naast de standaard trilling deed het domme scherm ook nog eens een flinke stretch aan de rand van het scherm, niet weg te krijgen :? Met Powerstrip 85Hz forcen werkt prima, ook in games.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• yrosma
Ik heb de monitor drivers geinstalleerd onder windows en het probleem is opgelost. Ik kan nu fijn 1280x1024@60 selecteren en nu is het ook gewoon 1280x1024:) Vreemde is nu wel dat nadat ik 1280x1024@60 heb gekozen met de monitor drivers geinstalleerd. 1280x1024@75 opeens geen optie meer is. Terwijl het dat eerst wel was. Zelfs nadat ik de monitor drivers geinstalleerd had. Maar nadat ik 60Hz gekozen had is het opeens geen optie meer. Beetje vreemd maar maakt ook niet zoveel uit. Ik zie toch geen verschil tussen 60Hz en 75Hz. Snap nog steeds niet wat er aan de hand was/is maarje het werkt nu:)
Pagina: 1