Toon posts:

[BF2] Drop in performance na tijdje spelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey!
Ik speel al heel lang BF2. Eerst op een Pentium 4 met mijn 6800GT. Daar liep het goed maar ik kon niet alle instellingen op het hoogst doen totdat ik van 1Gb naar 2Gb ram ging.
Nog niet zo heel lang geleden ben ik overgegaan op een Core 2 Duo e6600 met een Nieuw Intel moederbord. In het begin liep dit dus echt super.
Omdat ik eigenlijk een beetje wacht op de 9000 serie van Nvidia heb ik nog steeds mijn XFX 6800GT. Dus besloot ik hem maar is een beetje te overclocken met Riva Tuner. De eerste keer dat ik dit ging doen kreeg ik steeds driver conflicts. Dus heb ik alles er afgegooid en deed ie het weer prima. Nadat mijn PC al weer is op nieuw was geïnstalleerd besloot ik het nog is te proberen. En het werkte prima! BF2 rond de 60-100FPS met alles op z'n hoogst. Maar BF2 kan waarschijnlijk niet zo goed tegen overclocken want na een tijdje spelen kreeg je echt zo'n verschrikkelijke drop zeg maar en ging alles ontiegelijk sloom. Ook kreeg ik last van een echte soort van vastlopers. Ik speel dan en na een tijdje gaat alles zooo sloom en traag. Ook werden mensen waarmee ik Skypte zomaar opgehangen en liep BF2 helemaal vast.
Na het de deinstalleren van alle overclock software bleef dit probleem dus heb ik weer mijn PC helemaal opnieuw geïnstalleerd. Maar helaas, het probleem blijft. Ik begon gister met spelen en het liep heerlijk maar weer na een tijdje ging het heel sloom. Skype bleef wel gewoon aan en de PC liep niet helemaal vast. Maar je kon echt niet meer lekker spelen.

Wat mij vooral opvalt is dat mijn Harde Schijven als een gek gaan ratelen. Alsof je op virussen aan het scannen bent.

Weet iemand wat het kan zijn? Is mijn grafische kaart gewoon beschadigt ofzo? Ik weet zeker dat hij tijdens het overclocken niet warmer is geworden dan 75 graden. Verder heb ik er ook geen rare dingen meegedaan.
Ik speel ook altijd met Virus- en Spywarescanners uit en gebruik dus alleen Skype op de achtergrond.

Mijn systeem:
Core 2 Duo e6600.
2.5GB Corsair Ram DDR2 (net voor ik voor de laatste keer Windows opnieuw ging installeren heb ik er 512MB bijgestopt. Dit reepje had ik nog liggen)
Intel 965LT moederbord.
XFX 6800GT PCIe + Zalman cooler.
2 Sata Maxtor schijven van 80Gb.
Windows XP Professional
Alvast bedankt :D

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:37

r.marijnissen

sapphire512mb

Harde schijven die blijven ratelen die doen iets.

Misschien is je hd ver weg dood.

Moet wel zeggen een 6800gt met alles high?
Lijkt me sterk mijn x1950pro heeft er nog moeite mee alles high op reso 1280.

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is vreemd. Ik kan idd alles op high spelen. Ik heb nu wel alles even omlaag gezet. Maar weer na een tijdje loopt het helemaal vast. Als ik dan CTRL + ALT + Delete doe krijg ik gewoon taak beheer en zit ik in Windows. Dan zie ik dat het processor gebruik maar 4% is.
De harde schijven doen het prima. Verlies niets ofzo. Maar ze gaan wel ernstig ratelen dan.
Ik ga in het weekend of zo even die kaart in een andere pc zetten. Kijken of het dan ook gebeurd.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, even een schopje.
Nadat ik Anti Alaising heb uitgezet kon ik van de week wel weer goed spelen (1 tot 2 uur). Maar vanochtend, na ongeveer 1 uur spelen, begon de harde schijf weer extreem te ratelen en ging het weer heel traag. Maar weer was er relatief weinig processor en geheugengebruik. Ik heb de PC vandaag niet meer uitgezet en ik wilde dus net weer gaan spelen. Maar bij het laden al van de map ging de harde schijf weer te keer en werd iemand op Skype opgehangen nadat hij bleef hangen.
Ik ben nu van plan 1 grote harde schijf te kopen. En dan de bios van de grafische kaart opnieuw te flashen.
Kan dit het probleem oplossen? En waar kan ik bios versies vinden voor mijn grafische kaart?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:04
En je gebruikt welke versie van Windows...?

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
gooi je BF2 shader cache eens leeg, defragmenteer je harddisk en start de game om de shaders opnieuw te optimaliseren...dit zal in elk geval aardig schelen qua harddisk geratel

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:19
Harde schijven kunnen om verschillende redenen gaan ratelen:
Problemen mat je harde schijf (overlijdend)
Een virrus/spyware doorzoekt je harde schijf(windows eroverheen geschreven of vanaf 0 geinstalleerd?)
SWAP file moet actief worden gebruikt(lijkt mij in deze situatie raar)
Een programma gebruikt extreem veel harde schijf access(blijkbaar geen)

De eerste twee punten zou ik extra sterk naar kijken. Dus:
Controleer je harde schijf is helemaal op bad sectors/SMART status e.d.
Doorloop eens een online virusscanner.: http://housecall.trendmicro.com/

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.
En stom gebruik Windows XP professional.
Ik zal eens een tooltje downloaden. Virusen heb ik al gechekt etc.

Verwijderd

Topicstarter
Nou beetje late reactie maarja.
Ik heb de Harde Shijven helemaal nagekeken met de tooltjes van Seagate en daar kwam niets negatiefs uit. Daar is dus niets mis mee.

Verder heb ik dus ontdekt dat als ik ga spelen in Battlefield 2 of in World in Conflict met 4x Anti Allias ingesteld in het spel zelf dat hij dan vast begint te lopen. Dus hij word heel traag, harde schijven maken veel herrie maar de computer reageert nog wel. Als ik het spel dan afsluit met CTRL+ALT+DEL dan vraagt het spel niet meer geheugen dan normaal, maar blijft het proces wel heel lang draaien terwijl het spel al weg is.

Als ik 4x AA instel in de Nvidia drivers en ga Sim City 4 spelen dan gaat het wel goed. Maar bij spellen als BF2 loopt het weer helemaal vast.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2007 10:04 ]

Verwijderd

Doe er eens alinea's erin en zet wat je gedaan hebt in een logische volgorde. Het is nu wel erg uitzoeken allemaal (het hoeft niet hoor, maar ik hoef niet geholpen te worden).

Hoe zit het met de SWAP file zoals al eerder genoemd is inclusief hoeveel ruimte vrij is op al je schijven? Wat zijn de resultaten van de tests, zoals bijvoorbeeld de SMART status van je HD's wat ook al eerder ter sprake is gekomen?
Voeding, merk met wattage...

Grafische kaart > 3dmark in een loop laten draaien ofzo, kijken wat dat oplevert. En als je de mogelijkheid hebt tijdelijk een andere kaart erin doen.

Je hebt ene paar maal je pc opnieuw geïnstalleerd? Toevallig niet wat drivers vergeten? kan een 3dmark score misschien wat meer over zeggen. Met wat voor instellingen speel je de spellen, ik vraag het maar aangezien je niet echt overkomt alsof je veel verstand van zaken hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn dus niet de harde schijven.
Ik ben geen drivers vergeten die heb ik allemaal goed geïnstalleerd (eerst de chipset drivers etc. etc.)

Ik ga denk ik de PC maar weer opnieuw installeren aangezien ik de kaart straks wil verkopen. Dus dan moet die natuurlijk goed werken. Ik moet dus zeker zijn dat het softwarematig is en niet hardwarematig want dan heb ik een probleem.

Ik ga namelijk wachten op de G92 (beetje offtopic: dat is toch wel het wachten waart? Ik ben namelijk net jarig geweest dus het word of nu een 8800GTS 640 of een 8800GT met de G92 chip)

// Ik vergeet trouwens helemaal te vertellen dat toen dit probleem ontstond (na het overclocken) ik de PC dus opnieuw heb geinstalleerd en het is dus niet opgelost. Ik weet dus niet of het wel helpt om hem weer opnieuw te installeren.
Ik wil als ik een nieuwe grafische kaart krijg namelijk de hele PC weer opnieuw installeren.

/// Ik ga nu de kaart maar in een andere PC zetten kijken of dat helpt.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2007 10:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het begint er steeds meer op te lijken of er iets mis is met mijn eigen PC. Ik heb namelijk een nieuwe Ati kaart (HD2600) voor onze Media Center. Die heb ik dus geprobeerd in mijn eigen PC omdat ik dacht dat mijn oude 6800GT kapot was. Ik krijg namelijk binnekort een nieuwe kaart maar ik wacht even op de 8800GT.
Deze kaart geeft dus ook heel veel problemen in mijn PC ([Asus Ati 2600XT]Installatie problemen. kijk hier maar). Zo chrast de GPU de hele tijd en krijg ik dan een "rapport versturen" melding van Ati. Ook loopt de hele PC vast (tenminste ik krijg heel veel grijze lijnen in beeld, stukken blijven hangen) als ik AtiTools probeer de openen.
Maar het rare is dus dat als ik deze kaart in de Media Center zet (vista x32) dan doet hij het dus prima. Ik heb zelfs Atitool gedraait met de kubus maar dit liep ook prima.
Nou ben ik dus bang dat er iets goed mis is met mijn eigen PC. Maar ik weet echt niet wat dat kan zijn. Ik heb al memtest gedraait en ik ben weer mijn PC opnieuw aan het installeren. Wat kan er nou nog mis zijn, dat problemen met de grafische kaart maakt, waardoor het lijkt dat deze kapot is, maar wat dus eigenlijk niet zo is :S.

Ik ga dus nu mijn oude 6800GT in de Media Center stoppen om te kijken of ik hier wel BF2 kan spelen met 4xAA zonder dat hij helemaal vastloopt. Als dat dus prima loopt is er dus echt iets mis met mijn eigen PC.
Groetjes!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
r.marijnissen schreef op woensdag 19 september 2007 @ 18:18:
Moet wel zeggen een 6800gt met alles high?
Lijkt me sterk mijn x1950pro heeft er nog moeite mee alles high op reso 1280.
x1950 pro doet het met gemak hoor.
Ik heb zelf ook x1950 pro, draai alles op high, AA x6, 1280x1024, rond de 80-90 Fps :*)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dit topic is al twee maanden oud, en de laatste reply van de TS al meer dan een maand. Laat het dan ook lekker zo, als het nog niet werkt kan de TS dat melden met z'n nieuwe bevindingen, en als het al wel werkt zou het wel netjes zijn als de TS de oplossing, of de fout kon posten.

Voor zo'n kleine opmerking echter, hoef je dit niet te kicken.
Pagina: 1