Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Cyberjoi82
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-05 10:16
...

[ Voor 98% gewijzigd door Cyberjoi82 op 01-10-2007 10:49 ]

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 21:56
Waar werk je nu en hoe ziet daar je toekomst eruit? Hoeveel dagen werk je? etc.. =)

www.maartenlangelo.nl

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Boss

+1 Overgewaardeerd

Als je nu al weet dat je tenminste voor een half jaar werk hebt, kan je de stap zetten. Ik zou niet zomaar eerst besluiten te freelancen en dan eens op zoek gaan naar klanten.

En bedenk voor jezelf alvast waar je verder nog opdrachten vandaan kan halen, of je kan samenwerken met andere partijen, etc. etc.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:43
Cyberjoi82 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 09:48:
Hey Tweakers,

Ik ben al een tijd aan het denken om freelance te gaan werken als Coldfusion programmeur. Echter heb ik nog 'maar' 2 jaar ervaring, ik ben wel certified.
Heeft 1 van jullie ook een goede ervaring met Freelancen in een vergelijkbare situatie (bijv. Php programmeur met 2 jaar ervaring)
Wat zouden mij kansen zijn?

Zelf kan ik wat risico lopen, omdat mijn vriendin (langdurige relatie) fulltime werkt en bij weinig/geen opdrachten de financiële lasten kan dragen.

Ik heb langdurig alle info op lancelots.nl op nageslagen, waar alles over Freelancen wordt uitgelegd.
Heb net 2 jaar ervaring als tester en ben freelancer. (wel op TAO basis (Tijdelijke Arbeids Overeenkomst))

Wat ik heb gedaan is een CV aangemaakt op Monsterboard, neerzetten dat je freelancer bent, en afwachten hoeveel reactie er komt. Aan de hand daarvan bepaald of er animo genoeg is in mijn vakgebied.
Dat was er dus, en toen de stap genomen als freelancer.

De vraag die je jezelf moet stellen is gewoon of er genoeg werk voor je is. Is er een tekort aan mensen zoals jou nu bij je werkgever, dan weet je opzich wel genoeg.

• Tanuki
  • Niet online
Gewoon op sites als PHP Freakz en Sitedeals rondzwerven, daar staan genoeg vacatures.

Als je wilt werken, dan kan dat altijd. :)

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• Cyberjoi82
Maarten L schreef op woensdag 19 september 2007 @ 09:53:
Waar werk je nu en hoe ziet daar je toekomst eruit? Hoeveel dagen werk je? etc.. =)
Ik werk nu fulltime (40 uur) als CF programmeur en ik ben niet geheel tevreden met de werkzaamheden die ik daar verricht. Voornamelijk eentonig, en ik denk dat ik als freelancer meer variatie in mijn carriere kan vinden.
De toekomst, tsjah ik kan daar altijd wel blijven werken, maar ECHT groeien (qua werkzaamheden,verantwoordelijkheden) zit er gewoonweg niet echt in. Als ik een jaar langer doorwerk, dan zal ik min of min nog steeds dezelfde werkzaamheden uitvoeren.

• stimpyrulez
Cyberjoi82 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 10:24:
[...]

Ik werk nu fulltime (40 uur) als CF programmeur en ik ben niet geheel tevreden met de werkzaamheden die ik daar verricht. Voornamelijk eentonig, en ik denk dat ik als freelancer meer variatie in mijn carriere kan vinden.
De toekomst, tsjah ik kan daar altijd wel blijven werken, maar ECHT groeien (qua werkzaamheden,verantwoordelijkheden) zit er gewoonweg niet echt in. Als ik een jaar langer doorwerk, dan zal ik min of min nog steeds dezelfde werkzaamheden uitvoeren.
Maar denk je dat ook niet te hebben als je freelancer wordt?
En de vraag is wat voor een opdrachten zoek je dan?

Alleen opdrachten van Bijv. 3 maand, of wil je soms wel effe ergens langer zitten?
Bij alleen 3 maand, dan zou het wel uitdagender worden, aangezien je meer variatie hebt. Blijf je ergens langer hangen, dan zit de kans er in dat je weer in de "sleur" terrecht komt

Als je het doel hebt om bij 1 werkgever langer te blijven hangen, heb je als freelancer al snel het probleem dat je met een VAR min 3 werkgevers moet hebben.

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 20:38
Cyberjoi82 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 10:24:
[...]

Moet het persé freelance zijn? Misschien is het verstandig om een andere werkgever te zoeken, wanneer je niet kunt groeien.

• Cyberjoi82
Abom schreef op woensdag 19 september 2007 @ 10:36:
[...]

Moet het persé freelance zijn? Misschien is het verstandig om een andere werkgever te zoeken, wanneer je niet kunt groeien.
Ben ik ook aan het overwegen, bij de laatste contract onderhandeling was ik al in contact gekomen met verschillende andere bedrijven die me HEEL graag willen. De markt voor mij is nu goed.
Ik had toen toch gekozen voor mijn huidige werkgever, er werden een aantal beloftes gedaan wat betreft de werkzaamheden (ik was voornamelijk 90-99% bezig met het oplossen van bugs)
En de werksfeer,collega's zijn allemaal top.
Dat ging een tijd goed, maar niet verzanden we weer in het oude patroon....

Maar freelancen lijkt me leuk, voor omdat je vrijheid heb, hard werken wordt goed beloond en vooral de afwisseling.

• stimpyrulez
Cyberjoi82 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 11:16:
[...]

Ben ik ook aan het overwegen, bij de laatste contract onderhandeling was ik al in contact gekomen met verschillende andere bedrijven die me HEEL graag willen. De markt voor mij is nu goed.
Ik had toen toch gekozen voor mijn huidige werkgever, er werden een aantal beloftes gedaan wat betreft de werkzaamheden (ik was voornamelijk 90-99% bezig met het oplossen van bugs)
En de werksfeer,collega's zijn allemaal top.
Dat ging een tijd goed, maar niet verzanden we weer in het oude patroon....

Maar freelancen lijkt me leuk, voor omdat je vrijheid heb, hard werken wordt goed beloond en vooral de afwisseling.
De markt is nu ook heel goed! Dus als je het leuk lijkt, probeer het dan gewoon.
Als je een leuke buffer hebt voor bijv. de eerste 2 maand (mocht je niet gelijk een opdracht hebben) en je vriendin vind het goed (ze had een vaste baan dadacht ik gelezen te hebben), waar wacht je dan op!

Ik zou het gewoon doen. Heb je na +/- 2 a 3 maand geen opdracht, dan ga je toch gewoon weer bij een bedrijf in dienst! (denk niet dat je thuis hoeft te zitten!)

Zou ook eens na denken over TAO. Levert niet zo veel op als echt freelancen, maar geeft je wel de voordelen, en de vrijheid, en het salaris van een freelancer. ;) (dus je hebt geen boekhouding en zo)

(ben dit zelf begin dit jaar gaan doen, en nog geen spijt gehad. Nog niet thuis hoeven zitten, en zo als de markt nu is, waarschijnlijk de komende tijd ook niet)

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
stimpyrulez schreef op woensdag 19 september 2007 @ 10:09:
[...]

Heb net 2 jaar ervaring als tester en ben freelancer. (wel op TAO basis (Tijdelijke Arbeids Overeenkomst))

Wat ik heb gedaan is een CV aangemaakt op Monsterboard, neerzetten dat je freelancer bent, en afwachten hoeveel reactie er komt. Aan de hand daarvan bepaald of er animo genoeg is in mijn vakgebied.
Dat was er dus, en toen de stap genomen als freelancer.

De vraag die je jezelf moet stellen is gewoon of er genoeg werk voor je is. Is er een tekort aan mensen zoals jou nu bij je werkgever, dan weet je opzich wel genoeg.
Als er reacties zijn, geeft het aan dat je op dit moment wel redelijk goed in de markt ligt. Het hangt er natuurlijk nog steeds van af of je uiteindelijk de stap durft te maken ook al is er genoeg werk voor je.

• stimpyrulez
Radical1980 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 21:30:
[...]
Als er reacties zijn, geeft het aan dat je op dit moment wel redelijk goed in de markt ligt. Het hangt er natuurlijk nog steeds van af of je uiteindelijk de stap durft te maken ook al is er genoeg werk voor je.
Jeps, en die stap moet je zelf maken. ;)

En vond het ook wel irritant, aangezien ik een opzeg termijn had van 2 maand. En toen nog geen opdracht had.
Maar ja, wie niet waagt.....

Maar moet zeggen, 4 weken voor dat ik weg kon had ik een opdracht te pakken, en zit daar nogsteeds ;).
Pagina: 1