wat is goed om video's op te nemen?

Pagina: 1
Acties:

• Leknaas
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-05-2024
Hoi,

Aangezien ik niet al te veel verstand heb van systeempjes vraag ik jullie om hulp.
Ik heb een pc'tje nodig voor huis tuin en keuken gebruik, maar het moet ook mogelijk zijn om videobeelden van de camera op de hd te zetten. Via i-link, maar dit is hetzelfde als firewire toch?

Nu vraag ik mij af wat ik het beste kan doen qua configuratie, allereerst moet ik wel weten wat het meest gebruikt wordt.
In deze BBG (http://tweakers.net/reviews/702/2) staat bij het moederbord dat er zowel op het moederbord als op de videokaart een firewire aansluiting kan zitten. Wat is beter?

Ik kan ook kiezen voor een moederbord met geïntegreerde videokaart, werkt dit beter dan moederbord en videokaart los ? Of is de kwaliteit en snelheid van opnemen ook sterk afhankelijk van de processorsnelheid?

Kortom eigenlijk teveel vragen voordat ik goed kan kiezen.
Graag jullie kennis hierover :)

undefined

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

i-link = firewire = IEEE1394.

Verder heb je voor het standaard werk niet zo'n spannende pc nodig, een standaard camera via firewire aansluiten kon ik al op m'n celeron 1500je en dat ging prima. Hooguit duurt het renderen wat lang.
Verder maakt het weinig uit of je nu op een losse kaart je firewire hebt zitten of op je onboard. beide zijn snel zat voor je camera.

Belangrijkste is toch de hdd ruimte en snelheid. Zeker als je gaat capturen in DVformaat dan heb je al snel heel wat hdd ruimte opgeslokt.

• Leknaas
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-05-2024
Dus een asus moederbord M2NPV-VM zou in principe al voldoen om video's mee op te nemen.
http://www.asus.nl/produc...96&model=1138&modelmenu=1

En dan gooi ik er bijvoorbeeld een AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz processor op?

Is intern geheugen ook niet belangrijk, gaat ie anders niet stotteren / haperen?

Begrijp ik het goed als ik denk dat er op het moederbord eigenlijk een NVIDIA GeForce 6150 videokaart zit...? Is dit niet een beetje een slechte / lage videokaart?

undefined

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-02 13:16
Volgens mij moet je zelf wat meer onderzoek doen, als je even op google.nl zoekt kan je op al je vragen antwoord vinden.

Een x2 4200+ is snel genoeg, natuurlijk is intern geheugen belangrijk, zonder werkt je pc niet eens. De videokaart is niet belangrijk, als er geen spellen op worden gespeeld, wel moet er natuurlijk 1 inzitten, dus die onboard is goed genoeg.