[@mac] probleem met msn

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Schalkie
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik was gisteravond perfect online, word vanochtend wakker en zie dat Adium door een fout is afgesloten. Dat was sowieso nieuw voor me, maar ja ik klik op reopen en na enkele seconden krijg ik deze melding:

Important service announcement: Because of a recent system update, you must change the e-mail address that you use to sign in to Windows Live(TM) Messenger. Until you change your e-mail address, you won't be able to use Windows Live(TM) Messenger.

To change your e-mail address and find out more about this system update, go to Help and Support

Als je naar die system update gaat staat er iets geschreven over Microsoft Office Live Communicator 2005. Nou lijkt me niet dat dit gisteravond opeens is doorgestuurd. Het probleem zit hem volgens de support pagina in het feit dat ik een message-only email gebruik, en schijnbaar willen ze dat ik die verander in een WLM adres voor mijn passport.

Heb tevens beneden gekeken bij mijn vader, en zijn non-WLM email werkt nog steeds vlekkeloos met msn (mail van de provider).

Zijn er mensen die dit probleem al een keer hebben gehad met hun @mac adres, en is er een oplossing, behalve mijn passport-ID te wijzigen in een wlm adres?

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:34
Ow shit, zelfde probleem hier! Ik kan met mijn mac.com adres niet meer op MSN!

-edit-

Instructies gevolgd op Help and Support, ik heb nu geen mac.com maar messengeruser.com login voor MSN :S

[ Voor 47% gewijzigd door ericafterdark op 19-09-2007 09:36 ]

Hier had uw reclame kunnen staan.

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-02 14:00
Heb helaas ook hetzelfde probleem, maar ik heb nu geen idee wat er precies aan de hand is. Heeft Microsoft nou gewoon besloten dat er geen externe adressen meer gebruikt mogen worden voor msn oid?

En als ik een nieuw adres aanmaak (@messengeruser.com), moet ik dan weer alle mensen aan m'n contactenlijst toevoegen (welke ik niet meer kan ophalen omdat ik niet kan inloggen)?

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02 17:58
heb nergens last van, ik gebruik adium met i.c.m. mijn @home mail adres en dat werkt perfect.

• ericafterdark
Het lijkt erop dat ze stap voor stap alle niet MS adressen gaan blocken.

Je behoudt je eigen contact list, het duurt wel even voordat het goed werkt. Nu staat iedereen bij mij op offline.

• Schalkie
  • Niet online
lekker dan, in ieder geval. Hoe hebben jullie het voor elkaar gekregen om te kiezen uit domeinen? ik Krijg er 1 voor mijn neus geschoven als ik op passport id wijzigen klik, en dat is Hotmail.

Naja toch maar gedaan, werkt voor geen meter dus. Enige mensen die me online zien zijn degene die me hebben toegevoegd onder de nieuwe mail, en daarna een offline bericht naar me hebben gestuurd, of ik naar diegene.

[ Voor 36% gewijzigd door Schalkie op 19-09-2007 18:21 ]

• ericafterdark
Ik kon kiezen tussen hotmail en messengeruser.com .... ik zie nog steeds iedereen op offline staan terwijl het volgens Microsoft maar een uur zou moeten duren.

Dit wordt nog wat...

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:30
ja Microsoft, jullie worden weer eens bedankt!
Nu heb ik 1 iemand online... en die heb ik mij laten toevoegen, dus ben benieuwd HOE dit af gaat lopen..

• Schalkie
  • Niet online
Schiet inderdaad niet op zo, lekker om aan projecten te werken voor school, als je met niemand kan communiceren. Ik vind het belachelijk dat hier geen statement over is uitgegeven, met op zijn minst een reden voor dit. Niks van Microsoft, niks van Apple.

Op het Apple .Mac forum wordt er ook over gepraat, maar er is verder niets wat schijnt te helpen.

Alhoewel op Adium schijnt er iemand te zijn die het offline probleem heeft opgelost door de beta van Adium te installeren en daarmee aan te melden, maar dit heeft voor mij niets gedaan.

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:30
Probleem is hier nog flink aanwezig.... lijkt erop dat alleen je contacten verwijderen en opnieuw toevoegen echt werkt.

Deze link lijkt me ook wel handig: Topic op .mac forum

• ericafterdark
Dit is gewoon echt niet leuk. Ik ben ingelogd met mijn nieuwe messengeruser.com adres maar iedereen is offline. Ik sta bij iedereen met mijn oude mac.com adres offline.

Verwijderd

Je kan je hele contactenlijst opslaan en in zijn geheel weer importeren. Niets aan het handje...

Verwijderd

Ja grumbl heb het zelfde. En bedankt weer MS. Echt stelletje prutsers eerste uur. Idd ik moet dus naar een @hotmail.fr account afsloten. En idd... iedereen is offline. En nu... wat is hier nou de bedoeling van? Ik ga morgen gewoon microsoft plat bellen hier in Parijs.

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-02 04:15
Hier geen last vooralsnog. Ik gebruik een passport account met mailadres op mijn eigen domein.

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-02 14:00
OK, mijn @mac.com adres werkt weer gewoon, heb niks speciaals gedaan, dus ik verwacht dat iedereen hem weer gewoon kan gebruiken.

Dus als je die procedure al door was geweest om een ander adres aan te vragen zou ik het gewoon nog een keer doen en dan weer naar je @mac.com adres.

Gelukkig had ik gisteren geen tijd om dat te doen :)

• Schalkie
  • Niet online
Helaas krijg je niet de kans om je adres nog een keer te veranderen, ik heb het niet zien staan in ieder geval, wat ik gister ook nog had gedaan was weer een nieuw passport maken met mn .Mac email, bij inloggen kreeg ik een aantal popups voor het toevoegen van iedereen die in mijn contactpersonen lijst stond.

Helaas is het offline online gebeuren er nog steeds.

• ericafterdark
Bij mij werkt het nu met mijn messengeruser.com adres die ik gisteren moest aanvragen als vervanging voor mijn mac.com

Mensen verschijnen online en chatten werkt ook.

Pagina: 1