Toon posts:

welke celeronII

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een celly 400 en die wil ik vervangen door en celeron 2 die errug goed overklokbaar is op een abit be6 II !;)
ik dacht iets van 600mhz of 566 ,
ik koop hem 2ehands.dus hij mag iets van euh 200gulden of minder weze ;)

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Ik zou de 600 nemen van de cCo stepping. Dit is een nieuwere versie, die wat beter overklokbaar is over het algemeen. De cC0 kan je herkennen aan het voltage. Hij moet default op 1.7V draaien (dit staat op de processor). De oudere cB0 stepping draait standaard op 1.5V.
200 piek voor een tweedehands is wl wat veel vindt ik hoor. in pricewatch staan ze nieuw voor net boven de 210,- (beiden, de 566 en de 600).

Verwijderd

Topicstarter
ow en hoe ver kun je die overklokken denk je

en ik snap nog steeds niet wat jullie met cCo stepping bedoelen :(

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een celeron 600gekocht! :):):):):)

Verwijderd

ik heb een celly 2 533 maar kan het niet o/c'en ;((

die klote gigabyte mobo doet het niet

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

mijn cel700 met cCo loopt op 1200!! FSB 114 echt stabiel blijft hij op 1050 fsb100....

greetz, succes met overclocken!

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Verwijderd

Mijn Celly 600 kosttte een paar weken terug zo'n f 220 bij Eynstein (had een 566 besteld maar kreeg een 600 voor dezelfde prijs). Ik zou dus een nieuwe kopen, dan heb je ook zeker een cC0 stepping. Dat kun je makkelijk checken, want op de CPU staat dan 1,7V.
Met je mobo (en je slotket)op 1,8V haal je dan makkelijk een fsb van 100.

Oh, en die stepping is eigenlijk een soort "versie". Regelmatig wordt het masker waarmee die chips geëtst worden verbeterd, en nieuwe masker heet dus een stepping. De laatste stepping is meestal de best oc-bare. Soms is ook van belang waar ze gemaakt worden, maar deze Celly's komen volgens mij allemaal uit Malaysia.

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 00:46
Ik zou geen 2e handse kopen om de volgende 2 redenen:
1. Degene waarvan je hem koopt vindt dat ie niet goed overclockbaar is en dat is ie dan waarschijnlijk ook niet.
2. Als je een 2e hands proc koopt koop je waarschijnlijk een oude Cb0 stepping, die lang niet zo goed overclockbaar is. Dus je wilt een nieuwe dan heb je zeker een Cc0

Verschil tussen Cb0 en Cc0:
Cb0 1.5V Cc0 1.7V
Cb0 oud Cc0 nieuw + core ietsiepietsie aangepast.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Topicstarter
telaat ...

maar hij had hem spiksplinternieuw en hij had hem niet overgelokt omdat hij tijdelijk was..dus voor mij een reden omtekope
Pagina: 1