Toon posts:

Migratie van WP 5.1 naar Word 2003/2007

Pagina: 1
Acties:
  • 653 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goededag,

ik ben op zoek naar een bedrijf dat bestanden overzet van WP 5.1 naar Word 2003 of Word 2007. Het gaat om zo'n 1000 bestanden die op zo'n 1000 floppy's staan. Dit is een privé zaakje voor de "hoge" baas dus wij willen er hier als afd. Automatisering liever zelf niet aan beginnen.

Het is ten eerste een rot werk en ten tweede heeft de "chief" zijn collectie (want dat is het) ingedeeld met spatie's welke schijnbaar verloren gaan in Word.

Het is dus de bedoeling dat het bedrijf allereerst alle bestanden overzet, maar dat ook de layout zoveel mogelijk behouden word of in ieder geval niet onoverzichtelijk word.

Iemand die kan helpen? Via google kom ik maar een stuk of 5 bedrijven tegen.
Prijskaartje is niet echt van toepassing, aangezien het niet uit de eigen zak betaald word.

Groet,
Mitchell

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2007 09:07 ]

Verwijderd

tussenstapje via open office?

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik zou zeggen huur een paar handige studenten in. Lekker goedkoop :)

Overigens bestaan er ook latere versies van WordPerfect dan 5.1 Volgens mij kunnen die wel de opmaak overnemen.

[ Voor 45% gewijzigd door Kurios op 19-09-2007 10:29 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 09:05:
ik ben op zoek naar een bedrijf dat bestanden overzet van WP 5.1 naar Word 2003 of Word 2007.
Lijkt me niet verstandig. Dan zit je nog met de opmaak. Ga naar een meer gestructureerd document, al was het maar Excel. Doe het dan meteen (ook) naar csv, zodat conversie de volgende keer bijna automatisch gaat.

Trouwens, elk op 1 diskette? Dan is de kans aanwezig dat een deel ondertussen corrupt is. Houd rekening met recovery-werkzaamheden.
Prijskaartje is niet echt van toepassing, aangezien het niet uit de eigen zak betaald word.
offtopic:
Die snap ik niet, dus als ik roep het voor 150eur/u te willen doen en ik schat 5 minuten per document bezig te zijn, is dat prima? Ik neem aan dat er wel iets van een bedrag in het hoofd zit ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Is het niet een kwestie van het aanschaffen van de laatste windows versie van Wordperfect? (is nu van Corel) Deze zal uitstekend overweg kunnen met de oude wp5.1 bestanden, en deze ook kunnen converteren naar andere formaten.

Verwijderd

Topicstarter
Een budget heb ik niet mee gekregen dus alle bedrijven zijn welkom aangezien ik er zelf zo weinig kan vinden. 1 tot nu toe en 2 die eerst een aantal voorbeelden willen voor ze een offerte kunnen toesturen.

En het gaat om ongeveer 3000 bestanden. Wij willen hier zelf niet aan beginnen aangezien wij hier totaal geen ervaring mee hebben. Nu kan converteren via een tooltje niet zo moeilijk zijn. Vaak genoeg gedaan van Office 2003 naar 2007. Maar aangezien dit zo'n groot aantal is en eigelijk voor privé zaken zijn willen we het dus niet zelf doen om simpelweg problemen of onverwachte dingen te voorkomen.

Er is mij vandaag al meerdere keren geadviseerd om niet te converteren naar word, omdat je dan over een x aantal jaar misschien weer hetzelfde probleem hebt. Ik heb de vraag mee gekregen of er naar Word geconverteerd kan worden, maar als er betere optie's zijn dan staan we daar uiteraard voor open.
Het moeten allen niet al te ingewikkelde programma's/bestandstype's zijn aangezien degene voor wie dit bestemd is geen held is in het gebruik van de computer. (dat zijn bestanden nog van wp 5.1 zijn zegt al genoeg denk ik)
Pagina: 1