Toon posts:

Wat kost dit zonder stilte?

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb mijn oog laten vallen op de IBL® PC 202 eco - AM2 van ikbenstil.nl
Ik vraag me af: wat zou zoiets kosten zonder de geluids- en energiebesparende maatregelen? Waar kan ik het dus mee vergelijken? Is het een configuratie waar ik (niet-gamer) nog jaren mee verder kan?

Configuratie:

Behuizing/voeding: Coolermaster 534, met geluidsisolatie en de IBL Power NT 380W voeding.
Moederbord: Asus M2NPV-VM - AM2 - Gb LAN- SATAII - nForce 430
Processor: AMD Sempron 3200+ AM2
Geheugen: 1024MB DDR2-RAM PC400 / PC3200, CL2,5
HDD: HD 250Gb Samsung, 7200 t/min, 8MB Cache, SATAII - silenced
DVD: Toshiba of Samsung
VGA kaart: onboard S3

Ik heb er zelf geen idee van, dus ik hoor het graag.

Dank en groet

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01 17:55

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

http://tweakers.net/pricewatch

hallo/dag-en is niet gewenst.

[ Voor 35% gewijzigd door WooK op 19-09-2007 09:07 ]

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Topicstarter
Met de pricewatch kom ik er niet uit.

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Hoezo niet ?

0.0

Verwijderd

Topicstarter
Omdat die configuratie voor mij abacadabra is. Wat moet ik bijv voor het geheugen invullen? Etc.
Ik hoopte dat er iemand was die aan de merken, types en cijfertjes wel ongeveer kon zien wat voor vlees we hier in de kuip hebben.

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:11
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 09:54:
Omdat die configuratie voor mij abacadabra is. Wat moet ik bijv voor het geheugen invullen? Etc.
Ik hoopte dat er iemand was die aan de merken, types en cijfertjes wel ongeveer kon zien wat voor vlees we hier in de kuip hebben.
die types en cijfertjes kun je gewoon uit pricewatch halen, bij het geheugen zoek je bijvoorbeeld op 1024 pc3200 en dan kijk je naar het goedkoopste resultaat

• beefstick
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-01 19:43
Misschien moet je in de pricewatch de dingen zoeken die in de IBL pc zitten. Die stamp je in je winkelwagen en je kijkt wat de totaalprijs is (je neemt dan dus geen stilmaakspul mee).

Verder of je er jaren mee verder kan? Lijkt me wel, ik zit hier naast iemand die sinds vandaag werkt op een pentium 100. Ligt dus helemaal aan je eisen. Een langzaam systeem kun je ook mee werken alleen moet je zelf een beetje in kunnen schatten wat je onwerkbaar langzaam vindt.

Voor mij persoonlijk is je gekozen systeem te langzaam, maar dat ligt meer aan wat ik tegenwoordig gewend ben.
Ga eens op internet zoeken naar bijvoorbeeld een benchmark van die processor, kijk eens wat voor geheugen je hebt en zoek eens naar verschillen met andere types, kijk eens of je echt wel een onboard grafische kaart wil hebben etc.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:13

Hail to the king baby!

• breekbrood
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-12-2025
de helft?

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-01 16:05
Misschien is het voor de TS een beter idee om gewoon naar een computer bedrijf te gaan? Als het al niet lukt om met de pricewatch aan de slag te gaan kun je er beter ook niet aan beginnen.

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Link naar een winkelmandje

Laat hier nog 20 euro bijkomen voor rubbertjes, fans en cool pasta.

Dan heb je helzelfde systeem alleen zonder isolatie en waarschijnlijk stillere voeding(terwijl die van collermaster ook al niet al te veel herrie maken)

Jouw naam in onder mijn Post

Verwijderd

Topicstarter
Daar kan ik wat mee.
Bedankt (ook al is dat ongewenst)

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 10:27:
Daar kan ik wat mee.
Bedankt (ook al is dat ongewenst)
Zo'n dingen zijn niet ongewenst hoor ;)
Groeten is gewoon overbodig, omdat het een beetje onoverzichtelijk wordt, zie (uit de faq):
De groeten

Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je persé zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.

☻/
/▌
/ \

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

offtopic:
Bedanken als je geholpen bent wordt dan weer wel op prijs gesteld. ;)

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
Nee hoor, je mag altijd dank je zeggen als iemand je geholpen heeft. :)

Maar vraag het wel jezelf af of je in staat bent om een PC te bouwen.
Laat het anders door een vriend die kennis heeft ervan of ga naar een PC winkel.

Verwijderd

Topicstarter
Solstice schreef op woensdag 19 september 2007 @ 10:30:
Maar vraag het wel jezelf af of je in staat bent om een PC te bouwen.
Laat het anders door een vriend die kennis heeft ervan of ga naar een PC winkel.
Nee daar ben ik idd niet toe in staat. Vandaar dat ik dat complete systeem wel zag zitten, maar nu weet ik dat ik dan wel de helft voor de stilte betaal. Beetje veel. Dus ik denk dat ik idd maar eens een vriendje ga vragen.

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
loser180 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 10:11:
Link naar een winkelmandje

Laat hier nog 20 euro bijkomen voor rubbertjes, fans en cool pasta.

Dan heb je helzelfde systeem alleen zonder isolatie en waarschijnlijk stillere voeding(terwijl die van collermaster ook al niet al te veel herrie maken)
Ik zat eens tekijken op www.ikbenstil.nl en toen viel me ook op dat je voor een upgrade van dvd naar dvd-RW 48,50 moet betalen, ze lijken me ook op andere onderdelen erg duur!

(die had ik al meegenomen in mijn winkel wagen)

Jouw naam in onder mijn Post

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:00

Thandor

SilverStreak

Dit soort topics zijn eigenlijk niet de bedoeling :o. Dit is namelijk prima zelf uit te zoeken a.d.v. de pricewatch. Als ik naar de specs kijk dan zie ik bij het geheugen geen merk staan, wij kunnen dus ook niet exact zeggen welk geheugen het is :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.