Toon posts:

achtergrondruis bij draadloze hoofdtelefoon

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik heb gisteren een draadloze hoofdtelefoon van Philips aangeschaft (SHC8565) die werkt op basis van FM-frequentie. Het niveau van achtergrondruis is echter onacceptabel hoog. Ik heb het volume op mijn audio (pioneer surround system) al zo hard mogelijk ingesteld en op de drie mogelijke kanalen de autotune gebruikt, maar dat verandert hier niets aan. Is hier een oplossing voor of is misschien de versterker van de surround system niet krachtig genoeg? Of is dit wellicht gewoon geen handige aankoop en kan ik beter een andere hoofdtelefoon aanschaffen (ik ben een liefhebber van klassieke muziek)?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Groet,
Niels

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:14

voodooless

Sound is no voodoo!

Wordt de ruis meer als je het volume opendraait? Heb je ook ruis als je niets aansluit (kabeltje gewoon los)?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Even wat testjes gedaan:

Als ik gewoon de powerknop van de hoofdtelefoon aanzet als het draadje eruit hangt hoor ik niets.

Als ik een cd laat spelen en tijdens het spelen het draadje uit de hifi trek, dan behoud ik inderdaad de ruis en valt de muziek weg.

Als ik het volume op de hoofdtelefoon naar een sterker volume draai, dan hoor ik de ruis ook harder.

Als ik een lager volume instel op mijn hifi-set (en dus een hoger volume op mijn koptelefoon), dan heb ik meer ruis, maar op dit moment heb ik de volume op de set zelf op maximaal en is het ruisniveau nog steeds aanzienlijk.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:37

GaMeOvEr

Is een hork.

Die draadloze dingen ruisen toch altijd? Tenminste, mij leek het ooit praktisch en ik ben meerdere modellen gaan beluisteren, maar heb toch maar een model met snoertje gekocht, want alle draadloze koptelefoons die ik beluisterd heb tot ongeveer 300 euro ruisten, in meer of mindere mate.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Erboven ook, FM band is nu eenmaail gevoelig voor oppikken storingen. Heb hier ook 3 setjes versleten en uiteindelijk een goede Sennheiser met een langere kabel genomen, ik heb liever last van een onhandige kabellengte als van onaanvaardbare bijgeluiden.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik heb zelf een JVC. Ik word gek van de ruis.
Precies zoals de TS omschrijft.

I gebruik dat ding niet meer.
Ik gebruik gewoon weer een koptelefoon met draad.

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Om praktische redenen zocht ik vroeger ook mijn heil in draadloze koptelefoons, maar na tal van - goedkope én dure - merken en modellen te hebben gehad (Akai, Sony, Sennheiser RS 65 en 85) ben ik uiteindelijk toch overgeschakeld naar koptelefoons met draad. De geluidskwaliteit van draadloze modellen is sowieso ver ondermaats aan diegenen met draad. En inderdaad, die ruis is altijd in meer of mindere mate aanwezig. Ik zou draadloze koptelefoons alleen durven aanraden voor TV-kijken eigenlijk.
Pagina: 1