Toon posts:

Website voor een vereniging

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nadat de voorgaande website - aldus de hoster - gehackt is, en verwijdert is door de hoster, heeft men zich tot mij gericht met de vraag of ik kan voorzien in een nieuwe website voor de vereniging.

Aangezien ik welwillend ben, maar helaas op korte termijn totaal geen tijd heb om me hiermee bezig te houden, vroeg ik me af of er geen standaard pakket is. Er zijn immers vele verenigingen met een eigen website.

Enig research leerde dat pakketten als Joomla veel te uitgebreid zijn, wiki's niet helemaal het doel zijn, blogs al helemaal niet de bedoeling zijn, fora slechts een deel van de gewenste oplossing zijn. Uiteindelijk kon ik niet veel meer bedenken.

Kort samengevat komt het op het volgende neer:

* ca. 12 statische pagina's (met informatie) die vanuit een menu benaderd kunnen worden en slechts met behoefte aangepast worden door één persoon - bij voorkeur online
* de mogelijkheid om extra statische pagina's toe te voegen of te verwijderen, met onmiddelijke automatische aanpassing van het menu - bij voorkeur ook online
* een forum onder een menuknop - uiteraard kan ik een kant en klaar forum linken
* een fotoboek, waarbij slechts één persoon foto's kan uploaden - ook hier geldt dat er genoeg oplossingen zijn die te linken zijn
* de mogelijkheden om eigen styles te maken en daarmee in één keer het uiterlijk van de site aan te passen

Aan de serverkant is PHP en een MySQL database aanwezig. Eventuele noodzakelijke extra's zijn geen probleem. Als die nodig zijn, moeten die er gewoon komen.

Iemand een idee of dit bestaat? Wellicht gebruik ik de verkeerde zoektermen, of heb ik een gat in de markt gevonden. 8)

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-07 22:13

Nik

Gewoon Joomla, de boel strippen, en je kan prima dergelijke pagina's aanmaken. Er zijn vele plugins zodat ook je forum en fotoalbum geïntegreerd worden in de site.

Er zijn zo veel CMS vormen wat dat betreft, het is maar net wat je fijn vind werken.

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓaℓa👌

Hiervoor bestaan enkele simpele CMSjes, bijvoorbeeld te vinden op http://www.opensource-cms.nl/.

Joomla is idd te uitgebreid voor wat je nodig hebt, zoekterm : "Lightweight CMS" ofzo ? :)
Succes :)

@ Hierboven, opzich wel mee eens, Joomla valt ook wel een beetje te strippen :)

[ Voor 16% gewijzigd door sky- op 19-09-2007 08:39 ]

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik ben bang dat je geen gat in de markt hebt gevonden; en ondanks dat je een netjes uitgeschreven verhaal hebt gepost is dit toch iets wat eenvoudig zelf te vinden is; en waar ook al erg veel vergelijkbare topics over te vinden zijn. Zie bijvoorbeeld [search=simpel cms] :)

Uiteindelijk is het elke keer hetzelfde verhaal; je begint simpel maar wil toch meer. Daarom is het inderdaad meestal verstandig een CMS uit te proberen dat je lekker vindt werken; daar een paar dagen tijd in te stoppen en het geheel dan gewoon op te zetten om er vervolgens niet meer naar om te kijken. Als je kan programmeren kun je natuurlijk altijd zelf iets bakken. Succes :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Dit topic is gesloten.