[XP-MCE] Juiste Hauppauge kaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 373 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
Ik heb een:

K7n2 met een AMD XP3000+. Daarnaast een Ati9600 en ook een Audigy 1. Dit geheel wordt geholpen met 768MB aan geheugen. Ik heb daarbij een PVR150MCE (denk ik) .

Nu klaagt MediaCentre dat de videokaart en/of software niet ondersteund wordt.

Hoe ontdek ik of ik nou echt de goede TV kaart heb?

Op de Tuner/ontvanger staat het gebruikelijke PAL/h/d/i/g etc etc. Er vlak onder staat een getal 25 en dan nog 3 cijfers. verder kan ik niks ontdekken wat met google wat oplevert. ik krijg hooguit hits die bevestigen dat ik een MCE kaart heb en toch doet 'ie het niet. Ik heb meermalen HWclear gebruikt en na reboot een driver uitgeprobeerd. Ik heb nu dus alles wat hauppauge.com te bieden heeft verwerkt en toch geen resultaat.

Kan het zijn dat er iets loos is met het moederbord?

edit: Ik heb de kaart los gekocht zonder boekje cd of wat dan ook. Ik heb dus alle software van de hauppauge site af.

[ Voor 6% gewijzigd door ROFLASTC op 19-09-2007 00:39 . Reden: beetje meer info ]

And it goes BRAAAAAPP!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan zou de kaart in apparaatbeheer iets als WinTV-PVR PCI II 25xxx moeten aangeven.
Die 25 komt dan overeen met dat typenummer op de kaart zelf.

De complete MCE_CD_31g.zip download op de Hauppage site moet genoeg zijn, uiteraard heb je dan nog wel een MPEG2 codec nodig als PowerDVD of die van NVidia wil je dat ook kunnen zien.

Maar dat zijn allemaal zaken die je ook kunt vinden als je de search gebruikt voor het MCE tips topic..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
:$ Ahh :$

De ATI driver was niet goed. Nu een MCE versie en het werkt. Het enige probleem wat ik nu heb is dat ik kanalen niet goed kan instellen. Ik heb nml nogal wat onbekende kanalen, frequentie is aangegeven maar het beeld is slecht en ik kan geen naam toevoegen. Als ik kanalen bewerken doe dan kan ik een naam en nummer opgeven maar dan weer geen frequentie....

Of kan ik dit ook in het tips topique vragen?

edit
Ik zie nu net dat MCE-guider maar kan het ook anders? Is er niet een .txt file met alle gevonden kanalen cq frequenties?

edit2 Als ik zo'n onbekend kanaal neem dan geeft 'ie niet altijd beeld weer. Is MCE guider de enige manier om kanalen te kunnen toevoegen met naam en al?

[ Voor 26% gewijzigd door ROFLASTC op 20-09-2007 00:00 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ROFLASTC schreef op woensdag 19 september 2007 @ 23:38:
:$ Ahh :$

De ATI driver was niet goed. Nu een MCE versie en het werkt. Het enige probleem wat ik nu heb is dat ik kanalen niet goed kan instellen. Ik heb nml nogal wat onbekende kanalen, frequentie is aangegeven maar het beeld is slecht en ik kan geen naam toevoegen. Als ik kanalen bewerken doe dan kan ik een naam en nummer opgeven maar dan weer geen frequentie....

Of kan ik dit ook in het tips topique vragen?

edit
Ik zie nu net dat MCE-guider maar kan het ook anders? Is er niet een .txt file met alle gevonden kanalen cq frequenties?

edit2 Als ik zo'n onbekend kanaal neem dan geeft 'ie niet altijd beeld weer. Is MCE guider de enige manier om kanalen te kunnen toevoegen met naam en al?
Als het TV signaal afkomstig is van een van de grote kabelboeren (essent, casema, enz...) dan zou onder Media Center het invullen van de juiste postcode (onder programmagids) voldoende moeten zijn om alles keurig in volgorde binnen te krijgen.

Testing, one, two ...

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
hardware-lover schreef op donderdag 20 september 2007 @ 12:27:
[...]

Als het TV signaal afkomstig is van een van de grote kabelboeren (essent, casema, enz...) dan zou onder Media Center het invullen van de juiste postcode (onder programmagids) voldoende moeten zijn om alles keurig in volgorde binnen te krijgen.
Nu ik goed kijk zie ik ook dat ik alle kanalen krijg die ik verwachtte maar ook "NOS for future use" een aantal keer. Het enige probleem is dat ik een 3-tal kanalen geen naam kan geven die wel ,zoals verwacht, binnenkomen via de Guide download. Dus: de tv-boer zegt dat ik canvas krijg en ik zie dan dat er staat (in mce) 333900Khz, onbekend ofzoiets. Daar kan ik verder niks aan doen helaas. Ik kan dat kanaal wel sorteren en onthouden dat het onder 22 zit bijvoorbeeld maar dat is toch net niet goed genoeg voor mij.

enige tips?

And it goes BRAAAAAPP!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:10

rimpeldinky

nani?

scan je op kabel of antenne? anders probeer de ander eens

*burp*

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ROFLASTC schreef op donderdag 20 september 2007 @ 18:54:
[...]

Nu ik goed kijk zie ik ook dat ik alle kanalen krijg die ik verwachtte maar ook "NOS for future use" een aantal keer. Het enige probleem is dat ik een 3-tal kanalen geen naam kan geven die wel ,zoals verwacht, binnenkomen via de Guide download. Dus: de tv-boer zegt dat ik canvas krijg en ik zie dan dat er staat (in mce) 333900Khz, onbekend ofzoiets. Daar kan ik verder niks aan doen helaas. Ik kan dat kanaal wel sorteren en onthouden dat het onder 22 zit bijvoorbeeld maar dat is toch net niet goed genoeg voor mij.

enige tips?
Ja, je kunt na het binnenhalen je kanelen nog bewerken en het juiste kanaal voor de gidsgegevens toevoegen als het goed is. Wie is de kabel-boer?

Testing, one, two ...

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
hardware-lover schreef op donderdag 20 september 2007 @ 19:15:
[...]

Ja, je kunt na het binnenhalen je kanelen nog bewerken en het juiste kanaal voor de gidsgegevens toevoegen als het goed is. Wie is de kabel-boer?
Lijbrandt.net is de boer en dat kanaal gegevens toevoegen kon gister ineens maar hij hield het niet vast. Ik kan overigens wel alles goed kijken met WinTV Het is dus echt MCE waar ik sores mee heb of beter gezegd Lijbrandt want ik neem aan dat iemand met Casema wel alles goed binnenkrijgt met de Gids?

Nagoed ik doe het er maar mee. Die 2 kanalen kijk ik eventueel wel met WinTv ofzo

[ Voor 6% gewijzigd door ROFLASTC op 28-09-2007 23:09 . Reden: werpt bijltje erbij neer ]

And it goes BRAAAAAPP!

Pagina: 1