Toon posts:

externe usb modem -> wireless

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey!

Mijn pa zit op het platteland waar ze geen kabel/adsl hebben. Hij heeft dus inbelinternet. De modem op zijn laptop is kapot, hij heeft nu een externe modem (56k). Deze is via USB aangesloten op de laptop. Nu wil hij een draadloos netwerk. Maar ik kan dat ding niet zomaar aan een draadloosnetwerkhubding verbinden, want er komt alleen maar usb uit. En geen enkel draadloosnetwerkhubding heeft een 56k modem ingebouwd. En geen enkele 56kmodem heeft een netwerk uitgang. Dus, hoe krijg ik dit voor elkaar?

Superdoei!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

afhankelijk van wat voor telefoonlijn die heeft

bijv
De DrayTek Vigor 2600W onderscheidt zich van de DrayTek Vigor 2600WE door de ISDN back-up. Wanneer de ADSL verbinding wegvalt, kunt u met deze back-up toch nog contact maken met het internet via een normale ISDN lijn. U kunt dit model ook gebruiken als ISDN router, wanneer u dan overgaat naar ADSL kunt u deze router blijven gebruiken.
dit is dus een isdn versie

ja ik weet het waarchijnlijk pots, maar hij zou niet de eerste zijn die anloog via isdn gaat

mocht je verder niks kunnen vinden .. schaf dan een isdn lijn aan
maar er is vast wel iets

moraal: zoek naar een wireles router met een telefoonlijn als backup

[ Voor 23% gewijzigd door Fish op 19-09-2007 00:04 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Hmja, ik was er al bang voor. Telefoonlijn en wireless internet is niet echt uit hetzelfde millenium. Maar het is een echte telefoonlijn hoor, hij zit zeg maar zo ver op het platteland dat er verder niks komt, behalve satteliet-internet misschien.

Maar bedankt voor de tip in iedergeval!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

gprs/umts ?

Iperf