HP Photosmart C5180 via netwerk in Ubuntu?

Pagina: 1
Acties:
  • 641 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-02 10:45
Ik zit al een hele avond te klooien met het ding, maar via het netwerk krijg ik mijn gloednieuwe C5180 niet aan de praat, terwijl HP printers het toch goed zouden moeten doen in Linux. (Ubuntu 7.04 in dit geval) Ik heb de HPijs driver gedownload, welke is aangeraden door de open printing database: http://www.openprinting.o...ecnum=HP-PhotoSmart_C5180

In System --> prefs --> Printing heb ik van alles geprobeerd om iets van connectie met de printer te krijgen, maar tot op heden zonder succes. Onder andere ipp met cups en HP jetdirect (ik ben niet bepaald thuis op dit gebied, dus ik deed maar wat). Op de webinterface van cups staat dan ook:

code:
1
2
3
4
5
6
HPC5180 (Default Printer) "Unable to lookup host 'HPC6EFBD' - Unknown host"
    Description: Multiprinter
Make and Model: HP PhotoSmart C5100 Foomatic/hpijs (recommended)
Printer State: idle, accepting jobs, published.
Device URI: ipp://HPC6EFBD/printers/HPC5180

Geen idee of het klopt, maar ik weet niet wat ik fout doe. Alle print jobs blijven gewoon staan wachten in de queue en mijn printer zegt geen boe of bah. In de DHCP list van mijn router zie ik wel gewoon een printer staan en soms vertoont ie wat activiteit dus daar zal het volgens mij niet aan liggen. Zou het mogelijk zijn dat de BJC-4400 drivers van de vorige printer conflicten met deze nieuwe printer? Ik heb die nog niet verwijderd omdat ik die als backup wil houden als deze niet gaat werken.

Als iemand zijn Ubuntu 7.04 wel heeft laten werken met dezelfde of soortgelijke printer zou ik enig advies wel kunnen gebruiken. Ik heb deze printer namelijk aangeschaft omdat ik had gelezen dat hij goed werkt met linux. Om hem als presse papier te gebruiken vind ik zonde, want het is wel een mooi apparaat.

Verder vraag ik me af hoe je hplip tools gebruikt. Volgens synaptic staat het wel geïnstalleerd, maar ik heb geen idee hoe je dat programma kan vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door PHiXioN op 18-09-2007 23:01 ]

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-02 10:45
Eigen vraag beantwoord, deze handleiding is erg handig mocht iemand met het zelfde probleem op dit topic stuiten:

http://hplip.sourceforge.net/install/step4/cups/net.html