Toon posts:

pci-e8x raid kaart (16x compatible) op Asus striker extreme

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pci-8x raid kaart ( highpoint 2340/areca, beiden pci-e16xcompatible ) op het oog. 16 of 24 schijven. Weet iemand of de pci-e 16x sloten van de striker extreme deze kaarten pakken? De manual spreekt namelijk over vga sloten..

Zelfde vraag eigenlijk voor alle andere mb's met 3 of pci-16x sloten, zoals de WS borden van asus.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Striker Extreme heeft dacht ik een x8 PCI-e slot.
Daarin moet ie werken, maar in de x16 sloten doet hij het waarschijnlijk ook wel.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt het derde slot is pci-e16x op 8x snelheid.
Zou prettig zijn :)

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 13:27
Het hoeft niet perse te werken.

De sloten zoals de TS stelt zijn PEG (PCIe Graphics) sloten.
Het kan zijn dat de mobo-fabrikant de zaak goed geïmplementeerd heeft en dat het gewoon werkt.
Het kan ook zijn dat het niet goed geïmplementeerd is, of dat de BIOS het niet ondersteunt.

De TS is dus aangewezen op eerdere ervaringen van andere gebruikers of van reviews.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Je 2 VGA sloten zijn je PCI-e x16 sloten.
Je hebt ook een PCI-e x8 slot, waarschijnlijk werkt je kaart in alle 3 de sloten.

Is dit antwoord op je vraag? :P

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord maar waarschijnlijk een ignorant vraag..wat bedoel je met TS?

• kalizec
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=126901

Laat een profiel zien waar iemand stelt het te kunnen gebruiken in combinatie met een Areca 1220 (kleine broer).

TS betekent TopicStart of TopicStarter.

Als het naar een persoon refereert betekent TS: De persoon die de topic gestart heeft.
Als het naar een ding refereert betekent TS: De openingspost.

[ Voor 35% gewijzigd door kalizec op 18-09-2007 23:07 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 15:23

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 23:00:
Bedankt voor je antwoord maar waarschijnlijk een ignorant vraag..wat bedoel je met TS?
Vermoedelijk wil de TS weten of het mogelijk is om een andere kaart te gebruiken in een PCIe 16x slot.
over het algemeen worden dit soort sloten gebruikt om video kaarten in te steken vanwege de hoge bandbreedte die dit soort sloten kan leveren.

Ik ga mee met iemand boven mij die gezegd heeft dat als de fabrikant de sloten volgens de PCIe standaard heeft geïmplementeerd zou elke PCIe kaart in elk PCIe moeten werken als het fysiek maar past.

Ik heb een soort gelijke vraag en zoek dus eigenlijk ook een bevestigend antwoord.
Ik wil ook een PCIe raid kaart gaan gerbuiken maar dan op een http://tweakers.net/price...TA-II-RAID-VGA-1394).html
board, en zou ook wel eens willen weten of dat kan.

Sorry wil geen topic kapen, maar mijn vraag gaat eigenlijk over het zelfde.

Verwijderd

Topicstarter
Ah bedankt. Hmm, de dure areca's lijken in ieder geval te werken, dus dat geeft hoop dat de sloten niet vga only zijn. Nu eens kijken of er nog wat te vinden valt over de highpoint 2340.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, zelfde vraag. Met mogelijk een klein verschil, zal een 1e 16x slot op dezelfde manier geimplementeerd zijn als in het geval van de striker de 2e of 3e. Zou wel moeten...
Modbreak:Gelieve niet <24u je topic te schoppen door 2x achter elkaar te posten. Heb je iets toe te voegen als er nog geen reacties op je laatste post zijn? Gebruik dan de edit-knop.

[ Voor 35% gewijzigd door dion_b op 19-09-2007 10:00 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 23:26:
Inderdaad, zelfde vraag. Met mogelijk een klein verschil, zal een 1e 16x slot op dezelfde manier geimplementeerd zijn als in het geval van de striker de 2e of 3e. Zou wel moeten...
Ik denk het niet
Aangezien je dan een onbourd vga gebruikt.
Zal de pci-e 16x inderdaad alleen voor vga zijn (meestal als je er een kaart in steekt gaat onbourd vga uit)

Daar in tegen pas een pci-e8x raid controller wel in een pci-e4x slot zonder problemen.
Alleen word je bus gehalveert (gebruik je maar 2xschijfen voor raid-0 zal het geen probleem worden.)

Verwijderd

Topicstarter
Kun je niet in de bios kiezen wat ie moet doen, onboard of pci-e slot?

• kalizec
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 23:26:
Meestal is het eerste PCIe slot 'beter' geïmplementeerd dan het tweede of derde.
Bijvoorbeeld, bij de Striker is het tweede PCIe slot als PCIe 1.0a geïmplementeerd en het eerste als PCIe 1.1.

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 15:23

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

Dus zou de striker wel gewoon een raid kaart in het eerste slot kunnen hebben.

Misschien eens een winkel opzoeken die het zou willen proberen.
of neem je de proef op de som, en probeer je het zelf??

voor mijn setup denk ik dat ik het gewoon ga proberen of in de winkel te regelen.
Pagina: 1