[iPhone] Wi-Fi No Wi-Fi

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 07:57
Eerdere topic is gesloten, na overleg kon ik deze wel openen, maar laten we het niet over kraken van de iPhone hebben, daar gaat het hier namelijk even niet over :)

Gisteren na lang verheugen eindelijk m'n iPhone, twee zelfs. Maar één van de twee had na een uurtje geen Wi-Fi meer, kon geen verbinding maken met netwerken (en ze ook niet meer zien), het apparaat bleef zoeken. Na een paar keer restarten was het nog een stapje verder, bij de settings is de Wi-Fi optie grijs geworden en staat er No Wi-Fi (zie onder)

Afbeeldingslocatie: http://obi.q-dance.nl/iphone_wifi.jpg
(rechts dus de iPhone met wel functionerende wifi)

Ik heb wat rond gezocht en heb deze topic gevonden, waarin een aantal mensen hetzelfde probleem hebben gehad, voordeel voor hen is dat zij een Apple store om de hoek hebben die iPhones verkopen ;)

Ik heb inmiddels een soft reboot (8 sec de knoppen inhouden), een hard reboot (20 sec de knoppen inhouden) en een restore gedaan zonder enig resultaat. De Wi-Fi blijft afwezig.

Ik heb mijn contactpersonen van Apple in Nederland het probleem doorgestuurd, maar misschien is er hier op GoT nog iemand die een suggestie heeft wat ik kan doen om Wi-Fi aan de praat te krijgen, zonder naar de US te moeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:27

alienfruit

the alien you never expected

Hoezo heb je geen wereldwijde garantie op die dingen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-10 09:26
Ik weet niet of het uitmaakt, maar bij de rechter(functioneerde) staat dat je verbinding hebt met vodafone. De linker staat "No service", misschien geen simkaart -> no wifi? (oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-10 18:35
zonder over dingen te praten die niet mogen...
Er was een van de methoden om de iphone te bevrijden als er tussen een van de stappen van het herprogrammeren een reboot werd gedaan dit zelfde optrad.
In deze hoek zoeken kan misschien oplossingen opleveren.

[ Voor 6% gewijzigd door EnderQ op 18-09-2007 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:56
alienfruit schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 22:45:
Je kunt Apple wel bellen ja, U.S. iPhone technical support: 1-800-MY-IPHONE (1-800-694-7466)

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:27

alienfruit

the alien you never expected

Hmm, wordt dan nog spannend of de mijne goed gaat werken die momenteel vanuit Amerika onderweg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Ja, raadpleeg ook eens http://www.apple.com/legal/warranty/iphone.pdf anders ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ergo: kopen in de VS (of UK for that matter), unlocken en het werkt in NL...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 22:57:
Ergo: kopen in de VS (of UK for that matter), unlocken en het werkt in NL...?
Hier gaan we het niet over hebben in deze topic, dat hebben de mods liever niet. Maar goed, kijk een beetje op internet rond en je weet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi
alienfruit schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 22:45:
Wereldwijde garantie? Vast wel. Maar ik denk dat de technical support afdeling bij mijn vaste Apple store geen onderdelen of vervangend toestel hebben liggen ;)
barzi schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 22:48:
Ik weet niet of het uitmaakt, maar bij de rechter(functioneerde) staat dat je verbinding hebt met vodafone. De linker staat "No service", misschien geen simkaart -> no wifi? (oid)
Nee, dat staat er los van. De no service staat voor het feit dat er geen SIMkaart in zit, staat los van de wifi functionaliteit.

[ Voor 38% gewijzigd door Obi op 18-09-2007 23:17 ]

• ericafterdark
iPhone heeft geen wereldwijde garantie;

"Apple may restrict service to the fifty states of the United States of America and the District of Columbia, and provide warranty service (i) at an Apple
Retail or AASP location, where service is performed at the location, or the Apple Retail or AASP may send the product to an Apple repair service location
for service, (ii) by sending you prepaid way bills (and if you no longer have the original packaging, Apple may send you packaging material) to enable
you to ship the product to Apple’s repair service location for service, or (iii) by sending you new or refurbished customer-installable replacement
product or parts to enable you to service or exchange your own product (“DIY Service”)."

Je zou het via een Nederlandse AASP misschien kunnen regelen maar dan gaat het via de US.

• Uberprutser
  • Laatst online: 09-10 16:43
Als je hebt zitten kloten met je simlock; via iTunes restore doen, opnieuw een poging wagen en goed opletten (kan niet in details gaan maar je doet een stapje verkeerd ;))

Zelfde hier gehad.

[ Voor 11% gewijzigd door Uberprutser op 19-09-2007 10:29 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Ik zou voor de zekerheid toch maar eens proberen om er een simkaart in te gooien (met service) en dan nog eens te testen.

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:03

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Ik ken de iPhone menu's niet, maar is er ergens een instelling om de WiFi-chip uit te schakelen (bijvoorbeeld om stroom te sparen)?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Uberprutser
  • Laatst online: 09-10 16:43
Heb Obi wat hints gegeven vanmiddag en ik ben er eigenlijk 100% zeker van dat het daarna weer werkt :D

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Obi
Ik had inderdaad op het verkeerde moment op een verkeerd knopje gedrukt naar het schijnt; hij werkt nu weer! Thanx allen.

Verwijderd

Tip: klok juistzetten ;)
Pagina: 1